Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM

    [silnik] Bravo 1,2 16v śruba koła zębatego wału korbowego

    Nigdzie nie mogę znaleźć jakim momentem należy dokręcić śrubę M12 koła zębatego wału korbowego w Bravo z silnikiem 1,2 16v 80KM oraz jaki jest gwint śruby (lewy czy prawy). Za informacje z góry dziękuję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    z tego co mi wiadomo to gwint masz "normalny" a co do momentu to zawsze robiłem to na siłę i naturalnie śrubę brałem na klej przeznaczony do tego typu operacji

    s 144 u Zembrowicza
    masz tą książkę w Download w tym dziale. jak nie to ci prześlę

    z racji że to w PDF to masz screena

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Dzięki za zainteresowanie. Analizowałem już tą tabelę tylko te momenty nie dotyczą mojej jednostki napędowej. Na s 145 Zembowicza jest tabela 2.12 są momenty dokręcania koła zębatego wału korbowego dla mojego silnika (80 16v) tylko nic się nie zgadza, ponieważ autor podaje gwint lewy i śrubę m16. Dzisiaj byłem w ASO i po VIN-e znaleźli mi tą śrubę i jest to M12 z gwintem prawy. Tylko nadal nie wiem jaki moment dokręcania ?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to jak pisał weź ją na klej i dokręć do oporu ile wlezie. innego wyjścia nie masz
    W ASO nie znali momentu??

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Sprzedawca części w ASO nie wiedział jaki moment do mechaników się nie dostałem, ale pewnie by mi nie powiedzieli W książce do Punto II z silnikiem 1,2 80KM 16V jest napisane że należy dokręcić 20 Nm + 90 stopni i chyba tak samo się dokręca w 8V?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no właśnie z tymi momentami to już człowiek wariuje. ale poszukaj punta II 8V

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Na naszym forum dla Punto II 1,2 8V i 16V koledzy podają tak samo 20 Nm + 90 stopni. Pewnie te dane maja z książki WKŁ Punto II s.28 bo tam nawet autor nie rozgranicza momentów dokręcania śruby koła zębatego wału korbowego na jednostkę 8V i 16V.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to sprawa sie wyjaśniła. masz już dane teraz pozostała tylko robota
    Powodzenia.
    i jak pisałem zalecam klej zawsze to trochę pewniej

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Ciekawe jak jest śruba w Punto II 1.2 8V czy tez M12, może wiesz ? Mam nadzieję że nie urwę śruby jak tak dokręcę, mam gdzieś taki preparat na gwinty to kapnę trochę.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    w książce sam naprawiam punto nie mogłem tego znaleźć. więc tu pozostaje niewiadoma ale myśle że motory są podobne. a tak swoją droga po co chcesz co koło zębate odkręcić??

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Mam pękniętą obudowę pompy olejowej i muszę zdjąć koło wału, miskę olejową i w tedy mogę dopiero zsunąć z wału korbowego pompę oleju żeby ją wymienić lub pospawać pęknięcie. ePer podaje że w Punto II 1.2 *v były śruby M11 i M12 więc moment 20 Nm i 90 stopni będzie ok.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to już życzę powodzenia i działaj. pochwal się juk już skończysz jak poszło. możesz małego manualna zdziałać ze zdjęciami. dla pokoleń będzie

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Ok, postaram się wstawić manuala. Mam nadzieję że silnik jeszcze zakręci

    [size=2][ Dodano: 2011-03-12, 20:36 ][/size]
    Mam problem z tą śrubą nie wiem jak zablokować koło zamachowe, zastanawiam się nad kupnem blokady koła. Niestety mój patent na blachę przykręconą w miejsce koła pasowego na dwie śruby nie wypalił pogięła się. Może ktoś ma jakiś pomysł jak zablokować wal korbowy ?

    [size=2][ Dodano: 2011-03-14, 08:17 ][/size]
    Śruba puściła i ma gwint prawy, bardzo mocno trzymała (trzeszczała przy wykręcaniu mimo potraktowania WD-40). Jednak żeby odkręcić śrubę musiałem zrobić blokadę koła - super sprawa


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Regulacja pompy wtryskowej bravo 1,9 td 100 gt
    Napisany przez krisjax na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-08-2010, 14:41
  2. Fiat Bravo 1,8 GT silnik zdechł pomocy :/
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-04-2009, 23:37
  3. [silnik] silnik z fiata cupe 2.0 turbo do fiata bravo
    Napisany przez jaski82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-04-2009, 12:31
  4. [silnik] Wsadzenie silnika 1.4 od Sieny do Bravo
    Napisany przez xpand na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-03-2009, 20:48
  5. [silnik] bravo, 1.4, silniik zgasl i nie odpala...
    Napisany przez umcys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-02-2009, 09:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki jest gwint na wale seicento

fiat punto 2 miska olejowa prawy gwint

sruba kola pasowego marea

fiat brawa 12-16 miska olejowa

jaki moment dokrecania sruby na wale

jak odkrecic srube kola zebatego punto

gwint m11

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl