Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual

    [ukł. hamulcowy] tylne hamulce bębnowe- automatyczny regulat

    Koledzy, wymieniałem na nowe szczęki w tylnych bębnach hamulcowych w Marei 1,9 JTD z roku 1999 i zauważyłem iż mechanizm automatycznej regulacji luzu pomiędzy szczekami a bębnem ma inna konstrukcję niż można zobaczyć zarówno a serwisówce do Brawo/Brawa jak również w tej do Marei.
    Zacząłem sprawdzać to w eperze i doszukałem się iż od marca 97 zamieniono system szczękowy z układu Bendix na AP. Zasadniczo od tego co widać w serwisówce to ten zastosowany mechanizm automatycznej regulacji jest pozbawiony sprężyn trzymających końce mechanizmu do szczęk ale cos jest dla mnie w tym nie do końca zrozumiałe.
    Jak zdemontowałem bęben to stwierdziłem iż, ten mechanizm jest tylko wsadzony pomiędzy szczęki i po wyjęciu stał w miejscu (mogłem jedynie go skracać lub wydłużać przez wykręcanie lub wkręcanie jednego końca) to w jaki sposób jest napędzany jego mechanizm automatycznej regulacji?.
    Rozwiązanie opisane w serwisówkach jest dla mnie zrozumiałe sprężyny ciągną go za szczękami w czasie hamowania przeskakuje zapadka i po odhamowaniu pozwala tylko na niewielkie cofnięcie szczęk by powstał niewielki luz ale ten nowy jest dla mnie zagadką.
    Czy ktoś z użytkowników modeli po 97 roku próbował może ten temat zgłębić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    nieznalazlem nic na temat ktory opisujesz,prawie wszedzie nawet w autach innych marek w szczekach sa jak pisales sprezyny mocowane z regulatora do szczeki moze te sprezynki wypadly w jakis dziwny sposob lub niebyly wlozone poprzednim razem ale raczej jest to niemozliwe bo jak by sie trzymal samoregulator miedzy szczekami?
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2008
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    32
    Auto
    Marea Weekend 1.6 SX
    takijakby od środka bębna na samoleguratorze jest blaszka (dochodzi ona do zębatki)... zauważ że jak jej nie odciągniesz to tylko możesz go wykręcić kręcąc samoregulatorem nawet w obydwie strony(w jedną tylko pyka nie reaguje)... ja swój stary rozłupałem na części pierwsze bo własnie ta blaszka pękła i jest to na zasadzie "śruby mimośrodowej"-z tym mi się to najbardziej kojarzy) Trochę dziwny pomysł - ale działa - w końcu to włosi to robili więc musi być coś inaczej niż normy przywidują... jak znajdę ten stary to zrobię zdjęcia i wrzucę dla ciekawości... A i przy tych samoregulatorach co kolega opisał nie ma spręzyn trzymających samoregulator ze szczękami(on sam jest w sobie sprężyną)... W końcu kosztuje on grubo ponad 150pln za szt. Pozdrawiam

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG





    w pewnej madrej ksiazce o modelu Bravo/Brawa z 2005r jest tylko tyle niema nic o innych samoregulatorach
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Kolego Piotr, ja sam już napisałem iż jest on inny niż w serwisówkach. Ten pokazany w serwisówkach to układ "Bendix" fiat w 97 zmienił na AP co można znaleźć w eperze. Tylko nie sprawdzałem czy dla wszystkich BBM i ze wszystkimi silnikami gdzie były z tyłu bębny. I wśród pokazanych pozycji w eperze w układach do 97 i po 97 wyraźnie widać iż usunięto sprężyny trzymające do szczęk.

    Kolego, BadSpider dzięki za informacje. Z tego wynika iż będę musiał to jeszcze raz rozebrać i sprawdzić co u mnie brakuje w tym samoregulatorze bo ja bez problemu potrafiłem go skręcać i rozkręcać i to w obydwu bębnach.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    byc moze tak jest jak piszesz niemialem do czynienia z tymi bez sprezyn dlatego bylem troch zdziwiony jesli bedziecie w posiadaniu tego urzadzonka wklejcie fotke
    DZIEKI
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Rozebrałem to jeszcze raz i znalazłem przyczynę. A więc to działa w następujący sposób: sam samoregulator jest wewnętrznie sprężyną, po rozchyleniu szczęk on za nimi nadąża a jak wracają szczeki to go ściskają i zginająca się blaszka stanowiąca jednocześnie zapadkę odchyla się od koła zapadkowego. Po następnym zahamowaniu wraca i zaczepia o jeden ząbek dalej obracając częścią środkową mechanizmu a strona lewa stanowiąca śrubę rzymską się wykręca.
    Dodatkowo blaszka po drugiej stronie jest czymś w rodzaju blokady która powinna się wychylić przy mocno rozgrzanym układzie bębnowym (pod wpływem wysokiej temperatury przy licznych hamowaniach następuje powiększenie średnicy bębna) by wtedy blokować działanie samoregulatora.

    U mnie ta blaszka była odgięta i blokowała działanie samoregulatora na stałe.
    Poniżej zdjęcie mechanizmu.
    http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000121.jpg

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2009
    Skąd
    Szczytno
    Postów
    134
    Auto
    marea weekend 1,9 TD 100
    Podepnę się pod temat, bo właśnie u mnie rozsypał się ten mechanizm.
    Najgorsze jest to że nigdzie wokół nie można tego dostać. Gdzie to kupić i jak handlowo może nazywać się ten regulator. W wszystkich sklepach w mojej okolicy rozkładają ręce. Na allegro też pusto :/

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    swego czasu spotkałem się iż niektóre firmy (markowe- tzn. drogie) razem ze szczękami dostarczały regulator, na pewno powinien być dostępny u fiata ( ale cena u nich wiadomo)

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2009
    Skąd
    Szczytno
    Postów
    134
    Auto
    marea weekend 1,9 TD 100
    We fiacie jest i kosztuje 182zł+VAT. Z tym że facet nie potrafił ustalić czy u mnie w bębnach jest AP czy bendix. Muszę pognać z tym co wyjąłem z koła do serwisu i może się określą.


 

Podobne tematy

  1. tylne hamulce
    Napisany przez CASH na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-06-2009, 16:46
  2. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 13:42
  3. Hamulce w lewym kole
    Napisany przez Tricen na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-01-2009, 10:42
  4. [ukł. hamulcowy] wspomaganie hamulców w sienie
    Napisany przez kita123 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2008, 21:09
  5. Hamulce 1,8
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-07-2008, 19:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava hamulce tylne

fiat marea weekend samoregulator hamulca tylnego

hamulec bebnowy regulacjafiat marea mocowanie hamulce tylneSAMOREGULATOR HAMULCA TYLNEGO FIAT BRAVA BRAVO MAREA SAMOREGULATOR HAMULCA MAREAtylny hamulec fiat marea wekendnie dziala automatyczna regulacja szczekfiat bravo dzialaja najpierw hamulce tylne
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl