Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: tuk tuk tukotanie  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001

    tuk tuk tukotanie

    Cześć.

    Przy skręcie w prawo nawet takim delikatnym podczas jazdy słychać "tukotanie" (tuk tuk tuk tuk...) zależy ono od prędkości czym większa prędkość tym "tukotanie" przyśpiesza. Moje pytanie jest takie: Co to to może być? Dodam ze luzu w prawym kole nie mam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2012
    Skąd
    dąbr. tar. - tel 505-395-072
    Wiek
    38
    Postów
    241
    Auto
    Stilo Abarth 2,4
    Rocznik
    2002
    Sprawdź przegub

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Płock
    Wiek
    31
    Postów
    48
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Przegub > maglownica

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Tylko i wyłącznie przegub

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Nie wiem czy pod guma przeguba może się coś dziać ale guma wygląda na "nową" i nie jest popękana ani nic. Za to zauważyłem coś dziwnego zaznaczyłem na zdjęciach:IMG_20130220_155409.jpgIMG_20130220_155352.jpg

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Wygięta końcówka drążka stabilizatora. Kwalifikuje się do wymiany. Ale to nie przyczyna Twojego problemu, jeśli jest tak jak mówi opis że podczas skrętu stuka i wraz ze wzrostem prędkości się nasila. Sprawdź obydwa przeguby. Najlepiej jak masz auto na podnośniku skręć koła najpierw w prawo i poobracaj jednym i drugim jednocześnie wsłuchując się z którego koła dochodzą owe stuki, a potem powtórz czynność z kołami skręconymi w lewo. Pisz jakie efekty. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez luki183 ; 20-02-2013 o 19:48

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Stuk, stuk to przegub. Takie jakby mielenie? A co do foto to na jak wyżej.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    31
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Powiedz Cie mi jak mam kupić przegub, wewnętrzny czy zewnętrzny? Niestety wcześniej byłem odcięty od dopływu gotówki, dlatego nie pisałem.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Wewnętrzne to te przy skrzyni, zewnętrzne przy kołach. Wyżej pisałem jak sprawdzić który stuka.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Na 99% przegub zewnętrzny. U mnie najlepiej słychać było który to kiedy na skręconych kolach jechałem do tylu. Acha - kup oryginal!!!!, to jest z autopsji. Kupione na allegro 2 - pierwszy po roku zaczął stukać, drugi grzał się niemiłosiernie. Trzeci - oryginał - dopiero zadziałał jak powinien... Chytry dwa razy traci no i niepotrzebna robota...

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    No patrz ja śmigam już 3 rok na zamienniku za 110 zł i nic mu nie jest mało tego wytrzymuje o wiele większy niuton niż był w oryginale - musiałeś źle trafić to raz a dwa skoro grzał się to albo zły smar zastosowałeś albo było go za mało ewentualnie za mocno go dokręciłeś ...
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Smar użyłem taki jaki dali w komplecie. Przy grzejącym się tez myślałem ze za mocno dokręcone ale to nie było to bo na mocno poluzowanym też grzało... Żeby zepsuć przegub wcale nie trzeba dużo siły wbrew pozorom


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl