Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Turbina  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002

    Turbina

    Witam, jetem nowy i na wstepie mam pytanko...
    Mam Marlene 1.9 JTD i chcialbym podmienic istniejaca turbine na wieksza...da sie zrobic taki manewr, a jesli tak to z czym sie to wiarze??
    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szerszenjtd
    Mam Marlene
    :shock:


    Maryśke jak juz


    Cytat Napisał szerszenjtd
    chcialbym podmienic istniejaca turbine na wieksza...da sie zrobic taki manewr, a jesli tak to z czym sie to wiarze??
    Wszystko się da tylko pytanie jaki masz motor CF-2 czy też CF-3. Różnia się tym że drugi ma turbine ze zmienną geometrią lopatek kierownicy spalin i jest sterowana przez komputer, pierwszy z kolei to taki 1,9TD uzbrojony w CR, turbina ze zwyczajnym sprzężeniem zwrotnym i tyle.

    Jeśli masz drugą wersję i chcesz podniesienia mocy to starczy zapodać dobrego wirusa i na lajcie idzie wyciągnać ~ 135-140KM, nie trzeba kombinować ze zmianą bo szuszarka potrafi dmuchąć do 1,2bara.


    W przypadku opcji pierwszej można dać większą dmuchawkę, jednak samo zwiekszenie cisnienia doładowania i tak Ci nic nie da, ciągle trzeba gmerać w kompie żeby zwiekszyć także dawke paliwa.

    Najlepszym zaś rozwiazaniem byłoby załadowanie dmuchawki z 2,4JTD CF-3 i nawet dorobienie sterowania do turbiny jeśli takowego nie ma. Jeden kolega z autokącika ma tak zrobione w Bravie.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    Bardziej mi sie podoba imie Marlena

    mam rozumiec ze CF-2 jest to silnik 1.9TD a CF-3 silnik 1.9JTD?? Ile moze kosztowac zrobienie takiego "virusa"??

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szerszenjtd
    mam rozumiec ze CF-2 jest to silnik 1.9TD a CF-3 silnik 1.9JTD??

    Źle kolego. CF2 czy CF3 to ciagle JTD, tyle że ten pierwszy nie ma turba ze zmienną geometrią i różnią się tez mocą.

    CF2 - 105KM
    CF3 - 100 lub 110 KM


    Koszt dobrego wirusa to około 1200zł, w warszawie masz conajmniej 3 firmy do których mozesz sie zwrócić.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    to jeszcze mi podpowiedz kolego sympatyczny skad sie moge dowiedziec czy mam u siebie CF-2 czy CF-3??

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Podejrzewam że twój rocznik to CF-3 ale zeby mieć pewność musisz zaglądnąć na turbine bo z doświadczenia wiem że mieszali CF2 i CF3 w fabryce i sam rocznik o niczym nie świadczy.

    Turbina ze zmienną geometrią jak w CF3 ma ten siłownik regulujący łopatki w poprzek wałka turbiny, natomiast w CF2 siłownik jest równolegle do wałka spręzarki.


    Poglądowo ( fotki zapożyczone z allegro):

    Klasyczna:


    Ze zmienną geometrią:


    Popatrz na ułożenie tej bańki z wężykiem

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    wnioskuje po ukladzie banki z werzykiem ze turbinke mam CF-3 a co Ty na taki zestawik?? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-...3756.m14.l1318

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Chcesz robić 500KM ?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    juz nawet 400 by mi wystarczylo tylko mam jeden problem...900 doalrow to u nas okolo 1600zl u nas by chcieli za cos takiego z 5000 zl jak cos takiego od amerykancow sciagnac??

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Troszkę kolego przesadziłeś z tym

    Garreta T3 czy to się ładuje to aut przerabianych wyczynowo i do sporych pojemności a nie do 1,9

    Poza tym jak już serie podciagniesz troche softem to mozesz mieć problemy ze sprzegłem bo w JTD przyrost momentu jest nieproporcjonalnie większy w stosunku do mocy i trzeba naprawde fachowca który potrafi to ogarnąć. Nie wspominam już problemów z trakcją szczególnie jeśli nie masz TC w maryscie a pewno nie masz

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    no przesadzilem...chcialem zobaczyc reakcje ale naprawde chcialbym z 200 KM miec w Marei a jeszcze powiedz co to jest TC??
    http://www.youtube.com/watch?v=RKcpM...eature=related takie cos by mi wystarczylo

  13. #12
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    TC - kontrola trakcji

    A jak chcesz takie coś jak na obrazku to proponuje zmienić Maryśke na 2,0 20V i można wtedy zaczać dłubać, wtedy 250 kucy z tego motoru po uturbieniu nie stanowi wielkiego wyzwania

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    myslalem moze zeby tak troszke JTD wzmocnic, jakis chip, moze jakis filtr stozkowy, jakis tam wydech itd... a jak bym wstawil turbinke od 2.4 JTD to by cos dalo??

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Geenralnie to trzeba wszystkiego po troszku, więcej dmuchnąc ale i dać wiecej paliwka.

    Co Ci da sama turbina ? tymbardziej że można podkręcić tą co masz i dmuchnie wiecej niż w serii tylko ciągle pozostaje kwestia tego że bez paliwa nic Ci to nie da.

    A tymbardziej jest to ułatwione że wszystko masz sterowanie komputerem, dajesz zmodyfikowany soft i juz osiagasz coś na poziomie 135-140 KM. A jak Ci pisałem, wiecej nie zrobisz bo sprzęgło tego nie zniesie po prostu, zaraz spalisz tarcze i tyle. Wyciskanie wiecej z tego JTD wymaga zmiany sprzęgła na takie z 2,4JTD a to z kolei wymaga niestety juz sporej rzeźby. Trzeba obtaczać koło zamachowe, później je wyważyć, podobno trzeba tez obudowe sprzegła troche skrobnąć. Czyli jak widzisz nie jest to już takie proste.

    Chip to własnie nic innego jak zmieniony soft w kompie sterującym silnikiem.

    Nie polecam Ci BOX'ów z allegro gdyż to po prostu sztucznie utrzymuje zawyżone ciśnienie na szynie zasilania paliwem a to z kolei nie jest zdrowe dla pompy jak i samych wtrysków. Stożki i inne bzdety to sobie wogóle podaruj ... pic na wode ... dobry marketing po prostu tak je wypromował.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    Dziekuje Ci za bardzo dobre rady ...jak mam sie z tym tak pieprzyc to ja juz raczej zostane przy tym co mam a jeszcze mi powiedz, jak juz mam ta CF-3 to skad mam wiedziec czy mam 100 czy 110 KM??


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. fiat bravo hgt 155+ turbina z coupe przerobka
    Napisany przez pepo-p2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-10-2009, 16:59
  2. Szczelność dolotu, turbina i inne takie - Brava 1,9JTD105
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-03-2009, 23:41
  3. turbina dolotowa
    Napisany przez jaski82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post: 21-12-2008, 13:55
  4. TURBINA W BRAVO
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-12-2008, 10:19
  5. Turbina? przepływomierz?
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-08-2008, 23:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaka turbina do marei

jaka turbina fiat bravo

ile dmucha turbina marea 2.4 td

turbina fiat brava

kierownica turbiny fiat 1 3

fiat bravo 1.9jtd podkrecanie turbo

fiat bravo 1.9jtd podkrecone na 200km

jtd cf2 chip

bravo 1 9 td wieksza turbina

bravo zmienna geometria

brava podkrecanie turbo

jak podkrecic fiata bravo

turbina fiat brava 1 9

brava cf3 turbina zmienna

jak podkrecic dawke na pompie w fiat bravo 1.9 td soft

alegro turbina fiat marea

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl