Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1.9jtd

    [silnik] utrudniony rozruch bravy 1.9jtd na zimnym silniku-p

    Witam,

    Mam problemy z odpaleniem bravki 1.9jtd 2001rok na zimnym silniku.
    Takiego problemu nie ma na ciepłym silniku lub gdy nawet postoi ze 2-4 godziny.

    Problem pojawia się jak postoi całą nockę. Objawy są takie, że silnik kręci ale odpala dłużej niż jak odpalał do niedawna. Wczoraj to już nawet myślałem że wogóle nie odpali, miałem wrażenie że nawet po sekundzie, dwóch przysiadł rozrusznik.
    A przy tym wszystkim jak już odpali to puszcza ogromnego ciemnego bączka z rury. ( ale to pewnie z nagromadzonego nadmiernie paliwa, przy kręceniu).

    Czujnik położenia wału korbowego to raczej nie jest bo niedawno wymieniałem i objawy przy odpalaniu były inne (silnik nie opalał zarówno na zimno jak i na ciepło, ba nawet na zimno palił lepiej).
    Przed wymianą wspomnianego czujnika na kompie wyskoczyły błedy na owym czujniku i na zaworze recyrkulacji spalin, czy on może mieć wpływ na utrudniony rozruch?

    Problemy pojawiły się po spadku temperatury poniżej +4C.

    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Radek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Świece żarowe grzeją ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1.9jtd
    Witam,

    Sama kontrolka na tablicy nie informuje o uszkodzeniu, spróbuję doładować akumulator, bo coś mi się wydaje że to jego sprawka.
    Wczoraj stał cały dzień pod pracą i odpalił prawidłowo (ponad 8 godzin).
    Jak doładowanie pomoże to sprawdzę alternator, jeśli będzie ok to chyba trzeba będzie pomyśleć o nowym akumulatorku. Bieżący ma 2,5 roku, a kolega powiedział mi że w dieslach to wytrzymują około 3 lat, a ja jeżdżę na krótkich dystansach więc może się nie doładowuje.

    Pozdrawiam
    Radek

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał radii
    Sama kontrolka na tablicy nie informuje o uszkodzeniu,
    Pamiętaj że kontrolka nie jest jeszcze żadna wyrocznią, trzeba fizycznie sprawdzić to czy świece grzeją.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    W zimę musisz się liczyć z tym, że autko może gorzej palić jednakże sprawdź jak Hipo mówi świece żarowe.
    Najlepiej zrobić to samemu. Akumulator - jak "duży" masz? Teraz są mrozy, olej gdy wystygnie robi się gęsty, mróz to też "wróg" akumulatora. Warto przy odpalaniu wcisnąć pedał sprzęgła. Zawsze ciut lżej
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1.9jtd
    Witam,

    Pojemność akumulatora ma 60.
    Sprzęgło to ja zawsze wciskam, bo skrzynia biegów na zimno zawsze daje dodatkowy opór.
    Po doładowaniu akumulatora kręci jak szalony. A po kilku dniach znowu powtórka z rozrywki (zaczyna stękać przy odpalaniu).
    Sprawdziłem napięcie na alternatorze, na włączonym silniku. Wynosiło 13,8-13,9V. Wydaje mi się, że to za mało. Doradźcie koledzy czy to dobrze, i ewentualnie co mogło się popsuć?

    Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku.
    Radek

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Regulator napięcie zmienia swoją charakterystykę w toku pracy to znaczy im cieplejszy tym mniejszy prąd daje.



    Pamiętaj, że jest to napięcie ładowania. Gdy dojdzie akumulator wartość ta może spaść.
    13,8-13,9V jest akceptowalną wartością. Zależy jak mocno wyeksploatowany masz akumulator. Co do 60Ah to przy dieslu myślę trochę mało. Jak najbardziej on starczy, jednakże w zimę przy dużych mrozach skłaniałbym się do większego akumulatora... tak około 74Ah. Zawsze lepiej mieć więcej zapasu "amperków"

    Kondycję akumulator najszybciej wybadasz mierząc gęstość jego elektrolitu.
    Zmierzysz to narzędziem zwanym Areometr. Do nabycia bez problemów w sklepach moto.

    Poziom naładowania akumulatora:
    100% - 1,28g/cm3
    75% - 1,24g/cm3
    50% - 1,19g/cm3
    25% - 1,14g/cm3
    0% - 1,10g/cm3

    Poniżej 50% jest groźne i powoduje zasiarczenie akumulatora.

    Jak wiekowy masz akumulator? Jeżeli chcesz obalić tezę zbyt słabego akumulatora to po takiej nocce poproś kogoś, dopnij drugi akumulator do swojego i odpal auto. Zobacz czy lepiej odpala.

    Możesz użyć też prostownika o ile masz taki i ma on funkcję "rozruchu" (chwilowa możliwość "oddania" prądu o dużym natężeniu). Lepiej jednak posłużyć się akumulatorem, bo prostowniki z taką funkcją już przydarzyło mi się kiedyś usmażyć.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1.9jtd
    Akumulator ma 2,5 roku.
    czyli mówisz, że jeśli akumulator jest niedoładowany to pomiar napięcia na alternatorze będzie poniżej 14V.
    Jak sprawdzić czy mam sprawny alternator, no i czy to może być wina regulatora napięcia, jak to sprawdzić. (Z tego co wiem to alternator powinien dawać jakieś 14,5V).

    Pozdrawiam
    Radek

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Jak padł alternator to ładowania w ogóle nie będzie, jak padł regulator to ładowanie będzie poniżej 13,8. Prawidłowa wartość ładowania to 13,9 - 14,4

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Postów
    19
    Auto
    Brava 1.9jtd
    Witam,

    Rozmawiałem z kolegą elektronikiem.
    Generalnie potwierdził, że ładowanie jest na dobrym poziomie.
    Stawia na zużyty akumulator, ale powiedział żebym sprawdził jeszcze prąd ładowania.
    Jeśli natężenie będzie w granicach 30A to alternator jest ok i można spróbować odsiarczyć akumulator.

    Dzięki za wszelkie rady i pomoc

    Pozdrawiam
    Radek

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Hej, ja mam dokladnie taki sam problem...auto postoi nawet do wieczora po porannej jezdzie i odpala bez problemy, ale po nocce muli jak wol i za ktoryms tam razem odpala wypuszczajac mega czarnego baka...
    Swiece wymienione jesienia na ngk.
    Moze kupie ten areator i sprawdze, chociaz jak kupowalem maryske w lipcu, gosc powiedzial,z e aku jest nowy (z reszta tak tez wyglada.
    Najlepsze jest to, ze latem tez tak bylo. W sumie temp nie ma na to zadnego wplywu w moim przypadku.
    Moze komus sie cos innego nasuwa?


 

Podobne tematy

  1. Fiat Marea 1.9JTD
    Napisany przez Pawel-P55 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-07-2012, 13:41
  2. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 17:36
  3. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 15:51
  4. Problem z niedziałającym klaksonem w brava 1.9jtd-pomocy
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-10-2008, 16:16
  5. części do Bravy
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-06-2008, 08:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problemy przy rozruchu na zimnym silniku fiat

fiat doblo 1.9 jtd nie odpala

dlaczego zimny JTD 1 9 nie odpoala

mam problem z fiatem bravo 19 jtd na zimnym silniku

jtd spadek napiecia przy odpalaniu

problem z odpalaniem na zimnym bravo jtd

jtd problem z odpaleniem w zime

fiat doblo 1.9 jtd nie odpala zimny

jtd ciezko pali w mrozy

1 9 jtd ciezko kreci zima

fiat bravo 1.9 jtd zimny silnik

doblo 1.9jtd dlugo kreci

problemy z odpalaniem na zimnym silniku fiat bravo

fiat doblo 1.9jtd problem z odpaleniem na zimnie

1.9 jtd rozruch slaby akumulator

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl