Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: Silnki w Maryśce.  

  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009

    Silnki w Maryśce.

    Witam.Rozglądam się za Fiatem Mareą a zwłaszcza za 1.8 16V z gazem,ale czym dłużej to robię tym mniejsza jest szansa na kupno czegokolwiek.
    Podstawowy problem jest taki że mam (jeszcze nie) na ten cel dość mało kaski.
    Można kupić za 6,5 tysia 1.8,ale do tego dochodzi jeszcze instalacja gazowa za jakieś 2 tysie a to stanowczo przekracza mój bardzo niski budżet.
    Może pomyśleć o jakimś klekocie??Nie lubię diesli ale gdy chodzi o kasę to nie ma "nie lubię" więc może by coś diesla wybrał.Oczywiście przy niskim budżecie silniki JTD odpadają i pozostają tradycyjne jednostki.Tylko że co auto to ludzie podają inną moc.Jedynie co zauważyłem to że jeżeli na obudowie filtra powietrza pisze "SOFT" to że ma 75KM :yellowkartka: Ja nie wiem on chyba pali 3 l na 100 przy tej mocy.
    I tu jest moja prośba.Czy moglibyście opisać jaki silnik ile ma mocy i w jakich latach był klepany i za jakim się rozglądać.No i na co w nich uważać.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Benzyna:
    1.4 12V, 75-80 KM - 75KM zdaje się że było wypuszczane tylko na rynek niemiec, zastąpione przez 1.2 82KM w 1999r
    1.2 16V, 80-82 KM - 82KM wersja z OBD zmieniona na 80KM w roku 2000 z EOBD (nie jestem pewny)
    1.6 16V, 90 KM tylko na rynek niemiecki
    1.6 16V, 103 KM
    1.8 16V, 113 KM (GT)
    2.0 20V, 147-154 KM (HGT)

    Diesel:
    1.9 l TD 75 i 100 KM
    2.4 l TD 124 KM
    zastąpione w 1997 (?) przez
    1.9 l JTD 105-110 KM - cf3 do września 1999r a później cf2
    2.4 l JTD 131 KM

    Osobiśnie mam 1.4 75KM przebiegu prawie 200tyś i jeździ aż miło ogólnie to osoby posiadające tą wersję silnikową odradzają zakupu takiego auta.
    silnik 2.0 HGT nie wiem czy w maryśkach był wstawiany, ale użytkownicy często się skarżą na wysiadające panewki wału korbowego.
    Z silników diesla najtańszy częściowo będzie chyba 1.9TD 75 i 100KM.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    waho., dziękuje Ci bardzo za naświetlenie tematu.Widzę że diesle 1.9 były tylko 75 konne i 100 konne.2.4 nie wchodzi w grę tak samo jak 2.0 20V.
    Dzisiaj byłem przejazdem na giełdzie (Sandomierz) i jak zwykle same szfaby i tyle.Była jedna weekendowa 1.6 z sekwencją,ale nie wiem skąd się tam rdza na dachu wzięła. I jeszcze zbiorniczek na płyn był w kolorze nadwozia. może to jakaś wypaśna wersja.
    A czy diesle mają jaką typową usterkę na którą trzeba zwrócić uwagę??
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  5. #4
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Były jeszcze 1.9D miał 65KM ale te silniki chyba nie były montowane w Maryśce i zdaje się że prawię w ogóle nie występują takie wersje w obiegu wtórnym.
    Rdza w BBM bierze się najprędzej z wypadku bo tak ogólnie to buda jakoś specjalnie nie rdzewieje.
    Co do awaryjności to trzeba poczekać aż ktoś się wypowie posiadający TD
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Nie wiem jak TD ale w moim JTD przy prawie 200tys z silnikowych spraw padła pompa paliwa w baku i poprzedni właściciel wymieniał przepływomierz. Turbina cała nieregenerowana, choć zazwyczaj problemy zaczynają się koło 150tys. Przy zakupie obejrzyj dobrze dolot bo już widziałem poklejone poksyliną albo power teapem, a jedne brawo widziałem w ogóle ze zdemontowanym dolotem. Mówię o tym bo jedna rurka od dolotu nowa kosztuje ponad 100zł, a jak ktoś sprzedaje auto to nie inwestuje. Dobrze obejrzeć osłonę silnika od dołu (u mnie w JTD jest), dużo powie o przeszłości auta. Poza tym czy "dobrze dymi" bo na czarno czasem musi, i czy pali bez problemów na zimnym i ciepłym silniku. TD od JTD za bardzo się nie różni wiec może opinie się przyda.
    Radzę też zostawić rezerwę na naprawę jak coś wyskoczy.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Maryśki jak rdzewieją to znaczy że były ciągane po rowach itp. Auto fabrycznie jest cynkowane, niektóre elementy jedno, niektóre dwustronnie. Jednak jak jest wszystko fabryczne to nie ma prawa korodować.

    Co do silników diesla to 96-98 były 3 motory TD, w 99roku wraz z liftem pojawiło się JTD 1,9 i 2,4. W 2000 r JTD znowu lekko zmieniono, tzn inny komp, inny EGR i turbina ze zmienną geometrią i tak powstał CF3 z 110KM. Co do 2,4 to CF3 były prawdziwymi białymi krukami, co ciekawe mocy nie miały większej tylko turbo ze zmienną geormetrią.

    Typowych usterek silnika nie ma, typowe usterki to zawieszka

    Jedynie w 2,4 wraz z przebiegiem wychodzi do wymiany pompa oleju ale to słuchać w sposób dosłowny.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16V
    A czy ktoś powie mi czym różnią się silniki 1.6 16V gdzie w jednym zbiorniczek wyrównawczy do płynu chłodzącego jest po lewej stronie a w drugim po prawej przy chłodnicy?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Z którego roku który jest, może po lifcie zmienili umiejscowienie zbiorniczka, szczerze mówiąc nigdy na to nie zwracałem uwagi.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16V
    Racze bez liftu bo znalazłem kilka podobnych



    to wersja ze zbiorniczkiem przy chłodnicy


    to samo w innym samochodzie



    i dla porównania wersja normalna.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Pierwsze foto to 100% wersja bez klimy, to ostatnie z klimą
    Chłodnia w wersji bez klimy w 1.6 jest taka sama jak w 1.4
    Dadtkowa różnica jest w materiale z jakiego jest wykonany kolektor dolotowy, metal/plastki w wersji przedFL/poFL.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Dokładnie jak kolega waho., pisze.Zbiorniczek na nadkolu jest w wersji z klimatyzacją,ponieważ wtedy zamontowana jest większa chłodnica silnika i zbiorniczek przy niej by się nie zmieścił.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Kumpel niedawno kupił 1,6 16V po FL z klimą (pierwsze zdjęcie) i po długim grzebaniu doszliśmy do wniosku, ze silnik po FL musi się troszkę różnić konstrukcyjnie bo krzywe mocy i momentu są wygładzone.


 

Podobne tematy

  1. Moja Maryśka łykendowa 2,4TD
    Napisany przez Hipo na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 06-05-2010, 08:30
  2. [car-audio] gdzie fabrycznie montuje się zmieniarkę w maryśc
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-12-2009, 12:08
  3. Maryśka - brak mocy, dzwoni silnik
    Napisany przez haszeq na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 11-07-2009, 18:40
  4. Alusy czy podejdą do Maryśki ??
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-03-2009, 20:56
  5. jaką Maryśkę kupić
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-09-2008, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl