Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2009
    Skąd
    Bytom Odrzański
    Postów
    22
    Auto
    Grande Punto 1.4 8v
    Rocznik
    2007

    [silnik] Co oprócz uszczelki pod głowicą?

    jwt.
    Objawy:
    -długo kręci jak jest zimny zanim odpali,
    -po odpaleniu z rury wylatuje biały 'obłoczek'
    -powoli znika płyn chłodzący,
    -minimalnie wzrosło spalanie przy minimalnym spadku dynamiki

    Najprawdopodobniej wypierdziało mi uszczelkę pod głowicą.
    Co przy okazji jej wymiany warto jeszcze zrobić?

    ps. Rozrząd (pasek+napinacz) ma jakieś 5-7 tyś. km.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    - nowa uszczelka
    - planowanie głowicy
    - wymiana płynu chłodzącego
    - nowy pasek rozrządu i napinacz
    - ew nowy pasek napędu alternatora

    To na pewno bym robił razem z wymianą uszczelki, co więcej chyba nic
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Sprawdź czy przewody nie są nabite i czy się nie poci silniczek przy uszczelce. Dla 100% pewności podłącz kompresor zamiast świecy i zobacz czy powietrze nie ucieka zbiorniczkiem wyrównawczym. Olej do cylindra może dostawać się zużytym uszczelniaczem zaworowym ale aby to wymienić to zazwyczaj i tak trzeba uszczelkę ściągać, choć ponoć są magicy co parafią bez.

    [size=2][ Dodano: 2009-04-21, 17:04 ][/size]
    Odrazy dotrzeć zawory, nowe uszczelniacze (zaworowe i nie tylko ). Niby to oczywiste ale może nie dla każdego.
    Można pokusić się, i nie wymieniać paska skoro ma 5 tys ale zawsze jest to ryzyko.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V

    [silnik] Co opróczuszczelki pod głowicą?

    Witam, mam problem ze swoimFiatem 1,4 12 V. Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Opiszę co mi się przytrafiło. Z jakieś 3 tygodnie temu wymieniliśmy chłodnicę na nową, bo stara przeciekała i zapowietrzała się. Po wymianie było przez ten czas spokojnie. Za to wczoraj niespodziewanie po odpaleniu po paru sekundach temperaturapodskoczyła prawie do maksimum. Przestało lecieć zimne powietrze. Także stanęłam sobie na poboczu i go zgasiłam. Pomyślałam, że może to znowu chłodnica się zapowietrzyła. Powolutku, po troszeczku odkręcałam zawór wlewu płynu chłodzącego. Oczywiście płyn ,który w niej był zaczął wylatywać. Ale co jest dziwne to jak już przestał to jak spojrzałam do wlewu to poziom płynu był nadal wysoki.Prawie do końca. Wtedy powoli zaczęłam odkręcać korek od odpowietrzania. A tu co dziwne płyn nie plunął.Wylatywała tylko leciutko para. Dolałam jeszcze płynu,coś zabulgotało ale płyn nie wyleciał tym drugim otworem.Temperatura nie spadała. Wiatrak się nie załączył. Na chwilę spadła temperatura i poleciało ciepłe powietrze. Ale po kilku sekundach zrobiło się to samo. Także zawinęłam się ipodjechałam do pobliskiego warsztatu, żeby ktoś to zdiagnozował.Pan mechanik stwierdził, że może być to wina termostatu albouszczelki pod głowicą.Patrzył jakieś przewody, któryś był twardy. Po chwili coś pykło jakby coś się odetkało i wiatrak się załączył. Także zostawiłam samochód do naprawy. Powiedział, że jak ostygnie to zobaczy co mu dolega. Jak wy myślicie? Co to może być? Jak powinna wyglądać naprawa takiejuszczelki? Czy jest konieczne oddanie jej do planowania? I trzeba przy tym wymieniać rozrząd? Robiłam go 36 tyś.km temu. Termostat wymieniałam 1 rok temu.Mam zamieszanie w głowie bo inny mechanik (podobno świetny i rozchwytywany) twierdzi, że lepiej wymienić cały silnik. Tylko to mi się nie widzi, bo to pewnie dużykoszt. A kto mi zagwarantuje, że on będzie dobry i, że nie będziepodobnej sytuacji? Tym bardziej, że samochód jest wart może z 5 tysięcy. I mam w niego ładować tyle pieniędzy? Jeszcze inny znajomy twierdzi, że mechanik mi gada głupoty.Że powinnam wymienić tylko uszczelkę(bez planowania) i śmigać dalej. Także jestem rozdarta i nie wiem co komu mam odpowiadać.
    Koczi

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Wymienić uszczelkę pod głowicą, do tego trzeba zdjąć głowice porozkręcać kolektory i inne ustrojstwa, mechanik będzie wiedział co robić.
    Termostat masz raczej sprawny skoro węże twardniały. A wentylator się nie włączał bo w chłodnicy były spaliny.
    Planowanie głowicy należy wykonać, żeby pozbyć się ewentualnych deformacji wywołanych np. przegrzaniem.
    Rozrząd, czyli pasek i napinacz dla bezpieczeństwa portfela też bym wymienił, a dodatkowo pompę wody, płyn chłodniczy i olej.
    Silnika nie warto kupować drugiego, za duże koszty które nigdy się nie zwrócą.
    Taki skrótowy zaokrąglony kosztorys:
    - demontaż i montaż głowicy z paskiem rozrządu ~350zł
    - planowanie głowicy ~150zł
    - uszczelka pod głowicą ~60zł
    - pasek rozrządu, napinacz, pompa wody ~450zł
    - oleum z nowym filtrem ~100zł
    - płyn chłodniczy ~50zł

    Przy takiej robocie trzeba się liczyć z tym, że po drodze jeszcze coś wyjdzie i trzeba będzie dołożyć parę stówek.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V
    Bardzo serdecznie dziękuję za poradę. Zastanawiam się nad tą pompą wody bo była wymieniana razem z rozrządem półtora roku temu a olej razem z filtrami (oleju,powietrza,paliwa) wymieniałam 400 km temu (16.06.2010). No ale jeśli będzie trzeba to trudno. Byle by już dobrze chodził i żebym zaraz nie musiała go zaprowadzać, bo to bardzo komplikuje życie (nie tylko finansowo).
    A mam jeszcze jedno pytanko.
    Od jakiegoś czasu czasami brakuje mu mocy. Wciskam pedał gazu do podłogi a on ciężko się zbiera. Tak jakby miał słaby dopływ paliwa.Dopiero po paru sekundach od naciśnięcia pedału gazu idzie.Czy to może mieć związek z tą nieszczęsną uszczelką?
    Koczi

  8. #7
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Koczi
    Zastanawiam się nad tą pompą wody bo była wymieniana razem z rozrządem półtora roku
    Jeśli tak to możesz zostawić o ile jest sprawna.
    Olej wymień bo nie wiadomo czy płynu chłodniczego do niego nie naciekło i odwrotnie do płynu chłodniczego.
    Cytat Napisał Koczi
    Wciskam pedał gazu do podłogi [...] Dopiero po paru sekundach [...] idzie.
    Masz tak przy ruszaniu czy podczas jazdy?
    Jeśli przy ruszaniu to proponuję dodać więcej gazu, u mnie też takie zjawisko występuje.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V
    Mam tak podczas jazdy. Po zmianie biegu też to występuje.
    Koczi

  10. #9
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A instalację gazową masz?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V
    Tak mam założony gaz. Ale na paliwie też to się dzieje. Najpierw zaczęło się na paliwie a potem to już nie było różnicy czy jest na gazie czy na paliwie.
    Koczi

  12. #11
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    To jak będzie mechanik ściągał głowicę niech przyjrzy się czy na wałku są jeszcze krzywki.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Postów
    5
    Auto
    Fiat bravo 1,4 12V
    Dzięki wielkie

    [size=2][ Dodano: 2010-07-24, 21:51 ][/size]
    Witam, znowu mam problem z moim fiatem. Została wymieniona uszczelka pod głowicą, pasek rozrządu i inne dodatkowe rzeczy. Po 2 tygodniach od roboty znowu samochód mi się grzeje. Ostatnio zauważyłam,że ubywa mi dużo płynu chłodniczego. Np. doleję go do pełna a po dwóch dniach jest już na dnie. I wtedy mi się grzeje. Muszę co chwile sprawdzać poziom płynu i go dolewać. Dodam, że chłodnica jest nowa i tak na oko nie widać wycieku tak jak to było przy tej popsutej. Już mi ręce opadają. W piątek dopiero zaprowadzę auto de mechanika ale się martwię co mu znowu dolega. Nie mogę nigdzie dalej pojechać bo się boję.
    Koczi


 

Podobne tematy

  1. jak połączyć 1.2 8V z głowicą Punto I 1.2 MPI 75kM
    Napisany przez Michał na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-09-2010, 21:19
  2. Czy To znowu Uszczelka Pod Głowicą???
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-08-2010, 18:34
  3. Wymiana uszczelki po kolektorem ssącym.
    Napisany przez defender118 na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-02-2010, 14:43
  4. Marea 1.6 16v Chyba poszła uszczelka pod głowicą...
    Napisany przez Mistrano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-12-2009, 10:29
  5. Uszczelka pod głowicą- jednak pękniecie głowicy
    Napisany przez darkier na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2008, 18:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszczelka pod glowica Brava 1.4

fiat brava 1.2 wzmiana usycyelki pod glowica

silnik fiat bravo 1.4 16v glowica

uszczelka pod glowica fiat bravo

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl