Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: Siwy dym Brava 1.2  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX

    Siwy dym Brava 1.2

    Ostatnimi czasy moja Brava zaczęła dziwnie zachowywać się podczas dłuższej pracy, silnik nierówno pracuje, szczególnie widoczne jest to na gazie. Czuć jakby coś latało po środku auta (po odpaleniu tego nie ma).
    Sądziłem, że to wina wydechu, który jest chyba poluzowany, przy dłuższej jeździe coś tam z tyłu lata, a po trzaśnięciu drzwiami słychać z pod auta metaliczny dźwięk (coś się obija).
    Ostatnim czasem jednak zaczęło robi się ciekawiej, auto na gazie nie potrafi utrzymać 800 obrotów, trzeba mu pomagać, cały drży, z wydechu przy dodaniu gazu a i nawet bez dodawania idzie siwy dym, identycznie jest na benzynie, z tym, że tutaj normalnie silnik utrzymuje 800 rpm.
    Oczywiście autem nie jeżdżę, coby go bardziej nie skrzywdzić.
    Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?
    Niestety tak.
    Płynu chodzącego ubywa? po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego czuć zapach spalin/paliwa?
    Pod korkiem wlewu oleju jest "masło" (brunatno-biały "smar")?
    Jeśli tak, to prawie na pewno uszkodzona jest uszczelka pod głowicą.
    Raz jeden zdarzyło się że podobne objawy powodowała woda (płyn) dostający się z parownika instalacji LPG do dolotu, ale to raz.
    Warsztat tak czy siak, po pierwsze z wydechem (kiedyś zostanie na drodze) a po drugie żeby sprawdzić co z silnikiem (albo odwrotnie, bo silnik może paść prędzej niż zgubisz tłumik).

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jak sprecyzujesz problemy, to być może doczekasz się sensownej odpowiedzi. Z tego, co napisałeś wynika, że coś dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele.
    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    Czuć jakby coś latało po środku auta
    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    przy dłuższej jeździe coś tam z tyłu lata
    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    po trzaśnięciu drzwiami słychać z pod auta metaliczny dźwięk (coś się obija)
    Jak nie sprawdzisz, co to jest, to nie będziesz wiedział. Nie chce ci się zajrzeć pod auto, a od nas oczekujesz, że rozłożymy karty, rozlejemy trochę wosku, popatrzymy na gwiazdy, albo fusy po kawie i podamy trafną diagnozę...
    Odnośnie obrotów, też powinieneś napisać więcej. Czy po przełączeniu na gaz silnik gaśnie, czy tylko pracuje nierówno? Czy jest to stałe zjawisko, czy tylko na zimnym silniku?
    Drżenie auta wynika raczej z nierównych obrotów, jeśli więc zdarza się to tylko na gazie, to trzeba przejrzeć instalację LPG (zwłaszcza filtr).
    Kopcenie na siwo (niebieski, gryzący dym) może być spowodowane spalaniem oleju (tu do sprawdzenia uszczelniacze zaworów, ewentualnie pierścienie tłoków). Jeśli dymi na biało, to raczej objaw spalania płynu chłodniczego (do sprawdzenia uszczelka pod głowicą).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Poobserwowałem auto:
    - masła pod korkiem oleju nie ma
    - oleju nie ubywa
    - płyn chłodniczy, stan jaki był taki jest
    - jeżeli chodzi o wydech, prawdopodobnie ma to być jakieś mocowanie (guma czy osłona termiczna)
    - obroty falują raczej na zimnym silniku, z tego co wiem to mam padniętą sonde Lambda, przepustnica była czyszczona jakiś czas temu.
    Auto przy obecnych temperaturach raczej tak mocno nie dymi, coś się kopci ale nie ma źle (w normie). Na gazie trudniej nagrzać się silnikowi (praktycznie nie potrafi osiągnąć 90 stopni, trzyma się "kreskę" niżej), na benzynie bez problemu trzyma stałą temperaturę, auto nie drży.
    Większe dymienie pojawia się gdy wiozę powiedzmy pełne auto (5 osób), do tego silnik bardziej drży.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    z tego co wiem to mam padniętą sonde Lambda
    To masz odpowiedź na swoje problemy. Padnięta sonda powoduje, że sterowniki chodzą na parametrach awaryjnych. Auto będzie mułowate, słabo wchodzi na obroty, więcej spali. Sonda nie jest specjalnie droga i lepiej ją wymienić od ręki. Jeśli z powodu tej usterki do katalizatora dostaną sie resztki niedopalonego paliwa, to będziesz miał większy i droższy problem.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    To masz odpowiedź na swoje problemy. Padnięta sonda powoduje, że sterowniki chodzą na parametrach awaryjnych. Auto będzie mułowate, słabo wchodzi na obroty, więcej spali. Sonda nie jest specjalnie droga i lepiej ją wymienić od ręki. Jeśli z powodu tej usterki do katalizatora dostaną sie resztki niedopalonego paliwa, to będziesz miał większy i droższy problem.
    Na dniach ją wyminie, polecacie jakąś konkretną?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Dziś po dłuższej jeździe sprawdziłem płyn chłodniczy, poziom jest chyba ok ale zdziwił mnie jego kolor, jest biały...

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    płyn chłodniczy jest biały...
    Emulsja, czyli mieszanina oleju i wody. Objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą, bo najczęściej tą drogą olej dostaje się do płynu chłodzącego (i odwrotnie).

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Czyli jednak.... Jaki jest mniej więcej koszt naprawy uszczelki?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał ero1884 Zobacz post
    Jaki jest mniej więcej koszt naprawy uszczelki?
    Uszczelki nie naprawisz. Do zrobienia masz sprawdzenie i planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworów, wymiana uszczelki (na nową!).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Tak wiem o tym, niefortunnie dobrałem słowa.


 

Podobne tematy

  1. [elementy mechaniczne] Okładziny hamulcowe ABE Brava,Brava,Marea,Renault 19 citroen AX
    Napisany przez horigoshi na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-07-2012, 17:36
  2. Siwy dym tuż po odpaleniu
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-08-2011, 23:15
  3. [silnik] biało-siwy dymek
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-07-2009, 09:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat brawa siwy dym

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl