Witam, jetem nowy i na wstepie mam pytanko...
Mam Marlene 1.9 JTD i chcialbym podmienic istniejaca turbine na wieksza...da sie zrobic taki manewr, a jesli tak to z czym sie to wiarze??
pozdrawiam
Witam, jetem nowy i na wstepie mam pytanko...
Mam Marlene 1.9 JTD i chcialbym podmienic istniejaca turbine na wieksza...da sie zrobic taki manewr, a jesli tak to z czym sie to wiarze??
pozdrawiam
:shock:Napisał szerszenjtd
Maryśke jak juz
Wszystko się da tylko pytanie jaki masz motor CF-2 czy też CF-3. Różnia się tym że drugi ma turbine ze zmienną geometrią lopatek kierownicy spalin i jest sterowana przez komputer, pierwszy z kolei to taki 1,9TD uzbrojony w CR, turbina ze zwyczajnym sprzężeniem zwrotnym i tyle.Napisał szerszenjtd
Jeśli masz drugą wersję i chcesz podniesienia mocy to starczy zapodać dobrego wirusa i na lajcie idzie wyciągnać ~ 135-140KM, nie trzeba kombinować ze zmianą bo szuszarka potrafi dmuchąć do 1,2bara.
W przypadku opcji pierwszej można dać większą dmuchawkę, jednak samo zwiekszenie cisnienia doładowania i tak Ci nic nie da, ciągle trzeba gmerać w kompie żeby zwiekszyć także dawke paliwa.
Najlepszym zaś rozwiazaniem byłoby załadowanie dmuchawki z 2,4JTD CF-3 i nawet dorobienie sterowania do turbiny jeśli takowego nie ma. Jeden kolega z autokącika ma tak zrobione w Bravie.
Bardziej mi sie podoba imie Marlena
mam rozumiec ze CF-2 jest to silnik 1.9TD a CF-3 silnik 1.9JTD?? Ile moze kosztowac zrobienie takiego "virusa"??
Napisał szerszenjtd
Źle kolego. CF2 czy CF3 to ciagle JTD, tyle że ten pierwszy nie ma turba ze zmienną geometrią i różnią się tez mocą.
CF2 - 105KM
CF3 - 100 lub 110 KM
Koszt dobrego wirusa to około 1200zł, w warszawie masz conajmniej 3 firmy do których mozesz sie zwrócić.
to jeszcze mi podpowiedz kolego sympatyczny skad sie moge dowiedziec czy mam u siebie CF-2 czy CF-3??
Podejrzewam że twój rocznik to CF-3 ale zeby mieć pewność musisz zaglądnąć na turbine bo z doświadczenia wiem że mieszali CF2 i CF3 w fabryce i sam rocznik o niczym nie świadczy.
Turbina ze zmienną geometrią jak w CF3 ma ten siłownik regulujący łopatki w poprzek wałka turbiny, natomiast w CF2 siłownik jest równolegle do wałka spręzarki.
Poglądowo ( fotki zapożyczone z allegro):
Klasyczna:
Ze zmienną geometrią:
Popatrz na ułożenie tej bańki z wężykiem
wnioskuje po ukladzie banki z werzykiem ze turbinke mam CF-3 a co Ty na taki zestawik?? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-...3756.m14.l1318
Chcesz robić 500KM ?
juz nawet 400 by mi wystarczylo tylko mam jeden problem...900 doalrow to u nas okolo 1600zl u nas by chcieli za cos takiego z 5000 zl jak cos takiego od amerykancow sciagnac??
Troszkę kolego przesadziłeś z tym
Garreta T3 czy to się ładuje to aut przerabianych wyczynowo i do sporych pojemności a nie do 1,9
Poza tym jak już serie podciagniesz troche softem to mozesz mieć problemy ze sprzegłem bo w JTD przyrost momentu jest nieproporcjonalnie większy w stosunku do mocy i trzeba naprawde fachowca który potrafi to ogarnąć. Nie wspominam już problemów z trakcją szczególnie jeśli nie masz TC w maryscie a pewno nie masz
no przesadzilem...chcialem zobaczyc reakcje ale naprawde chcialbym z 200 KM miec w Marei a jeszcze powiedz co to jest TC??
http://www.youtube.com/watch?v=RKcpM...eature=related takie cos by mi wystarczylo
TC - kontrola trakcji
A jak chcesz takie coś jak na obrazku to proponuje zmienić Maryśke na 2,0 20V i można wtedy zaczać dłubać, wtedy 250 kucy z tego motoru po uturbieniu nie stanowi wielkiego wyzwania
myslalem moze zeby tak troszke JTD wzmocnic, jakis chip, moze jakis filtr stozkowy, jakis tam wydech itd... a jak bym wstawil turbinke od 2.4 JTD to by cos dalo??
Geenralnie to trzeba wszystkiego po troszku, więcej dmuchnąc ale i dać wiecej paliwka.
Co Ci da sama turbina ? tymbardziej że można podkręcić tą co masz i dmuchnie wiecej niż w serii tylko ciągle pozostaje kwestia tego że bez paliwa nic Ci to nie da.
A tymbardziej jest to ułatwione że wszystko masz sterowanie komputerem, dajesz zmodyfikowany soft i juz osiagasz coś na poziomie 135-140 KM. A jak Ci pisałem, wiecej nie zrobisz bo sprzęgło tego nie zniesie po prostu, zaraz spalisz tarcze i tyle. Wyciskanie wiecej z tego JTD wymaga zmiany sprzęgła na takie z 2,4JTD a to z kolei wymaga niestety juz sporej rzeźby. Trzeba obtaczać koło zamachowe, później je wyważyć, podobno trzeba tez obudowe sprzegła troche skrobnąć. Czyli jak widzisz nie jest to już takie proste.
Chip to własnie nic innego jak zmieniony soft w kompie sterującym silnikiem.
Nie polecam Ci BOX'ów z allegro gdyż to po prostu sztucznie utrzymuje zawyżone ciśnienie na szynie zasilania paliwem a to z kolei nie jest zdrowe dla pompy jak i samych wtrysków. Stożki i inne bzdety to sobie wogóle podaruj ... pic na wode ... dobry marketing po prostu tak je wypromował.
Dziekuje Ci za bardzo dobre rady ...jak mam sie z tym tak pieprzyc to ja juz raczej zostane przy tym co mam a jeszcze mi powiedz, jak juz mam ta CF-3 to skad mam wiedziec czy mam 100 czy 110 KM??