Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2009
    Skąd
    Zory
    Postów
    45
    Auto
    Brava 1.2 16v

    [silnik] Nie chce odpalić - CIĄG DALSZY

    Witam, mam problem z moim fiacikiem, a mianowicie z miesiąc temu miałem zrobiony remont silnika po zerwaniu się paska rozrządu, auto śmigało pięknie aż nagle wczoraj miałem problem z odpaleniem. musiałem go długo kręcić i dawać gazu, a jak chycił to tak jakby chodził na 2 gary, po czym jak przegazowałem to tak jakby już na 3 gary i ponownie przegazowałem i tak jakby już na 4 gary i równo pracował. Pojeździłem i było ok. Zapalał bez problemu aż do wieczora, kiedy praktycznie nie chciał odpalić ale po morderczej walce udało się lecz strasznie kopcił na biało a w dodatku chodził znowu tak jakby na 2-3gary i pluł chyba benzyną z rury, jakoś dojechałem do domu. Dziś w ogóle nic, po zmianie kabli bo tamte były dziadowskie choć były prawie nowe, troszkę się polepszyło i auto tak jakby chytało i po kręceniu i deptaniu gazu wchodzi prawie na 500 obr i prawie pierdnie już z tłumika i nic więcej.

    Co sprawdzone:
    - świece ok, kable ok, iskra jest
    - paliwo dochodzi
    - woda w chodnicy jest i nie ubywa, nie ma w niej oleju
    - oleju nie ubywa, nie ma masła na korku
    - temp. trzymał ok
    - rozrząd ok
    - aku ok
    - wyłączony/włączony alarm to samo
    - imobilaizer (kontrolka gaśnie) ok
    - marchewka gaśnie ok
    - rozrusznik kręci ok

    Co jeszcze sprawdzić? Wszelkie myśli jakie wam się nasuwają na temat rozruchu mile widziane,



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    a nie zalewa Ci silnika? ja stawiam na wtryski, że leją.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Opole
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Marea 2,4 TD 1996
    zapłon możesz mieć źle ustawiony po remoncie. Polecam ASO o dziwo nie jest to drogie ja w Hondzie płaciłem 35 zł więc nie duży pieniądz.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2009
    Skąd
    Zory
    Postów
    45
    Auto
    Brava 1.2 16v
    po remoncie silnik hulał jakby z fabryki wyszedł to się stało z dnia na dzień,

    czyli co jak zalewa to czujnik położenia wału, map sensor sprawdzić? jutro jak zadzwonię do mechanika czy znalazł przyczynę przekaże by to sprawdził o ile sam już tego nie zrobił

    co jeszcze odpowiada za rozruch? jakieś pierdołki nawet najmniejsze mile widziane

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Opole
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Marea 2,4 TD 1996
    sprawdź rozrząd w takim wypadku jeszcze raz.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    spr mape io czujnik położenia wału jak piszesz, oraz tak jak kolega rozrząd, choć ja stawiam na wtryski lejące.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2009
    Skąd
    Zory
    Postów
    45
    Auto
    Brava 1.2 16v
    zaraz zadzwonię żeby to mechanik sprawdził a powiedzcie mi czy może jakiś bezpiecznik przepalony może tez wpływać na to i czy jest tam w ogóle jakiś który dotyczy rozruchu

    [size=2][ Dodano: 2010-08-14, 14:02 ][/size]
    Mechanik sprawdził jeszcze raz rozrząd i jest ok. Ale na dwóch cylindrach nie ma ciśnienia.
    Na dwóch jest 11,6 a na pozostałych dwóch 4:/

  9. #8
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Podczas pracy silnika rozgrzanego silnika przewody od chłodnicy twarde czy w miarę miękkie?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2009
    Skąd
    Zory
    Postów
    45
    Auto
    Brava 1.2 16v
    nie było później możliwości spr. bo nie odpalał

    po krótce po kolei od początku:
    Sprawa ma się następująco: po pęknięciu paska rozrządu został zrobiony "remont góry silnika", planowanie głowicy, wymiana wszystkich zaworów i popychaczy hydraulicznych no i oczywiście komplet uszczelek (dodam że stara uszczelka się pociła ale bardzo mało) oraz kpl. rozrząd, popa wody i koło pasowe. Po tej naprawie auto śmigało 1 miesiąc jak nówka z salonu, aż tu nagle niespodziewanie był kłopot z odpaleniem, ale po kilku prze-gazowaniach mu przeszło. Jednak problem szybko powrócił wieczorem i auto nie chciało odpalić już, ale po morderczych próbach odpaliło ale chodziło na 2 gary i strasznie kopciło na biało i pluło czymś z wydechu. Po holowaniu do mechanika już nie odpalił, a wynik kompresji pokazał 11,6bar 1 cylinder, drugi 4, trzeci 4 i czwarty 11,6. Po rozebraniu silnika okazało się iż winę ponosi uszczelka pod głowicą, która w jednym miejscu o wielkości 0,5cm? miała wypalenie? pęknięcie? Mechanik nie ma pojęcia czemu się tak stao, mówi że możliwe iż blok silnika jest krzywy i tłoki uszkodziły uszczelkę. Czy taki scenariusz jest możliwy? tłoki nie mają luzów, średnice cylindrów były mierzone suwmiarką przed skręceniem i wyglądało wszystko ok, miesiąc działało jak nówka z salonu, więc czy to aby napewno jest realne ze miesiąc chodziło a poźniej z dnia na dzień tak? druga sprawa oleju nie widać aby ubyło, w płynie też nie widać oczek oleju i jest go tyle co powinno

    Pytanie:
    1. Czy tłoki w ogóle wysuwają się z cylindrów nad uszczelkę? Czy blok mógł się nagle skrzywić?
    2. A może coś innego na to wpłynęło? Zepsuty termostat, chłodnica?

    Temp. niby silnik zawsze trzymał w normie ale od pewnego czasu tak nie bardzo byłbym pewny za to

    Mam 3 opcje do wyboru:
    - Wpakować znowu kupę kasy w auto teraz ok. 3k
    - Kupić silnik za 700-1,2k
    - Założyć nową uszczelkę + sprawdzenie dogłębne ukl. chłodzenia

    Na przykładowym zdjęciu uszczelki pokazuję niebieskim kolorem w którym miejscu pękła? wypaliło? uszczelkę (szer. 0,5cm?) dodam iż koło pozostałych też już coś się z tym zaczęło dziać (czarne)


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2009
    Skąd
    Klembów
    Postów
    41
    Auto
    Marea weekend 2,4 TD HLX
    prawda jest taka że jak mechanik robił taki remont szczególnie po trzaśniętym rozrządzie to powinien przynajmniej sprawdzić stan głowicy i bloku.Ja robiąc u siebie zupełnie co innego w silniku mając zdjętą głowice zrobiłem sprawdzenie płaszczyzn żeby nie stało się tak jak u ciebie.Uważam że mechanik powinien dokonać naprawy w ramach gwarancji.
    A co do kompresji to obstawiam że po wymianie uszczelki wróci do normy po prostu cylindry miały przedmuch między sobą a nie do układu wodnego czy do oleju.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    pytanie jest te takie w jaki sposób mechanik przykręcał głowice bo to też ma znaczenie i jakimi momentami
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Płock
    Postów
    32
    Auto
    Marea 1.9JTD 97r
    miałem podobny problem w fiacie seicento .... wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i... problemy ustąpiły jakby ręką odjął


 

Podobne tematy

  1. auto nie chce odpalic
    Napisany przez Remote na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 10-02-2013, 16:50
  2. swiatla drogowe, prawe swieci a lewemu sie nie chce..
    Napisany przez luca89cn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2009, 11:05
  3. Chce kupic ducato ale jak sprawdzić VIN???Pomocy
    Napisany przez mabi-LODZ na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-09-2009, 10:17
  4. Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 28-07-2009, 20:47
  5. Pomocy - rejstrujcie sie bo chce wygrac :D
    Napisany przez ubek na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 19-07-2009, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

FIAT MAREA NIE CHCE ZAPALIC

w ktorym miejscu jest uszczelka pod glowica fiat marea weekend

fiat bravo problem z odpaleniem po remoncie silnika

ile trwa remont silnika w bravo po peknieciu paska

fiat marea nie chce odpalic

seicento dlugo stalo i nie odpala

fiat bravo 1.2 silnik nie odpala

brava 1.2 zerwany pasek

auto nie chce odpalic po wymianie rozrzadu

fiat bravo po wymianie paska nie odpala

Fiat brava 1.2 nie odpala na popych

po wymianie rozrzadu silnik nie odpala

brava 1.9 jtd nie chce odpalic

mam problem z fiatem nie chce zapalic

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl