Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Marea 1,9 TD

    [silnik] Brak mocy i dymienie

    Witam wszystkich forumowiczów.

    Mam problem z moją Marysią - w końcu "nadejszła wiekopomna chwila" gdy Marysia zaczęła się psuc. Problem jest upierdliwy - samochód nie ma mocy. Turbina zregenerowana, pompa wtryskowa również, świece żarowe wymienione, a problem jak był tak i jest, pokrótce: w okolicach 2k rpm dostaje dziwnej przyduchy, tak jakby turbina chciała się włączyc ale nie mogła. Samochód kopci powyżej 100 km/h i na 5 biegu przy przekraczaniu tej prędkości zaczyna się dławic, próba przekroczenia tej prędkości powoduje dymienie z rury i spadek mocy. Zaobserwowałem w lusterku wstecznym, że każdy spadek mocy objawia się dymieniem z rury (każde zadławienie się powoduje wyrzucenie dymu z rury). Na postoju gdy dodam ostro gazu też zaczyna kopcic. Do niedawna na 3 biegu chulał jak ta lala, teraz niestety brak tego objawu, auto wydaje się zamulone. Jak jedzie 1 osoba to jeszcze jak Cie moge ale jak już wsiądzie np z 4 osoby samochodem nie da się jeździc. Po regeneracji pompy na postoju nie dymił....przez 2 dni, później wszystko wróciło "do normy", wg mechanika rozrząd, zawór EGR jest ok. Ktoś miał taki przypadek i gdzie szukac rozwiązania?
    PZDR
    Fiat Marea 1,9 TD 1997 r.
    225k km



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    A wtryski sprawdzałeś ??

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Marea 1,9 TD
    wtrysków nie sprawdzałem - aż tak mogą zamieszac?
    Fiat Marea 1,9 TD 1997 r.
    225k km

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Mogą być to wtryski choć ja mimo wszystko obstawiałbym turbinę...może coś sknocili przy regeneracji, albo jakiś błąd przy montażu bo to co opisujesz to moim zdaniem turbina.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Kto robił pompe? bo Lucasy są czułe na dłubanie przez partacza ....

    Z drugiej strony jeśli kopci to znaczy ze paliwko dostaje, po robieniu pompy został ustawiony kąt wtrysku ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Marea 1,9 TD
    Cytat Napisał Hipo
    Kto robił pompe? bo Lucasy są czułe na dłubanie przez partacza ....

    Z drugiej strony jeśli kopci to znaczy ze paliwko dostaje, po robieniu pompy został ustawiony kąt wtrysku ?
    Pompę robił profesjonalny warsztat regeneracji (robią Boshe, Lucasy itp.)
    Nie wiem czy został ustawiony kąt wtrysku - odebrałem od mechanika i - tak jak wspominałem - parę godzin był spokój
    Fiat Marea 1,9 TD 1997 r.
    225k km

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    86
    Auto
    Marea WEEKEND 1.9TD
    to z powrotem do mechanika też mi tak dymił nie miał mocy za pierwszym razem okazało się że był pęknięty przewód między turbiną a przepływomierzem kupiłem nowy i spokój po jakimś czasem padła pompa wody wiąże się to ze zdjęciem paska rozrządu po założeniu kazało się że auto nie odpala ponownie do mechanika zrobił odpalało ale po kilku dniach okazało się że muł ja mu w gaz a on nic więc znowu do mechanika okazało się że trzeba do pompiarza zrobili pompę ustawili kąt wtrysku założyli pasek jak fabryka pisze i jest spokój no nie jest to rakieta ale teraz jeździ więc może to jednak kąt wtrysku albo pęknięty przewód gumowy a może przepływka a tak nawiasem mówiąc to trzeba go dać na kompa wyjdą wszelkie błędy
    bercik

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Żary/Zielona Góra
    Postów
    33
    Auto
    MULTIPLA 1.9 105 99r
    Rocznik
    1999

    Re: Brak mocy i dymienie

    Cytat Napisał Leonardo
    Witam wszystkich forumowiczów.

    Mam problem z moją Marysią - w końcu "nadejszła wiekopomna chwila" gdy Marysia zaczęła się psuc. Problem jest upierdliwy - samochód nie ma mocy. Turbina zregenerowana, pompa wtryskowa również, świece żarowe wymienione, a problem jak był tak i jest, pokrótce: w okolicach 2k rpm dostaje dziwnej przyduchy, tak jakby turbina chciała się włączyc ale nie mogła. Samochód kopci powyżej 100 km/h i na 5 biegu przy przekraczaniu tej prędkości zaczyna się dławic, próba przekroczenia tej prędkości powoduje dymienie z rury i spadek mocy. Zaobserwowałem w lusterku wstecznym, że każdy spadek mocy objawia się dymieniem z rury (każde zadławienie się powoduje wyrzucenie dymu z rury). Na postoju gdy dodam ostro gazu też zaczyna kopcic. Do niedawna na 3 biegu chulał jak ta lala, teraz niestety brak tego objawu, auto wydaje się zamulone. Jak jedzie 1 osoba to jeszcze jak Cie moge ale jak już wsiądzie np z 4 osoby samochodem nie da się jeździc. Po regeneracji pompy na postoju nie dymił....przez 2 dni, później wszystko wróciło "do normy", wg mechanika rozrząd, zawór EGR jest ok. Ktoś miał taki przypadek i gdzie szukac rozwiązania?
    PZDR

    Witam jesli mogę mam takie same objawy Marea Weekend 1.9 100 Powiedz jak rozwiązałeś problem dziękuję

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Opole
    Postów
    53
    Auto
    Fiat Marea 2,4 TD 1996
    jak po odbiorze auta jeździło dobrze i nie było problemu to rozrząd jest dobrze złożony. Podjedź na komputerową diagnostykę i zobaczysz co tam wyjdzie mądrego. To wiele pomoże a i też da jakąś wskazówkę co możesz wyeliminować bo tak naprawdę to może być wszystko co wyżej zostało napisane tzn. zaczynając od wtrysków na przewodach kończąc.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Żary/Zielona Góra
    Postów
    33
    Auto
    MULTIPLA 1.9 105 99r
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał tobek85
    jak po odbiorze auta jeździło dobrze i nie było problemu to rozrząd jest dobrze złożony. Podjedź na komputerową diagnostykę i zobaczysz co tam wyjdzie mądrego. To wiele pomoże a i też da jakąś wskazówkę co możesz wyeliminować bo tak naprawdę to może być wszystko co wyżej zostało napisane tzn. zaczynając od wtrysków na przewodach kończąc.

    Postanowiłem kupić kabelek i diagnostykę robić sam z tego co czytam przyda sie od czasu do czasu. tym bardziej że świeci się kontrolka poduszki miga spirala świec . świece już kupiłem tylko ta wymiana autko mam już 3 mies. 10 tys. km i na razie nic sie nie działo. nie pokazuje mi wskaznik temperatury tzn. wskazówka dochodzi czasami tylko do 1 kreski. ale autko szybko sie grzeje w srodku jest ciepło i spalanie 50 litrów tankowanie 950 km przejechane kupilem teraz wahacze, stabilizatory . końcówki drążków , tarcze i klocki ,amortyzatory na stacji pokazały 80% sprawności aż diagnosta był zdziwiony? więc przód na jakiś czas będzie zrobiony. śmigała jak szalona 190 km/h bez problemów 5 bieg bez redukcji wyprzedzanie pod górki zero spadku mocy cudo a teraz tak jak u ciebie w opisie

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał stodziu
    nie pokazuje mi wskaznik temperatury tzn. wskazówka dochodzi czasami tylko do 1 kreski.
    spr czujnik na termostacie od wskazywania temperatury. Jeśli kupisz kabel to posprawdzaj parametry, wtryski i sprężanie na początek

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Żary/Zielona Góra
    Postów
    33
    Auto
    MULTIPLA 1.9 105 99r
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał lukq
    Cytat Napisał stodziu
    nie pokazuje mi wskaznik temperatury tzn. wskazówka dochodzi czasami tylko do 1 kreski.
    spr czujnik na termostacie od wskazywania temperatury. Jeśli kupisz kabel to posprawdzaj parametry, wtryski i sprężanie na początek

    Dziś bylem w górach powiem że na trasie nawet 160 km/h dala radę tylko te straszne kopcenie po wciskaniu pedału gazu i spadek mocy przy podjazdach (wcześniej tego nie bylo)
    zaobserwowałem na wtrysku sterującym i tym obok na dole stoi paliwo wtryski na górze suche , pompa wtryskowa też jak by mokra od paliwa

    ile może kosztować regeneracja pompy wtryskowej i ustawienie wtrysków jeśli to to?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2010
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    54
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Mam to samo, o jaki ten dym? moj czarna sadze daje, boje sie ze turbina ale ty masz po regeneracji, ile dałeś?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Żary/Zielona Góra
    Postów
    33
    Auto
    MULTIPLA 1.9 105 99r
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał mateush02
    Mam to samo, o jaki ten dym? moj czarna sadze daje, boje sie ze turbina ale ty masz po regeneracji, ile dałeś?
    niestety jeszcze nic nie robiłem czekam na kabelek żeby zdiagnozować
    dym jest czarny autko normalnie pali rusza i jezdzi do momentu gdy powinno włączyć się turbo, wtedy słychać dziwny dzwięk i auto nie ciagnie jakby coś go hamowało wtedy po przytrzymaniu pedału gazu głębiej zaczyna kopcić
    też mam podejrzenia co do turbo, może ktoś zna prostą metodę sprawdzenia turbiny jej działania?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 wrzesień 2010
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    54
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    mi mechanik zlapal czarny gruby waz u gory, scisnal i kazal mi dac mocno gazu, ten waz powinien sie niby rozprezac a u mnie prawie nic


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 09:41
  2. Brak mocy silnika na benzynie
    Napisany przez Dyzio151 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-02-2009, 18:20
  3. Brak mocy po wymianie wydechu
    Napisany przez luke na forum Multipla
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-01-2009, 17:02
  4. [silnik] Spadek mocy w JTD! POMOCY!!!!
    Napisany przez talerz9 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2009, 19:57
  5. [silnik] Brak sprężania
    Napisany przez robson1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 04-12-2008, 09:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat scudo brak mocy

regeneracja wtryskiwaczy do fiata 1 9td

auto nie ma mocy

ustawienie konta wtrysku na pompie fiat bravo

pompa wtryskowa fiat scudo 1.9

ustawienie konta wtrysku fiat 1.9jtd

zawor kata wtrysku marea

brak mocy dymi fiat marea 1.9 td

brava 1.9 jtd regeneracja pompy wtryskowej

fiat palio 1 6 dymienie silnika

po regeracji wtryskow strasznie kopci fiat

silnik nie ma mocy brava

brak mocy i dymienie

brak mocy czarny dym fiat bravo 1 9jtd

fiat brava 1.9 jtd czarny dym i spadek mocy

co sie dzieje jak samochod niema mocy i przy do daniu gazu dymi fiat bravo

fiat siena mocne dymienie

jak przestawic kat wtrysku fiat mjtd

zawor przestawiania kata wtrysku fiat brawa 1 9 td

jak ustawic kat wtrysku fiat bravo

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl