Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 2.0 155 20V HLX

    [silnik] Kangurzy, muli, strzela...

    Witam

    Jakiś 6 msc temu założyłem sekwencję stag 300 do mojej marysi.
    Silniczek na benzynie jak i na gazie chodził wzorowo.
    Od ok 3 msc zaczeły się powolne problemy objawiające się:

    Gdy silnik był zimny( rano) nie szło wogóle jechać, jak dodawałem gazu to silnik się zamulał, spadały obroty i strzelał z kolektora.
    Samochód przy tym szarpał i kangurzył, masakra. Wciskałem gaz do połowy a silnik wogóle nie reagował.

    Po rozgrzaniu ( ok 4-5km) już było lepiej, ale to nie to co było przed założeniem gazu.
    Zanim założyłem gaz dowiadywałem się czy te silniki lubią gazowanie i wszyscy twierdzili że tak...

    Jakieś 2 tyg. temu poszedłem do diagnosty. ponad 1h molestowł silnik i tak:
    - wg. niego ciśnienie w popmie jest ok
    - zauwarzył coś takiego mianowicie po włączeniu zapłonu pompa powinna podpompować paliwo, tu czegoś takiego nie zauwarzył. Ale jak już zakręcił silnikiem paliwo zaczeło lecieć
    - wg. niego termostat też jest już do wymiany
    - i najważniejsze: objawy które wymieniłem wyżej są spowodowane wg. niego przysmarzeniem wtrysków, stad mulenie i kangurzenie...

    Kazali mi przejechać ok 300-500 km na benzynie z dodatkiem STP( środek do czyszczenie wtrysków). Przejechałem już ok 350km. Niby jest lepiej ale nie tak jak bym chciał...

    Czy ustarka ta może znów się pojawić gdy zaczne jeździć na gazie?

    Ostatnio przez jakieś kilkanaście sek podczas jazdy na tablicy zapaliła mi się kontrolka od wtrysków poczym zgasła, czy to oznacza że siadły mi wtryski?

    Co do termostatu: rano po odp. miałem sprawdzić po ok 2 min. czy chłodnica robi się ciapła. Wg mnie troszkę zaczynała robić sie ciepła. Czy to oznacza że termostat jest do wymiany?

    Przepraszam że się tak rozpisałem ale chciałem ująć w jednym poście najwięcej inf.

    Prosze o rady.

    Dzięki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    51
    Postów
    170
    Auto
    Alfa spider 2.0 TS , fiat 500 1.2 , focus mk3 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Nie wiem ile to roboty w Twojej 2.0 , miałem kiedyś problem z wtryskiwaczami , odkręciłem kolektor dolotowy, rozpołowiłem go (w 1,6 jest w połowie łączony) , część z wtryskami ułożyłem w taki sposób aby było widać jak rozpylają , oczywiście wszystkie czujniki podpięte jak do pracy, wykręciłem świece i zakręciłem rozrusznikiem . Od razu było widać które kulały.Może ten sposób nie jest dobry , ale się sprawdził.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Na gazie jest wyzsza temp spalania. Moj tesc ostatni wymienial przez to wszystkie kable i przewody wchodzace do silnika (punto II), bo byly ponadpalane...Po wymianie odrazu lepiej chodzil, tylko, ze on na gazie zrobil ponad 50 tys zanim zaczelo dziwnie jezdzic.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Na gazie jest wyższa temp spalania ale po to się silnik chłodzi żeby nic się nie paliło. Raczej nie przez gaz musiał to wymieniać bo "temp. silnika" powinna być około 90st.C.
    Gdy zapaliła Ci się kontrolka wtrysków to jechałeś na benzynie czy gazie?
    A może to nie wtryski a pompa paliwa?
    Jeździłeś na rezerwie?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2009
    Skąd
    Płock
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.0 20v 155
    ja miałem podobnie i u mnie trzeba było wyregulować inst. gazową i był spokój na jakiś czas ale ostatnio znów kuleje przy odpalaniu, weź odepnij aku i pojeżdzij trochę na samej benzynie nie przełączaj wtedy na gaz,jest jeszcze jedna opcja mianowicie przepływomierz mógł paść, powyżej 4000 słabo wkręca się ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Tychy
    Postów
    36
    Auto
    Brava 1.6 16V 103KM
    Ja mam ostatnio to samo , ale gaz od 5 lat.
    Najpierw zaczoł brać dużo gazu ok 15L a na benzynie na zimnym silniku przy przyśpieszaniu auto przy obrotach 2500 do 3200 tak jakby chamowało silnikiem!!..dopiero trzeba ująć troszke gazu i delikatnie przyśpieszać
    Będę teraz jezdził na benzynie i zobaczę czy się rozrusza. Gaz zakręcam chyba na dobre
    FSO1500>MERCEDES123>OMEGA>ACCORD>RENAULT19>CORDOBA CUPE>PEUGEOT BOXER>GOLFIII>ACCORD>SC SPORTING>PEUGEOT 405>Brava

  8. #7
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    51
    Postów
    170
    Auto
    Alfa spider 2.0 TS , fiat 500 1.2 , focus mk3 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Sonda lamda w jakim stanie?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Tychy
    Postów
    36
    Auto
    Brava 1.6 16V 103KM
    u mnie to nie wiem , w listopadzie na komputer podjade, za to na gazie dzisiaj fajn ie chodził
    FSO1500>MERCEDES123>OMEGA>ACCORD>RENAULT19>CORDOBA CUPE>PEUGEOT BOXER>GOLFIII>ACCORD>SC SPORTING>PEUGEOT 405>Brava

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    38
    Auto
    Marea Weekend 2.0 155 20V HLX
    A więc tak:

    Jak zapaliła mi się kontrolka to jechałem na benzynie, paliła mi się praktycznie cały dzień, a wtedy przejechałem ok 80km - już się ten objaw nie pojawił

    Zrobiłem już ok 1000km na benzynie i silnik powoli wraca do formy więc jednak przynosi to skutki

    Dzwoniłem do firmy która zakładała mi gaz: podobne problemy były już przez nich przerabiane. Na wtryskach zrobił sie nagar gdyż zamało jezdzę na benzynie.
    Oferyją ultradzwiękowe czyszczenie wtrysków. Do tego mogł sie rozregulować komputer benzynowy i gazowy - czyszczenie wtrysków i regulacja komp. koszt ok 150-200zł.
    Wg nich taki zabieg starcza na ok 50 tyś. km.


 

Podobne tematy

  1. Strzela, szarpie, brak mocy
    Napisany przez sfist na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-11-2015, 21:04
  2. Trzesie się, dziwna praca silnika - muli
    Napisany przez Uniacz1998 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-02-2011, 11:34
  3. [silnik] Nie wchodzi na obroty,muli
    Napisany przez lukaszmacher na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-07-2010, 21:18
  4. strzela w rure!!!
    Napisany przez kamilsitek1983 na forum Multipla
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-07-2010, 13:21
  5. Siena 1.2 muli na LPG gdy złapie temperaturę.
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 18-06-2010, 07:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat coupe strzela

silnik strzela w kolektor

fiat marea 20v przerywa

strzela w kolektor lybra

fiat brava muli

fiat brava muli na lpg

fiat marea nie wchodzi na obroty 2.0

fiat marea 16 16v przy zapaleni ma rozgrzanym silniku stszeli w kolektor

fiat 1.6 lpg na cieplym muli

fiat bravo 1.6 strzela w dolot

fiat bravo 1.6 16v strzela w dolot

punto ii kangurzenie

strzela na gazie marea

silnik strzela

uno przerywa strzela w kolektor

fiat siena po rozgrzaniu silnik muli

nie rozgrzany silnik kangury

brava strzela na gazie

fiat coupe 2.0 16v zamula sie

punto ii kangurzenie na zimnym silniku

Strzela po rozgrzaniu fiat

Czy fiat siena moze mulic przez kolektor saacy

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl