Mam nastêpuj±cy problem:
Na wolnych obrotach s³ychaæ strzelanie na pasku alternatora
i pasek skacze po rolce alternatora (Auto to marysia 2.4 td). Podejrzewam, ¿e mo¿e to pad³o sprzêg³o alternatora, albo sam alternator - ³o¿yska. Co o tym my¶licie?
Mam nastêpuj±cy problem:
Na wolnych obrotach s³ychaæ strzelanie na pasku alternatora
i pasek skacze po rolce alternatora (Auto to marysia 2.4 td). Podejrzewam, ¿e mo¿e to pad³o sprzêg³o alternatora, albo sam alternator - ³o¿yska. Co o tym my¶licie?
W jakim stanie jest napinacz paska ?Napisa³ szymszy007
hmm. ciê¿ko mi oceniæ, gdy¿ nie mam siê jak wturlaæ pod samochód, ale wydaje mi siê ¿e te¿ mo¿e byæ nie za ciekawy. Przy tych strza³ach widaæ ¿e amortyzatorek te¿ nie¼le lata, a chyba nie powinien.
[size=2][ Dodano: 2009-09-28, 09:22 ][/size]
no i chyba ju¿ wiem co jest nie tak. Spad³ pasek alternatora, wiêc sprawdzi³em wszystkie rolki. Wszystko chodzi elegansio, oprócz rolki t³umika drgañ, która praktycznie stoi. I pytanko jeszcze apropo alternatora, czy jest mo¿liwe ¿e jak krêcê sprzêg³em to tylko obraca siê mechanizm sprzêg³a, a ¶rodek nie?
A i spadaj±cy pasek uci±³ cienki przewodzik wychodz±cy obok kabla od komputera i zmierzaj±cy w okolice alternatora. (kabelek taki zó³to-(czarny?-czerowny?). Na pewno ma elementy ¿ó³tego. Czy kto¶ wie do czego on s³u¿y? i gdzie szukaæ dalszej czê¶ci?
Napisa³ szymszy007
To ju¿ wiesz czego pasek podskakiwa³. Inna sprawa ¿e ja pasek tam sciaga³em i jako¶ sprzeg³a alternatora siê nie dopatrzy³em .... chocia¿ jako¶ specjalnie na to uwagi nie zwraca³em.
Problem mam nadal
Otó¿ rolka wcale nie by³a zatarta, tylko kawa³ek starego paska siê do niej wkrêci³. Jak go wyci±gn±³em to idealnie siê krêci. Sam napinacz chodzi do¶æ sztywno.
Dodam ¿e poprzedni pasek by³ napiêty tak ¿e mo¿na by³o krêciæ rolkami, wiêc chyba za lekko. Mam równie¿ pytanie jak napinaæ to ustroñstwo, bo s³ysza³em ¿e za pomoc± rolki mimo¶rodowej?
Wiecie co¶ wiêcej na ten temat?
A i mam k³opot z silniczkiem. Otó¿ na zimnym silniku czuæ tak± ma³± czkawkê i puszcza bia³y dym. P³ynu nie ubywa. Mo¿e nadal problem z dogrzewaniem bo na zimnym na zbyt d³ugo pojawia siê marchewka? na ciep³ym ga¶nie sekundê po odpaleniu samochodu.
Napinacz z tego co mi wiadomo to jest przykrêcany na 2 albo 3 ¶rubki i wstêpnie nale¿y na mocowaniu go ustawiæ, resztê w³a¶ciwego nacisku nadaje sprê¿yna napinacza.Napisa³ szymszy007
¦wieczki nie wszystkie grzej±.Napisa³ szymszy007
Dziêki Hipo za pomoc. A od siebie dorzucê do niniejszego postu co¶ co wygrzeba³em u alfaholików:
procedura napinania paska MV
mo¿e siê komu¶ przyda
Je¶li chodzi o ten alternator mia³em podobny problem i okaza³o siê ¿ê jest to wina ko³a dwumasowego sprzeg³owego od alternatora koszt to ok 200 z³ i wymieniæ jest ciê¿ko samemu bo do tego maja specjalny klucz tak jak pisa³e¶. Mi na wolnych obrotach dziwnie chodzi³ i co jaki¶ czas spada³ z obotów, teraz jest elegancko pozdrawiam
Mi padl napinacz, moj mechanik mowi, ze rozwalone sprzeglo alternatora jest temu winne. I faktycznie kreci sie w obie strony, a powinno tylko w jedna.
Tu jest tego fotka (chyba)
Faktycznie klucz jakis specjalny do tego trzeba miec...ciekawe kto mi to wymieni...mam nadzieje, ze nie aso.
W wiêkszo¶ci zak³adów naprawiaj±cych powinni mieæ ten specjalny klucz, wiêc nie powiniene¶ siê martwiæ, poszukaj jakiego¶ zak³adu i powinni to zrobiæ bez problemu.
u mnie wymiana tego ko³a trwa³a jakie¶ 20 minut w zak³adzie, który specjalizuje siê w alternatorach oraz rozrusznikach. Koszt wymiany 35 z³. Je¶li chodzi o klucz to mówi±, ¿e maja specjalny i nie musz± ¶ci±gaæ rozrz±du.
Przed za³o¿eniem nowego tematu zapoznaj siê z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
By³o:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Witam z oklic paska s³ychac na wolnych obrotach dziwne cha³asy , po wymianie rorz±du zerkn±³em sobie na napinacz paska wielorowkowego, i skacze jak szalony, ale do¶æ ciê¿ko by³o go nacisn±æ przy zdejmowaniu paska.Kolejna sprawa to trochê spêkana guma ko³a pasowego wa³u, wiêc albo wada napinacza powoduje jego skakanie albo ko³o pasowe:/ rolka alternatora hmm ciê¿ko stwierdziæ bo nie bardzo mia³em jak nim pokrêciæ bo do¶æ ciasno jest ale próbowa³em pokrêciæ i ani w jedna ani w drug± nie bardzo mog³em po zablokowaniu alternatora. bez blokady dobrze sz³o bez luzów. Co mo¿e byæ do wymiany, rolka napinacza, alternatora czy mo¿e ko³o pasowe???