Sam se kup nerwosol... Tyle kasy wkładać w turbine pompe i intercooler to juz lepiej kupic 2.0 hgt i nie widzec za sobą czarnego kopcia po wcisnięciu gazu
Piszesz ze nie mam pojecia, jak bym miał to bym nie słuchał ciebie i twoich teorii
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Wiesz co mazitechnoboy fajne felgi i gleba ale fajnie przycisnąc i zostawic BMW z tyłu
Proszę o spokój!
Zaraz polecą warny. Taka wymiane zdań na PW
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Boże, widzisz i nie grzmisz.
Crista, poczytaj trochę czym jeździsz. Masz zwykłą dieslowską jednostkę z MECHANICZNĄ pompą rozdzielaczową. Nie ma tu żadnego programowalnego sterowania, nie da się tu dołożyć żadnego chipa. To coś z allegro to ściema i tyle.
Jedyna co możesz zrobić z tym silnikiem tanim kosztem to doprowadzić go do stanu sprzed 10 lat. Rozebrać i wymyć turbinę, EGR, wypłukać intercooler i całą instalację dolotową. Masz tam pewnie ze 2 kilo sadzy poodkładane.
Intercooler wyczyszczony za egra mam sie zamiar zabrac niech sie tylko ciepło zrobi
Panowie ponawiam o spokój!
Nie każdy jest oczytany i wszechwiedzący.
Do Ciebie kolega Crista, proszę poczytaj trochę o silniku.
Silniki - Dane - Downloads - Fiat Klub Polska
Silniki bbm dane - Downloads - Fiat Klub Polska
Silniki Wysokoprężne - opis - Downloads - Fiat Klub Polska
To takie na szybko.
Dodatkowo o jakiej kwocie mówisz napisz, oraz co chcesz osiągnąć. Większy moment, moc KM (czego ile)
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Kolego każdy silnik ma swoje wady i zalety, Twój również, ale nie zmodyfikujesz go w sposób "opłacalny". Najprościej, sprzedaj TD kup JTD i to najlepiej CF3 i wtedy działaj. Jednak moim skromnym zdaniem jesli auto uzytkujesz głównie w mieście (non stop korki, sprzęgło, hamulec gaz itp), to chiptuning nie będzie Ci potrzebny, chyba, że delikatna zamiana na góra 120- 125KM, zresztą... styknie te 100-105KM do takiej eksploatacji.
Witajcie!
Pierwszy post na forum i już odkopanie tematu, no ale nie będę tworzył nowego, skoro ten jest dokładnie o tym, o co chcę zapytać. Przeczytałem go w całości, nie znalazłem interesujących mnie informacji, więc poruszę go jeszcze raz z nadzieją na jakiekolwiek sensowne odpowiedzi.
Toczę się obecnie Lancią Dedrą 1.9 td, a ostatnio za jakieś śmieszne pieniądze udało mi się nabyć cały przód z Fiata Brava 1.9 td. Silniki w zasadzie te same, z różnicą kilku koni na korzyść Fiata, a z racji tego, że mój ma już najechane prawie pół miliona padła decyzja o swapie. Na razie skupiam się na tym, żeby porządnie przeprowadzić wymianę, ale równolegle staram się zaplanować jakieś przyszłe działania. Fiat 1.9 td jaki jest wszyscy wiemy - 100 koni jedzie żwawo, ale tyłka nie urywa, w związku z tym szukam rozwiązań, które pomogą mi podnieść moc. Wiadomo, że najprościej wsadzić 2.4 td, albo lepiej - jakieś jtd (chociaż tutaj sprawa nie jest już taka łatwa). Mnie natomiast interesują modyfikacje tego konkretnego silnika.
Czy oprócz włożenia większego turbo, dokooptowania MBC tudzież zwiększenia dawki paliwa na pompie są jakieś inne możliwości?
Wymieniłeś 3 możliwe metody, pompy lucasa nie da się "zchipować" więc nic więcej tu nie zrobisz.
Skoro maszteraz 2 takie same silniki to pokombinuj właśnie z samą pompą- jak jedną rozregulujesz to zawsze masz drugą.
Możesz poszukać większego intercoolera - każdy kto jeździ td wie, że te silniki lubią zimne powietrze i dużo lepiej pracują rano gdy jest chłodno niż w południe gdy jest upał.
Ogólnie jeżeli nie zamierzasz dołożyć do porządnych modyfikacji to musisz zbierać konie "po sztuce" w różnych miejscach gdzie przez lata uciekły np. katalizator, nagary, przedmuchy itp.
Wiem, że nie zrobię w tym silniku chipa i pytam właśnie o porządne modyfikacje. Szukam sposobów, które ze 100 fabrycznych koni pozwolą mi uzyskać jeszcze przynajmniej ze 30. Swoją drogą to ktoś orientuje się ile mocy ten silnik jest tak na dobrą sprawę wytrzymać?