Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2008
    Skąd
    Radecznica
    Postów
    49
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V ELX

    [ukł. chłodzenia] Jak wymienic plyn?

    Niedawno(tydzien temu ) kupilem Marea 1.6 16v. Zauwazylem ze musze dolac plynu do chlodnicy.Czy istnieja jakies plyny ktore sie mieszaja ze wszystkimi?Jakies universale bo oczywiscie nie wiem co tam bylo lane.Czy moze lepiej wymienic caly plyn?Jak tak to jak to zrobic i czy starczy tylko wypuscic z chlodnicy. Z gory dzieki za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Przeważnie wszystkie do układów z chłodnicami ALU się mieszają. Jednak jak kupiłes autko i chcesz nim trochę pojeździć to dobrze byłoby wymienić płyn. Jak spuscisz z chłodnicy to i zleci z bloku do poziomu termostatu i ze zbiornika.

    Powinienieś mieć korek spustowy na chłodnicy, jesli takowego nie ma to zdejmujesz dolny wąż i płyn sobie zleci. Trochę starego pozostanie w nagrzewnicy i w bloku i raczej nie ma rady żeby się go stamtąd pozbyć bez specjalnego wysiłku. Po zalaniu nowym płynem wazne jest żeby dokłanie odpowietrzyć układ bo możesz mieć niespodzianke z temperaturą jak jakiś korek powietrzny się zrobi w układzie.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2008
    Skąd
    Jasło
    Postów
    16
    Auto
    ...Uno Turbo 1,4 i.e,Bravo gt,Marea1,9 JTD...
    witam

    Podepnę się pod temat, i mam takie pytanko silnik 1,9 jtd ile powinien się nagrzewać do właściwej temp. bo np: po włączeniu silnika właściwa temp osiągana jest gdzieś po około 20 min przy temp. 0 stopni i co jest najciekawsze to to że jak dam na HI i dmuchawę na AUTO to temp. na wskaźniku spada na 1/4 skali gdzie w bravo 1,8 silnik nagrzewa się błyskawicznie i temp. trzyma cały czas co moze być nie tak? jak się jeździ jest tak samo tzn: jeżeli nawiew jest na 0 to temp na wskaźniku jest oki jeżeli włączy się na Auto to wskazówka leci na 1/4 skali i to przy jeździe miejskiej trzeba autko pomęczyć dobrą godzinę po miescie zeby temp. trzymała, a termostat płyn chłodniczy i pompa przy okazji wymiany rozrządu była wymieniona więc co to moze być czy jest możliwość że mechaniory źle mi odpowietrzyli układ?

    Pozdr
    ...Uno Turbo 1,4 ie...Bravo GT...Marea 1,9 JTD...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2008
    Skąd
    Radecznica
    Postów
    49
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V ELX
    Wiec mam zamiar wymienic caly plyn.I teraz tak:gdzie sie odpowietrza i jak to dobrze zrobic zeby zadne korki tam nie zostaly?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    W prawym górnym rogu powinien być korek odpowietrzający, odpalasz silnik, co jakis czas ściskasz węże od chołodzenia i czekasz aż sie odpowietrzy, kontrolując temp silnika.

    [size=2][ Dodano: 2008-11-22, 10:21 ][/size]
    W prawym górny rogu..., oczywiście chłodnicy
    Bravo 1.6 16v x2
    bravo 1.9 TD
    Megane Cupe
    Tipo 1.4
    Uno 1.0 fire
    Regata 1.6
    Było też Mondeo ale szkoda wspominać o Fordzie...!!!

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    W zależności od wersji auta korek masz na chłodnicy z której strony ( czasem z obu ) i na wezu idącym do nagrzewnicy aczkolwiek nie zawsze jest on w każdym aucie. Sciskania węży nie ma potrzeby, pompa na tyle wymusza obieg że ciśnienie i tak powietrze popcha i wydusi.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Najlepiej poluzuj opaske na górnym przewodzie od podgrzewania przepustnicy potem poruszaj troche tym wężem powinno syczeć wg.mnie najszybciej pozbędziesz się powietrza w układzie. :-D

  9. #8
    WWL
    WWL jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2008
    Skąd
    Marki
    Postów
    19
    Auto
    Multi Wagon 1.9 JTD Dynamic
    Jeśli masz oryginalną chłodnicę i nikt wcześniej nie kombinował przy układzie chłodzenia to jeden odpowitrznik jest tak jak pisali koledzy w prawym górnym rogu chłodnicy (odkręcasz płaskim śrubokrentem, dość dużym), patrząc od strony kierownicy. Drugi odpowietrznik jet na wężu z tyłu silnika, od termostatu do nagrzewnicy, po lewej stronie kolektora wydechowego.
    Z przodu silnika między 2 a 3 cylindrem jest korek (śruba) do spuszczania płynu z bloku silnika. Korek jest pod kolektorem ssącym wiec z góry się do niego nie dostaniesz, praktycznie tylko z kanału lub podnośnika, na pewno będzie zapieczony wiec ostrzoznie przy wykręcaniu.

    Do układu wchodzi 4l płynu, jeśli spuścisz również z bloku to o 1,5 l. wiecej.
    W dziale download znajdziesz [PDF] Bravo/Brava Sam Naprawiam, zagadnienie jet tam bardzo dobrze opisane. W marei 1,6 układ chłodzenia jest identyczny jak w Bravo/Brava 1,6

    Przy dobrze odpowietrzonym układzie wskaźnik temperatury nie powinien oscylować między pierwszą a drugą kreską (bliżej pierwszej), w korku wskazówka będzie dochodzić do trzeciej. W praktyce każde przekroczenie trzeciej kreski to sygnał że należy sprawdzić ilość płynu, stan zapowietrzenie i ewentualnie termostat.
    Stilo Multi Wagon 1.9 JTD 115KM

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2008
    Skąd
    Radecznica
    Postów
    49
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V ELX
    Dzieki za pomoc.Damy rade!

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Witam,
    Zaraz zabieram się za odpowietrzanie wg. instrukcji.

    Jeżeli to nic nie da będę kombinował dalej (termostat, czujnik temp.)

    Objawy mam następujące:
    Momentalnie rośnie temperatura cieczy chłodzącej.

    POzdrawiam

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    Witam. Co do korka spustowego w bloku to ja bym sobie darował moim zdaniem lepiej będzie zdjąć dolny gruby wąż od chłodnicy. Ten korek w bloku później może się pocić i lecieć płyn.

    Rockeye, Miałem kilka tygodni temu to samo i był zapowietrzony układ po wymianie płynu pomimo że odpowietrzałem. Trzeba dokładnie odpowietrzyć.

    Pozdrawiam

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2017
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Brava
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał WWL Zobacz post
    Jeśli masz oryginalną chłodnicę i nikt wcześniej nie kombinował przy układzie chłodzenia to jeden odpowitrznik jest tak jak pisali koledzy w prawym górnym rogu chłodnicy (odkręcasz płaskim śrubokrentem, dość dużym), patrząc od strony kierownicy. Drugi odpowietrznik jet na wężu z tyłu silnika, od termostatu do nagrzewnicy, po lewej stronie kolektora wydechowego.
    Z przodu silnika między 2 a 3 cylindrem jest korek (śruba) do spuszczania płynu z bloku silnika. Korek jest pod kolektorem ssącym wiec z góry się do niego nie dostaniesz, praktycznie tylko z kanału lub podnośnika, na pewno będzie zapieczony wiec ostrzoznie przy wykręcaniu.

    Do układu wchodzi 4l płynu, jeśli spuścisz również z bloku to o 1,5 l. wiecej.
    W dziale download znajdziesz [PDF] Bravo/Brava Sam Naprawiam, zagadnienie jet tam bardzo dobrze opisane. W marei 1,6 układ chłodzenia jest identyczny jak w Bravo/Brava 1,6

    Przy dobrze odpowietrzonym układzie wskaźnik temperatury nie powinien oscylować między pierwszą a drugą kreską (bliżej pierwszej), w korku wskazówka będzie dochodzić do trzeciej. W praktyce każde przekroczenie trzeciej kreski to sygnał że należy sprawdzić ilość płynu, stan zapowietrzenie i ewentualnie termostat.




    Konkretna odpowiedz dzieki

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Ściągnij wąż od chłodnicy dolny i wszystko na pewno wyleci, załóż, zalej płynem i odpal, odpowietrznik wystarczy przy chłodnicy, czekaj aż poleci płyn zakręc i gotowe


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-12-2014, 10:08
  2. [ukł. chłodzenia] znikajacy plyn
    Napisany przez kropka na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-08-2009, 13:53
  3. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 21:32
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 22:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 14:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak najlepiej wymienic plyn w chlodnicy w stilo 1.6

jak spuscic plyn z ukladu chlodzenia u fiata punto

PUNTO2 JAK WYMIENICPLYN CHLODZACY

wymiana plynu chlodniczego Fiat bravo

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl