Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    34
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998

    Skakanie temperatury

    Witam posiadam Fiata bravo 1.6 16 98r. i mam problem gdy jade autem temperatura jest ma swoim miejscu i odrazu rosnie do ostatniej bialej kreski i po chwili spada znow na swoje miejscu i po paru minutach to samo sie dzieje. Na postoju wentylstor zalącza sie pozniej niz zawsze. Prosze o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,735
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Może być układ zapowietrzony. Odpowietrz i zobaczysz czy jest zmiana

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    34
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998
    Ok sprawdzę to

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A może mieć coś z tym wspólnego termostat?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    na postoju idzie temperatura w górę a jak ruszysz to spada -oznaka uszkodzonego termostatu
    odkręc korek przy chłodnicy po lewej str.u góry taki mały i zagrzej go jak zacznie tam leciec płyn to zakręć koreczek i masz odpowietrzone powinno pomóc

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    34
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998
    w trakcie jazdy temperatura tez idzie w gore i po chwili spada i zaraz to samo jest. jak dzisiaj jechalem to chcialem troche ciepla puscic to lecialo zimno a temperatura szla do gory a jak spadala to lecialo cieplo

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał grefek Zobacz post
    chcialem troche ciepla puscic to lecialo zimno a temperatura szla do gory a jak spadala to lecialo cieplo
    Zapowietrzony układ. Nagrzewnica jest "wysoko", więc tam najchętniej zbiera się powietrze.
    Najprostszy trik na odpowietrzenie nagrzewnicy (i przy okazji całej reszty) to stanąć autem na stromym podjeździe przodem do góry. W układzie chłodzenia są co najmniej dwa odpowietrzniki (przeważnie trzy), ale konstruktorzy nie umieścili żadnego z nich w najwyższym punkcie obiegu chłodzenia. Jeden odpowietrznik jest na wężyku doprowadzającym płyn do nagrzewnicy, ten trzeba ruszyć najpierw. Kolejny przy silniku, i może być jeszcze jeden na chłodnicy.
    A tak całkiem przy okazji - jeśli układ nie odpowietrza się sam (bez sztuczek), to coś jest niesprawne. Wody nie ubywa? (bardzo często cieknie zawór nagrzewnicy, wody ubywa niewiele a i tak układ zapowietrza się szybko)
    Jeśli nie ubywa wody, i nie ma wycieku, to staramy się odpowietrzyć układ najlepiej jak się da. Dla pewności należy jeszcze sprawdzić pompę oraz termostat. Pompa może mieć sprawne łożyska (czyli pozornie jest sprawna), ale nie zapewnia odpowiedniego przepływy (bo np z wirnika został ogryzek). Termostat sprawdzamy dla pewności, proste pomiary temperatury wystarczą żeby upewnić się że jest sprawny.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    34
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998
    Odpowieczylem go i sie troche przejechalem i bylo lepiej niz wczoraj bo tylko roslo do polowy i spadalo i tez jak roslo to zimne powietrze lecialo. Pozniej jeszcze raz odpowiecze i zobacze jaki bedzie rezulata

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Za silnikiem z tyłu na weź od nagrzewnicy jest odpowietrznik spróbuj jeszcze tym jak leci zimne powietrze ale przy chłodnicy powinno wystarczyć.jak będziesz grzał silnik to spr węże od chłodnicy jeden ma się grzać a drugi dopiero jak otworzy się termostat przy 88 stopniach sprawdzisz w ten sposób termostat

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Za silnikiem z tyłu na weź od nagrzewnicy jest odpowietrznik spróbuj jeszcze tym jak leci zimne powietrze ale przy chłodnicy powinno wystarczyć.jak będziesz grzał silnik to spr węże od chłodnicy jeden ma się grzać a drugi dopiero jak otworzy się termostat przy 88 stopniach sprawdzisz w ten sposób termostat

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    34
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998
    Bylem jeszcze raz odpowieczyć i mi zaczyna plynu obywac, auto jak by na jeden gar nie palilo i zaczal mi tez kopcic. Czy to moze byc uszczelka? chociaz ja w zeszlym roku juz robilem

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Auto tez jest w gazie

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,735
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Może być uszczelka, nawet bardzo prawdopodobne .

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    płynu może wziąć jak jest zapowietrzony tylko kopcenie i gar

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    34
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998
    ostatnio troche plynu dolewalem z tydzien temu zeby byl max a dzisiaj jak dolewalem to musialem wlac ponad 2 litry

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    dużo ja jak wymieniałem teraz termostat z chłodnicą to mi weszło okolo 4 litrów ciężko było odpowietrzyc nagrzewnicę ale po jakimś czasie wkurzyłem się przejechałem kilka metrów i poszlo odrazu ciepłe powietrze dolałem z pół litra płynu i dobrze jest odpowietrzane bylo tylko w chłodnicy

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    34
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998
    odstawilem auto do mechanika i jak jechalem do niego to przez 10km nie bylo widac swiata za mna bo tak auto komcilo i przy 20km caly zbiornik plynu poszedl

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    34
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998
    Jak bedzie duzy koszt naprawy to juz niestety nie bede auta naprawial :-( jedynie sprzrdam w takim stanie jakim bedzie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czujnik temperatury 2,0 20v
    Napisany przez hak64 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-04-2015, 20:51
  2. Skakanie/drgania podczas ruszania
    Napisany przez Bob_pl na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-06-2014, 10:30
  3. Czujnik temperatury
    Napisany przez maslana na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 21-07-2013, 18:11
  4. Wskaźnik temperatury.
    Napisany przez wezyr na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-02-2013, 11:09
  5. nie trzyma temperatury w 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-05-2010, 14:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl