Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT

    Słabe ogrzewanie w samochodzie, proszę o podpowiedzi.

    Witam, od jakiegoś czasu mam w swoim bravo słabe ogrzewanie, leci letnie powietrze. Od razu zaznaczam:
    -płyn OK
    -odpowietrzenie OK
    -termostat OK
    -czujnik temp OK

    Macie pomysły na rozgryzienie tego problemu??
    Jutro jeszcze chce przepłukać podciśnieniem nagrzewnice, moze w niej cos siedzi. Jezeli to nie pomoze to możliwosc, ze szczotki w pompie wodnej mogły ulec zepsuciu...
    Dobre mam przypuszczenia, czy sa moze jeszcze inne uwagi na ten temat????



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Pewnie syf w nagrzewnicy siedzi, płukanie niewiele pomaga. Szczotki w pompie? Raczej łopatki na wirniku, one się nie psują co najwyżej mogą się zblokować przez kamień lub inne zanieczyszczenia w układzie chłodzenia, lecz wtedy byś nie miał ani ogrzewania, ani chłodzenia silnika.

    Rada moja taka:
    - wymień nagrzewnicę
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Hehe no własnie, wymienic. Ostatnio juz troszke pieniedzy w to włozyłem bo było podejzenie o termostat, potem taki elektrozawór. dalej czujnik no i dalej to samo;/ Chciałbym od razu wiedziec co go gryzie

  5. #4
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A jak nagrzejesz silnik na 90*C nawiew włączysz max na 2 i kierunek ustawisz na twarz to cieplej czy nie ?:>
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Nie ma zadnych roznic, cały czas letnie powietrze... Wczesniej przed zabiegami próby naprawy wskazówka temp stala mi na minimum srodku. Potem znów skakała ale sie uspojała. Wymienilismy czujnik, nie widac roznicy ale wiatraki nie chca sie załaczac a wczesniej chodziły(mówie to co mi przekazał znajomy co bawił sie z tym samochodem)

  7. #6
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Wiatraki nie chcą się załączać bo może chłodnica nie osiąga temperatury załączenia wiatraka.
    Co do ogrzewania to ja więcej pomysłów nie mam, ale tak w ogóle to rewelacji grzania w BBM nie ma, zwłaszcza przy ujemnych temperaturach
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Kwidzyn/Toronto
    Postów
    56
    Auto
    Brava 1.4 12V SX '96
    MichaelloEs, co do słabego grzania to zgadzam się z teorią zasyfionej nagrzewnicy, ale ja bym jej jeszcze nie wymieniał. Zrób tak: Odkręć regulację temp. nawiewu na max ciepłe i zlej płyn z układu chłodzenia - jeżeli masz dobry to do wiadra i go potem użyjesz sobie do napełnienia, a jeżeli zobaczysz brzydki kolor to wiadomo co robić. Jak już wylejesz płyn to wyjmij nagrzewnicę. Skoro chłodzenie masz w porządku to nie opłaca się czyścić całego układu, żeby czasem go nie rozszczelnić. Tak więc kup preparat do czyszczenia czajników z osadu i kamienia. Ja używałem Kamix. Na opakowaniu masz podane proporcje do rozrobienia, ale Ty weźmiesz 3 razy mniej proszku na podają ilość wody. Zatkaj wyjście z nagrzewnicy i wlej roztwór do środka. Odczekaj z 10 min i wylej to. Zobaczysz jaki ma ładny kolor Możesz tak powtarzać, aż do zużycia proszku (użyj tylko 1 saszetkę). Potem montujesz, napełniasz i odpowietrzasz.

    Do stracenia nic nie masz, bo i tak jak Ci napisał waho. nagrzewnica byłaby do wymiany. Ja zrobiłem tak u siebie i grzeje aż czasem za dobrze


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Dzieki za rady, spróbuje. Ale co do grzania to tak na prosty rozum, powinno dosyc mocno grzac czy jednak w BBM te ogrzewanie jest nie co słabsze????

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Kwidzyn/Toronto
    Postów
    56
    Auto
    Brava 1.4 12V SX '96
    MichaelloEs, powinno tak grzać, żeby nie było Ci zimno. Szału może nie ma, ale teraz nie ma też takich mrozów żeby było w samochodzie zimno. Jasną sprawą jest, że auto potrzebuje ze 20 min, żeby rozgrzać się całe wewnątrz od powietrza, gdy na dworze mróz.


  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    NAstepne zagadnienia jakie mnie czekaja to dwa czujniki/elektrozawory, chodzi o ten co otwiera nagrzewnice, wydaje mi sie, ze moze byc nie do konca sprawny gdyz mozliwe za za mało otwiera odpływ. Jest taka mozliwosc??
    Gdy podjade pod kompa wykryje mi takie rzeczy??
    Powiedzcie mi jeszcze po odpaleniu Waszych samochodów wskazówka tez sie za chwile lekko unosi do połowy pomiedzy zerem a srodkiem?? Potem oczywiscie wyzej do srodka??

  12. #11
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    MichaelloEs, chyba masz za dużo pieniędzy że tak je na siłe chcesz w to auto pchać Szału z grzaniem nie ma bo BBM nie ma znowu aż tak wydajnej nagrzewnicy żeby ogniem z nawiewu rzucało. Poza tym JTD jest dość zimnym silnikiem a to wcale nie ułatwia rozgrzania kabiny.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No więc właśnie szukam pomocy z tym grzaniem.. Mamy - 10 na dworze i zaczeło mi to troszkę przeszkadzać - nie to żeby mi w kurtce było zimno ale ręce i nóżki chętnie bym ogrzał a tu ognia nie ma .. Nie mówię że nie grzeje wcale ale trasę z domu do pracy pokonuje jakieś 20-25 minut; trasa że tak to powiem ekspresową; z prędkością powiedzmy ze 100-110km/h.. Odcinek 30km, grzanie ma maxa a rewelacji w aucie nie ma.. Jest na styk lub za mało, a w większości samochodów z manualnym grzaniem to po paru kilometrach trasy trzeba było przestawiać grzanie na połowę.. O ile włączę nawiew na twarz i nogi to jest w miarę ok ale na szybę (lub szyba+nogi) już średnio.. A trzeba bo szybki parują, lodowacieją z zewnątrz.. Pomysł wyciągania nagrzewnicy jakoś mi się nie podoba bo wiem że trochę z tym roboty.. Termostat mam nowy, płyn też, instalacja podobno była czyszczona podczas wczorajszej zmiany rozrządu/pompy wody/płynu chłodniczego.. BBMy tak faktycznie mają czy ja mam jakiś odosobniony problem? Auto kupiłem zalane płynem więc teoretycznie jeżeli na nim w Niemczech jeździł to nic nie powinno tam zarosnąć w nagrzewnicy..

    [ Dodano: 2010-12-15, 20:04 ]
    aha dodam tylko, że organoleptycznie powietrze jest ciepłe chociaż nie jest super gorące, jak bywało trochę cieplej aż tak problemu nie widziałem chociaż też większość trasy dom>praca jechałem w pozycji max i na 2jce..

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    59
    Auto
    Bravo 1.8 16v
    Jak już silnik się nagrzeje odkręć plastik przy nogach pasażera i dotknij obudowy nagrzewnicy czy jest gorąca. Jeśli nie sprawdź węże idące do niej pod maską. Być może jest tak jak ktoś pisał wcześniej że jest zapchana, ponieważ poprzedniemu właścicielowi ciekła i dolał sobie jakiegoś uszczelniacza.
    Ogólnie jeśli na chłodnicy nie włączają się wiatraki to znaczy że układ jest dobrze zapowietrzony. Odkręcałeś na niej zaworki podczas uzupełniania płynu?

    Pozdrawiam

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z plastikiem musiałbym zobaczyć chociaż nie spodziewam się aby nagrzewnica była zimna - bądź co bądź leci ciepłe powietrze - wydaje mi się tylko, że z wydajnością cienko..

    Jakiś miesiąc temu wymieniałem termostat a z nim płyn chłodniczy.. Ten co zlałem nie wydawał mi się jakiś brudny czy zafaflony. Przedwczoraj wymieniałem rozrząd (ale tym razem już w warsztacie) i serwis wymienił razem płyn na nowy - na moje pytanie czemu bo przecież wymieniałem płyn miesiąc temu to mi powiedziano, że podobno był zasyfiały. Nic nie mogłem już zrobić ani zobaczyć poprzedniego ale uznałem że to raczej ściema i wyłudzenie pieniędzy.. Jeżeli faktycznie poprzedni właściciel wlał jakieś g. do układu to mogłoby być to prawdą - po wymianie płynu zaczęłaby się robić zupa.. To tylko teoria.. Generalnie to jak ja napełniałem układ został przeze mnie odpowietrzony (cała procedura rozgrzewania/odkręcania ogrzewania i zaworku na chłodnicy). Serwis również odpowietrzał nalewając nowy płyn - sprawdziłem to nawet i układ nie jest zapowietrzony.. Wentylator się włącza (chociaż przy tych temperaturach to dawno nie słyszałem ).
    Zimno teraz szaro buro więc nie wiem jak to z tym wyciąganiem nagrzewnicy ale może byłoby to dobre posunięcie..
    Widzę, że masz taki sam silnik - Ty rozumiem nie masz podobnych problemów? Na jakim ustawieniu pokrętła temperatury zazwyczaj jeździsz w taką pogodę jak teraz? No i jeszcze jedno - samochód masz z klimą czy bez? Bo ja mam bez i może to jakaś różnica..

    [ Dodano: 2010-12-16, 19:07 ]
    Aha i ogólnie czuć różnicę jak samochód stoi - ogrzewanie działa znacząco lepiej.. Pierwsze światła w mieście i czuję różnice (wskazówka jednak stoi jak wryta cały czas tak samo - po rozgrzaniu w połowie skali)..

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    59
    Auto
    Bravo 1.8 16v
    Ja mam Bravo z klimą ale moim zdaniem nie robi to różnicy. Tak jak pisałem o tym plastiku osłaniającym nagrzewnicę to on po prostu parzy. W takie zimne dni pokrętło mam na max i temp reguluje wiatrakiem.

    Taki problem z tym niedogrzaniem wnętrza mam w drugim aucie to jest Fiesta 86' i w niej na bank wielnięta jest nagrzewnica bo mam mokrą obudowę, oraz tłuste szyby. Wskazówka temp silnika jest w położeniu tak jak latem, a z kratek ledwo leci ciepłe.

    A jeszcze przy odpowietrzaniu nie wiem czy tylko jest tak u mnie, z powodu gazu, ale muszę się do tego dobrze przyłożyć, bo jednym z efektów jest letnia nagrzewnica. Odpowietrzenie uznaję za skończone w momencie przelewania płyny w zbiorniczku tj. z cienkiego węża na górze widać tryskający płyn. Mankamentem 1.8 jest brak zaworka odpowietrzającego właśnie nagrzewnicę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] WENTYLATOR CHŁODNICY
    Napisany przez fiaton na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-05-2023, 12:14
  2. Nie działające ogrzewanie tylnej szyby-podremontowanie
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-01-2011, 18:29
  3. [ogrzewanie] nawien na szybe...;/
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-11-2008, 00:59
  4. Ogrzewanie tylnej szyby
    Napisany przez jarpol74 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-10-2008, 18:03
  5. Zakup Marea Weekend 1,9 JTD - proszę o pomaoc
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-07-2008, 21:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ogrzewanie w samochodzie

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438slabe-ogrzewanie-w-samochodzie-prosze-o-podpowiedzi-8688

slabe ogrzewanie w samochodzie

slabe ogrzewanie w aucie

fiat brava ogrzewanie

ogrzewanie fiat bravafiat ducato brak ogrzewaniabrak ogrzewania w samochodziebrak ogrzewania fiat ducatofiat bravo ii ogrzewaniefiat brava nie grzejeslabe grzanie w samochodzie
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl