Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    pwl
    pwl jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2009
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    12
    Auto
    Fiat

    [ukł. hamulcowy] Wymiana/regulacja/naprawa? korektora siły h

    Witam!
    Po badaniach technicznych wyszło na jaw że tylne hamulce podczas nożnego hamowania działają z 20% skutecznością (ręczny działa jak należy). Doszedłem do wniosku że to musi być wina korektora.
    Tu pojawia sie moje pytanie, zy ktoś z forumowiczów miał do czynienia wymianą bądź regulacją tego ustrojstwa, bo o ile mi wiadomo naprawa jest niemozliwa (chyba że się mylę)?
    Czy bedę w stanie wymienić, wyregulować to badziewie w "domowych" warunkach?
    Czy ktoś może opisać jakpowinna przebiegać ta procedura.
    Z góry dzięki i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Bawiłem się tym ostatnio w 1.6 16v, ale nie wierze zeby w twoim był inny. Tez mi nie działał, ale moj udało się rozruszać. najpierw podlałem go obficie odrdzewiaczem, a na drugi dzien ponownie i probowałem go rozruszać i sie udało. regulaja jest na zasadzie wydłużania i skracania ramienia łączącego korektor ze stabilizatorem, ale w domowych warunkach bedzie niewygodnie, musisz miec kanał, bo z ziemi ciezko bedzie łape wsadzic.

  4. #3
    pwl
    pwl jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2009
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    12
    Auto
    Fiat
    poochaty, a możesz mi powiedzieć czy musiałeś zdejmować jakieś osłony, elementy wydechu itp i co najważniejsze zwróciłeś uwagę na to jaką końcówke musi mieć klucz dynamometryczny?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Ale do czego Ci ten dynamometr jest potrzebny?ja nie wyjmowałem korektora. był szczelny, tylko zapieczony. zdjąłem tą gumę ochronna przeciwkurzową i zalałem wszystko odrdzewiaczem, na drugi dzien to samo, rozruszałem, wytarłem, zasmarowałem i zalożyłem gumę z powrotem. korektor zaczął chodzić. wsadziłem jeszcze nową spreżyne lączącą go ze stabem za cale 10 zł i tyle. nie rozpinałem nic, opuszczalismy chyba wydech na wieszakach. ale rece to trzeba miec pianisty. do włozenia tej sprezynki to mistrzostwo swiata...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Z korektorem jest tak jak kolega poochaty napisał, zawsze się zapieka ta dźwignia zaś sam korektor jest OK bo jest zalany płynem to nie skoroduje ani co. Trzeba zalać oderdzewiaczem wajchę i podpory na korpusie które pełnią rolę zawiasu. Można delikatnie puknać młotkiem w wajchę ale delikatnie bo korpus korektora to żeliwo i jak zapodasz za dużego niutona to zwyczajnie zawias pęknie. Później wymoczyć w oleju i poruszać trochę żeby wytrzeć resztki korozji, umyć znowu jakimś WD czy czymś i na koniec potraktowac obficie smarem grafitowym powiedzmy. Dobrze naciągnąc sprężynę i zrobić test drogowy. Ewentualnie jak chcesz zrobić dokładne ustawienie to na rolki na stacji diagnostycznej. Dasz 10-20zl i pozwolą Ci zrobić parę prób i ustawić korektor.

  7. #6
    pwl
    pwl jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2009
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    12
    Auto
    Fiat
    Cytat Napisał poochaty
    Ale do czego Ci ten dynamometr jest potrzebny?
    W razie gdyby nie obeszło się bez konieczności regulacji. Literatura opisuje sposób w jaki ją przeprowadzić, wiec myśle sobie że lepiej być przygotowany na każdą możliwość, zwłaszcza że jak znam życie, bez komplikacji sie nie obejdzie

    Hipo, dzieki za instrukcję "temprowiczów". Gość sensownie i dokladnie opisał sposób reanimacji korektora, jeżeli nie ma wycieków to wydaje mi się słuszny.

    W chwili obecnej nie mam za bardzo czasu by się za to zabrać (w weekend muszę wymienić jeszcze termostat), więc na razie zbieram informacje. Jak już będę na tym etapie opiszę jak poszło. Pozdrawiam i dzieki wszystkim za info

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Ja w sumie regulowałem na rolkach i organoleptycznie, tzn. dociągałem go i chamowałem na mokrej nawierzchni z wyczuciem. jak blokował przód pierwszy, to podciągałem az do momentu, kiedy tyl zaczął niebezpiecznie szybko blokowac, wtedy delikatnie cofnąłem i tak zostawiłem, potem sprawdziłem siłę na rolkach i jest ok.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Wydaje mi się że jak to odrdzewisz to Ci to na stacji diagnostycznej za parę złotych ustawią. A jak dobrze trafisz to i sami oczyszcza ale na to raczej bym się nie nastawiał, bo bardzo rzadko zdarzają się tacy mili pracownicy.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.
    a takie pytanie ( bo też myślę że mi tył słabiej hamuje ) gdzie dokładnie znajduje się ten korektror (będąc w kanale )
    BRAVO i wszystko jasne...

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał lenar90
    a takie pytanie ( bo też myślę że mi tył słabiej hamuje ) gdzie dokładnie znajduje się ten korektror (będąc w kanale )
    Tylna oś, z lewej strony.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    jutro wstawie fotke wraz z opisem co i jak jesli potrzeba?
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  13. #12
    pwl
    pwl jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2009
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    12
    Auto
    Fiat
    piotr1343, potrzeba, od przybytku głowa nie boli
    Napisz jeszcze dokładnie co trzeba zdemontować aby mieć jako taki dostęp do samego korektora

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG



    powinno cos ci to pomuc
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    83
    Auto
    Marea 1.6 16V ELX automat
    u mnie stało się wczoraj coś dziwnego. Zapalam auto i na początku hamulce prawie wcale nie hamują dopiero po jakimś czasie jak wcisnę bardzo mocno pedał hamulca to czuć jakby wpadał tak głębiej i wtedy chodzi lżej i hamuje tak jak powinno być, abs działa. co to może być? płynu nie ubyło nic a nic, sprawdzałem. Może się zapowietrzył układ? ale jak?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Z teg oco piszesz to objawy wskazują, jakbyś miał okresowe problemy z podciśnieniem w serwie. Tak to wygląda jakbyś na chwilę chwilę tracił wspomaganie - pedał robi się twardy a skuteczność hamowania jest mizerna. Sprawdź czy gdzieś nie ma nieszczeklności. Nie wiem czy masz benzynę czy diesla może pompka prózniowa pada?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Regulacja zaworów
    Napisany przez brylek23 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-04-2009, 02:12
  2. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 13:42
  3. naprawa fiata uno po 89r. pdf
    Napisany przez Arek-1981 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-02-2009, 19:54
  4. Regulacja działania przednich wycieraczek
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-12-2008, 20:12
  5. [ukł. hamulcowy] wspomaganie hamulców w sienie
    Napisany przez kita123 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2008, 21:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

schemat hamulca

samoregulator hamulca fiat brava

samoregulator hamulca fiat mareaschemat cc700regulacja korektora hamowania naprawa chamulcow fiat brawaschemat budowy hamulca tylnego fiat sienaschemat hamulca tylnego w fiacie palionaprawa korektora hamowania
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl