Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V 82KM 97r

    [silnik] fiat bravo 97r na zagrzanym silniku trzyma 2.5-3obr

    Witam, koledzy mam problem, mój fiat bravo 1.4 12V 82KM 97r kiedy nagrzeje się silnik do odpowiedniej temperatury(85C) wskakuje na wysokie obroty, tzn od 2.5 do 3tyś. Na zimnym silniku ma normalne 1000obr., dopiero gdy się zagrzeje to tak się robi i utrzymuje się dopóki silnik nie ostygnie... Dodam jeszcze ze te objawy pojawiają się po przerzuceniu na GAZ, na benzynie wszystko ok. proszę o szybką pomoc, z góry dzięki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    49
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    sprawdź szczelność ukł. dolotowego , lub krokowy /jeśli masz takowy/ padł na przewodzie zasilającym lpg

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V 82KM 97r
    aha, czyli to może być wina silniczka krokowego od lpg? Kiedy go odłanczam na zapalonym silniku samochód nie wykazuje żadnej reakcji w zmianie poracy silnika to chyba może oznaczać, że nie działa?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Może być, ale skoro nie wskazuje żadnej reakcji to równie dobrze można obwiniać układ sterujący LPG.
    Napisz coś więcej na temat instalacji jakie masz, chodzi głównie o elektronikę.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V 82KM 97r
    Z tego co wyczytałem w papierach to: parownik firmy lovato podobnie jak wielozawór, układ elektroniczny Autronik AL700, tyle wiem... Nie wiem czy to w czymś pomoże. Tak wogóle, jeżeli zamiast silniczka krokowego wstawiłbym na jego miejsce tz. śrubę, czy to by pomogło i czy nie trzeba by było jechać na komputer żeby resetować ustawienia czy coś w tym stylu?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    49
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    możesz wstawić śrubkę i będzie pewno lepiej pracować jak krokowy .. a propo to z elektroniki masz tylko emulator sondy i /niekoniecznie/ termik do przełączania w odpowiedniej temperaturze ... regulacja w 2 generacji jest całkowicie manualna

  8. #7
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał maniek75
    wstawić śrubkę i będzie pewno lepiej pracować jak krokowy
    No tak, a diagnosta DR nie podbije.
    Cytat Napisał maniek75
    regulacja w 2 generacji jest całkowicie manualna
    Nie do końca się zgodzę, bynajmniej nie w przypadku w/w sterownika.

    Może czas wybrać się do gazownika i sprawdzić co pokazuje komputer po podpięciu pod sterownik.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    distore a jak odłączałeś korkowca to silnik pracował dalej na wolnych obrotach czy dałeś mu trochę gazu ? Jeżeli nie dałeś gazu to nie sprawdzisz w ten sposób czy korkowiec od LPG jest sprawny czy nie.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V 82KM 97r
    dudu$, właśnie pracował dalej na wolnych... waho., byłem wczoraj u gazownika i on powiedział, że to nie jest wina krokowca od gazu tylko od benzyny i doradził jego wymianę, czy to może być prawda? W sumie na benzynie ma też troche za wysokie obroty(ok. 1300) dopiero dziś to zobaczyłem.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Może być, ale ten element w 1.4 psuje się akurat bardzo rzadko. Raczej tu myślę o tym, że czujnik temperatury świruje po pełnym zagrzaniu silnika. Teraz przydało by się potwierdzić moje spekulację jadąc na komputer i sprawdzić jakie ECU ma parametry na rozgrzanym silniku.

    Albo możesz podstawić w ciemno nastawnik jałowego, na allegro rozbieżność cen jest fascynująca 39-179zł za używki, a nowa sztuka w sklepie kosztuje ~200zł.
    ZTCP to taki sam krokowy idzie w samochodach VAG z silnikami benzynowymi 1.6 z jednopunktowym wtryskiem.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2018, 21:28
  2. Fiat Bravo sprężyny tylnego zawieszenia
    Napisany przez winiar00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2012, 09:06
  3. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 16:06
  4. fiat bravo
    Napisany przez kamyk91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-07-2008, 22:19
  5. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 11:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo trzyma za wysokie obroty 1.4 12 v

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl