Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998

    Stuki przy układzie kierowniczym?

    Witam dzisiaj, przy wyjeżdżaniu z parkingu zauważyłem że coś mi mocno stuka przy pełnym skręcie kierownicy. Kiedy skręce maksylamnie w prawo bądź lewo stuka w lewym przednim kole. Byłem u znajomego z kanałem i ustatliliśmy że może to być gumowa osłona przekładni kierowniczej. Tylko jest jeszcze jeden problem że auto wraz ze stukaniem zaczęło samo skręcać kierownicą. Znaczy jak skręce kierownice w prawo i strzeli to auto ściąga w prawo i kierownica to samo, a jak w lewo to odwrotnie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2015
    Skąd
    Szczerców
    Wiek
    33
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.4 12v Focus 1.8 16v
    Rocznik
    1996 1999
    Sworzeń wahacza, górne mocowanie amortyzatora wraz z łożyskiem, pęknięta sprężyna tyle mi przychodzi na myśl. To stukanie jest cykliczne czy przy skręcie i wjechaniu na nierówność?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Przy skręcie, nie ważne czy koła są w górze czy na podłożu. I niemal jestem pewny że to ta guma, tylko to samoistne skręcanie kierownicy moze być przez to?

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Moim zdaniem raczej problem ze wspomaganiem, ale piszę niejako "w ciemno" bo nie jestem pewny jaki typ wspomagania był w tej wersji montowany.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2016
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    35
    Postów
    73
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    2000
    Wydaję mi się, że pękniętą sprężynę możesz wykluczyć, bo by auto nie uciekało na boki.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Wsiadłem do auta odpaliłem skrciłem koła,i i jeb, stuk. I potem przejechałem 5 km i ani razu nie strzelilo. stanąłem na parkingu i skrecalem kolami i ani stuku ani puku.
    Potem jak miałem gdzies jechać aauto od razu po skreceniu kolami zaczelo pukac i przejechałem 10 km i caly czas pukalo. Dodam jeszcze że ta kierownica skreca tylko wtedy kiedy coś puka

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    mi kiedyś w punto strzelało przy skrętach w lewo i w prawo ,pomogła wymiana odbojów na amortyzatorach

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    to teraz pytanie z mojej strony jak sie wymienia tą gumową oslone na przekladni?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    I wogole czy to przez tą gumową osłone może mi tak kierownica sama skręcąć?

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    to teraz pytanie z mojej strony jak sie wymienia tą gumową oslone na przekladni?
    Ale o co chodzi? o gumową osłonę drążka kierowniczego?


    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    I wogole czy to przez tą gumową osłone może mi tak kierownica sama skręcąć?
    Teoretycznie cuda się zdarzają, ale ja takiego numeru jeszcze nie widziałem. A widziałem w życiu różne śmieszne uszkodzenia samochodów.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    to teraz pytanie z mojej strony jak sie wymienia tą gumową oslone na przekladni?
    Ale o co chodzi? o gumową osłonę drążka kierowniczego?
    No bo moim zdaniem to strzela ta gumowa osłona, tylko ona by tak tą kierwnicą nie skręcała.
    Może to łożysko od mcpresona?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Dobra to na 100% łożysko od mcpersona LOL
    Teraz pytanie czy dostane gdzieś same łożysko czy musze wymienić całą poduche?

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał atomek113 Zobacz post
    Może to łożysko od mcpresona?
    To już prędzej, uszkodzone łożysko stuka przy skręcie (podczas jazdy) i potrafi "strzelać" przy maksymalnym skręcie kół (na postoju).


 

Podobne tematy

  1. Metaliczne stuki przy skręcie kierownicy
    Napisany przez Sycyliusz na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-01-2016, 07:27
  2. Stuki w ukł. kierowniczym
    Napisany przez czaro85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 15-09-2015, 09:06
  3. Chrobotanie, stuki przy lewoskrecie.
    Napisany przez Mychalyk na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2015, 12:32
  4. Stuki przy włączaniu 5 biegu
    Napisany przez hubcio na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-03-2014, 22:19
  5. [ukł. kierowniczy] Stuki w układzie kierowniczym...
    Napisany przez lukasz.mrozik na forum Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-10-2009, 23:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438stuki-przy-ukladzie-kierowniczym-31305

Stuki przy skrecaniu kierownica fiat panda

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl