witam,
Posiadam Fiata Bravo 1.8gt 16v 1996r i mam pytanie odnosnie rozrzadu, czy jest kolizyjny czy tez nie? rozrzad wymieniany byl przy stanie licznika 110tys teraz mam nabite 186tys wymieniac kompletny rozrzad i pompe wody czy tylko sam pasek ?
witam,
Posiadam Fiata Bravo 1.8gt 16v 1996r i mam pytanie odnosnie rozrzadu, czy jest kolizyjny czy tez nie? rozrzad wymieniany byl przy stanie licznika 110tys teraz mam nabite 186tys wymieniac kompletny rozrzad i pompe wody czy tylko sam pasek ?
Pompę wody możesz sobie darować, chyba że auto nagrzewa (przegrzewa się podczas jazdy).
Odniosę się do 1.6 ,bo konstrukcja nie wiele inna, ustawiamy na blokady (są takie same, jak w 1.6?)
Rozrząd wymieniamy (fabryka mówi co 90) ale,że co wymiane, obcinamy 10 000 tyś od początkowej sumy, ze względu na wyrobione koła i inne elementy, mógłbyś powiedzieć ,ze 70k już starczy, chociaż sam zrobiłem na gatesu 120k co było czystą głupota - miałem szczęście i lekką nogę.
Z tego co pamiętam pompa wody zupełbie jak w 1.6 jest na osobnym pasku, na rozrządzie jest tylko pompa oleju.
Wymień pasek rolkę prowadząca napinającą ogólnie komplet rozrządu.
F/I/A/T
Absolutnie się z tym nie zgodzę. Nie wymienisz pompy za 20tyś zacznie huczeć i masz znowu rozrząd do wymiany bo nie powinno się 2 razy naciągać tego samego paska. Koszt wymiany z pompa będzie góra 100zl większy więc moim zdaniem nie ma co ryzykować. Ja zawsze robiłem całość i tak zalecają mechanicy. Wymiana rozrządu co 50/60 tyś km olej co 10/15 tys km
Słuchaj, takie głupoty serwisowe to ja mam na co dzień, pracuje w serwisie merola, taką nagonkę stosują u mojego bratanka w serwisie fiata.
"Nie, nie można zakładać dwa razy, a jaki czort zabrania?" jak pasek ma 50 tysięcy to raczej nie, ale jak ma 20 to spokojnie może polatać.
Wystarczy pasek obejrzeć, rolki posłuchać, powiem więcej, sam założyłem sobie roleczkę od SCANII, śmiga po dziś dzień. 50 koła na rozrządzie.
Jeżeli dobrze kojarzę to pompę wody ma osobno, nie musi ściągać rozrządu,
Jeżeli nawet? To co ? To nie diesel.
Może pompa jest zdrowa. Jednak kupmy nową. - Po jaką cholerę skoro działa!
Tobie zalecają mechanicy, a ja jestem mechanikiem. Koncerny żyją na takich jak ty, seth.
"Niemiecki silnik musi miec niemiecki olej, francuski musi mieć francuski olej i tak do usranej śmierci" - aż śmiać się chce od tego zabobonu
Zapewniam cię, że zdarzyć się przypadek może, co nowy rozrząd pęknie bo pasek był słaby.
Skoro zakładają wymianę paska co 60 tysięcy to dlaczego w instrukcji podają więcej?
Zanim absolutnie się z tym nie zgodzisz,zastanów się czy posiadasz wiedzę od kogoś, czy własną wysłużoną... (nie nie jestem wrednym i nie uważam się za najlepszego mechanika na świecie, porostu dostaje bólu dupy, jak słyszę o tych paskach "na raz"
bo to jest mit, kiedyś paski były poprostu słabe, kwestia naciągu paska też czyni wiele dobrego.
Zrobisz jak zechcesz, na twoim miejscu nie szarpał bym się z pompą skoro spełnia swoją funkcję.
W tych wozach pompy wody są dość wytrzymałe, ni jak się mają do badziewnych opli z tego rocznika.
Mówię tak dlatego,że w tych czasach każdy grosz jest ważny.
Nie daj się naciągać(stary naciągacz ci to mówi) na pompy wody i dodatkowe rzeczy.
Grunt to iść do mechanika i mówić "panie wymieniamy rozrząd czyli komplet rolki napinacze i pasek, nic więcej"
Jeżeli pójdziesz do mechanika i sam dokładnie nie będziesz wiedział. TO DO GOŁEGO OBEDRĄ.
Polecam zestaw GATES.
Mocne paski mają.
Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 08-06-2014 o 03:37
F/I/A/T
A jako mechanik powiem tak :
Jeżeli klient przyjeżdża do mnie na wymianę rozrządu i mówi,że chce wymienić rozrząd bez pompy to ja odpowiadam mu ,że to na jego odpowiedzialność.Oczywiście tylko w tedy kiedy pompa napędzana jest paskiem rozrządu.
I wtedy jakoś zawsze decyduje się na wymianę pompy.
Co do wielokrotnego montażu paska to niektóre firmy zaznaczają iż montaż jest jednorazowy (tu zaznaczam,że nie pamiętam ,która firma i w jakim samochodzie zaznaczyła taki warunek).
"Zokolic" myślę ,że serwis Mercedesa jest z ciebie zadowolony ,że jak to piszesz" (stary naciągacz ci to mówi)" tylko co na to klienci
Ponadto w twoim samochodzie pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu więc decyzja w twoim autku jest wiadoma (rozrząd wymieniamy bez wymiany pompy)
Natomiast "wisnix00" ma pompę napędzaną paskiem rozrządu i tu mam prośbę o informację jaką podjął decyzję .Myślę ,że może być tylko jedna.Ale która ?
kiedyś mieliśmy taki przypadek, że klient nie chciał wymieniać pompy wody... po kilku miesiącach przyjechało auto na lawecie, a on z ryjem, że rozrząd się rozsypał, że chce naprawy na nasz koszt... tylko problemem było to, że idealnie wyglądająca pompa wody się rozpadła po 5kk...
z jaką firmą marka ma podpisaną umowę, taki leje i zaleca olej... dodam tyle, że ford rekomenduje paliwo BP
bo w instrukcji podają wymianę paska który szedł na pierwszy montaż? Do wv tuleje do zawieszenia robi lemforder, dlaczego aftermarketowe(nawet te z aso) tuleje nie wytrzymują tyle co t które szły na pierwszy montaż?
tam rozrządy chyba są na łańcuchach...
Nom dokładnie, wymienialiśmy kiedyś silnik w sprinterze 2,2 CDI z cudownym longlife... silnik wytrzymał 2 takie wymiany... pierwsza w aso, druga na olejach i filtrach z aso... do 3 ciej wymiany nie dojechał, zaczął grać dół
jak juz mam tam grzebac to pompe wody tez wymienie, a wie ktos moze jaki to jest koszt ? wymiana calego rozrzadu + pompa? chodzi o same czesci no i robocizna, i jakiej firmy czesci polecacie ?
zauwazylem cos w moim fiacie, mianowicie od pewnego czasu wentylator uruchamia sie szybciej niz kiedys na posstoju, wystarcza 3-4min i wentylator sie uruchamia, czym to moze byc spowodowane ? a gdy mam zalaczana klime i zdarzy sie chwilowy postoj to wentylator tez uruchamia dosc szybko, kiedys tak nie bylo
Ceny w Inter Cars bez rabatu (rabat od 10 do 30 % zależy dla kogo )
Pasek Dayko 85 zł Contitech 87 zł
Rolka napinająca SKF 206 zł INA 204 zł RUVILLE 194 zł
Rolka zwrotna od 84 do 85 zł
lub zestaw rolek INA 291 zł
Pompa RUVILLE 138 zł SKF 214zł HEPU 204 THERMOTEC 102 zł
A więc widzisz rozbieżność największa jest w pompach.Wynika że części to około 500 zł -zniżka Przy 30% to 150 zł +robota ,a ta w zależności gdzie (region Polski)
i u kogo ( w garażu czy w warsztacie )
pomp skf unikaj....
1- Takich przypadków było wiele, tak jak urwany nowy pasek rozrządu - nowy, teoria mówi jedno , a życie drugie.
2-ty to wiesz, ja to wiem ale inni ufają temu jak matce boskiej zabobonnej
3-To było pytanie retoryczne z mojej strony, pozatym nie umyślnie na nie napisałem.
4-Łańcuchy też się pierniczą - to swoją drogą, pozatym mercedesy są słabe, nawet ciężarówki.
Multi-serwis -spowodowane tym,że mały obrót jest., a szef mówi ,"Trudne rzeczy naprawiamy od razu, a na niemożliwe trzeba trochę poczekać"
5- opowiem tka od siebie, zę była kiedyś taka sytuacja ,że facetowi wlali olej, a sztyft nie zakręcił korka w misce, na całe szczęście nie zdążyli odpalić ,bo procedura zostła wypełniona.
KOBRA
A jako mechanik powiem tak :
Jeżeli klient przyjeżdża do mnie na wymianę rozrządu i mówi,że chce wymienić rozrząd bez pompy to ja odpowiadam mu ,że to na jego odpowiedzialność.Oczywiście tylko w tedy kiedy pompa napędzana jest paskiem rozrządu.
I wtedy jakoś zawsze decyduje się na wymianę pompy.
Co do wielokrotnego montażu paska to niektóre firmy zaznaczają iż montaż jest jednorazowy (tu zaznaczam,że nie pamiętam ,która firma i w jakim samochodzie zaznaczyła taki warunek).
"Zokolic" myślę ,że serwis Mercedesa jest z ciebie zadowolony ,że jak to piszesz" (stary naciągacz ci to mówi)" tylko co na to klienci
Ponadto w twoim samochodzie pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu więc decyzja w twoim autku jest wiadoma (rozrząd wymieniamy bez wymiany pompy)
Natomiast "wisnix00" ma pompę napędzaną paskiem rozrządu i tu mam prośbę o informację jaką podjął decyzję .Myślę ,że może być tylko jedna.Ale która ?
Faktycznie mój błąd, ale z pompa wody ktora nie jest na pasku rorządu możę zostać wymieniona w dowolnym czasie.
Z tym zakładaniem, to zależy w pracy lepiej zakładać nowy w końcu i tak klient płaci ,ale przypadków zerwania paska po ponownym założeniu, nie słyszałem.
co innego jak w japońskich ,które mają paski balansowe, tam to już racze nie eksperymentuje...
Z tym naciągaczem, to pamiętaj,że jak ktoś mówi "auto serwisowane" to miej na uwadze, ze idą wałki nie z tej ziemi.
Sprostuję - naciąganie mówię o tym wyrobieniu sobie pewności - np. sam sobie bym rolek nie wymienił, bo wiem że pośigam, ale ten kto nie usłyszy ewt, rozpadającej rolki będzie jechał aż gary wyjdą przez maskę. - dlatego naciągam na cały komplet.
a tutaj piszę swoje spostrzeżenia nie jeden wymieniał nowe, na którym jeszcze by nabił raz tyle.
Nie dajcie sobie do głowy waty wpychać.
W moim miejscu pracy raczej nie, ale znam od kolegów po fachu z audi, że aż faja mięknie.
Myślisz,że serwis żyje z przestrzegania zasobu twojego portfela ? Dla ludzi z zewnątrz, którzy nie mają pojęcia to wszystko wygląda ładnie, a tak nigdy nie jest. Mam takie podejście,że auto naprwiam sam, jak z kobietą, nikomu przecież macać nie dam
Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 08-06-2014 o 18:00
F/I/A/T
Rolki INA ,Pasek DAYKO lub CONTI Pompa HEPU
potrzebuje cos takiego 10306177_689223531114284_3348338203699793553_n.jpg
ta czesc tej gumy ktora wchodzi do przepustnicy jest peknieta, proboje cos znalesc podobnego ale nie ma, moze ktos z forum pomoglby mi znalesc cos takiego? lub jakis zamiennik, chyba ze jest jakies inne rozwiazanie do tego? bo przez ta dziure w tej gumie lapie lewe powietrze... pozdro
Niestety z moich informacji wynika iż nowego takiego przewodu raczej nie kupisz .
Spróbuj dopasować może faktycznie ten od Alfy.
A czy próbowałeś (nie wiem jak duże jest to pęknięcie) odtłuścić i owinąć dokładnie taśmą izolacyjną są takie szersze . Ale tymi wąskimi też można coś nie coś podratować.
Nie wiem jakie średnice są na tej z allegro.
Podzwoń jeszcze nr oryginału to 46419786