Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet

    Różne typy świec. Zagadka

    Witam Kolegów.
    Mam takie pytanie może i głupie odnośnie świec zapłonowych.
    Obecnie w autku mam zamontowane NGK jedno elektrodowe i oznaczone są BKR5EZ. Dodam że zamawiane w ASO po katalogu.
    Druga sprawa to taka że pytałem w sklepie i sprzedawca mi pokazywał dwuelektrodowe. Mówimy cały czas o NGK.
    Teraz chcąc się upewnić jakie powinny być dokładnie miałem możliwość zajrzeć do AUTODATY i INFOTECHa i tam ku mojemu zdziwieniu były właśnie świece dwuelektrodowe NGK BKR6EKC i takie mi też pokazywał sprzedawca.
    Jak to właściwie jest z tymi świecami czym one się różnią oprócz ilości elektrod? Bo może mi złe sprzedali w ASO.
    Dodam że jak wykręcałem stare to były też jedno elektrodowe.
    Autko to Fiat bravo 1.6 16V z marca 99 roku.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja tak samo pojechałem do sklepu i wg katalogu ngk polecono mi dwu elektrodowe a poprzednie miałem jakies bosche jedno elektrodowe, i kupiłem te nowe "6" i działają - narazie róznicy nie zauwazyłem a jeźdze na gazie ale wymieniłem stare bo były okopcone ładnie od benzynki na rozruch wiec nie masz sie co bac tych nowych NGK
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2009
    Skąd
    ostrowiec św
    Wiek
    45
    Postów
    99
    Auto
    Marea 2.0 20v HLX, renault espace 2,0, fiat tipo 1,6
    cześć kup dwu elektrodowe miałem ngk obydwie i się po porównaniu różnią wizualnie i w eksploatacji u mnie na gazie ewidentnie dwie elektrody lepiej spalały mieszanke na jednej odczówałem spadek mocy no ale to moja sóbiektywna ocena

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Z tego co ja się orientuje to do gazu najlepiej jedno elektrodowe bez żadnych udziwnień. Najlepiej sam sprawdź numer oryginalny numer części i sprawdź czemu to odpowiada wg. NGK.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A ja uważam tak:
    Jeśli Fiat przewidział że mają być dwuelektrodowe to bez względu na paliwo należy zakładać dwuelektrodowe.
    Ja mam dwuelektrodowe do benzyny i jakiś dziwnych anomalii przy jeździe na gazie nie zauważyłem.
    A to że do gazu zaleca się jednoelektrodowe i o zmniejszonej odległości elektrody od iskrownika to jakieś mity.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał waho.
    A to że do gazu zaleca się jednoelektrodowe i o zmniejszonej odległości elektrody od iskrownika to jakieś mity.
    Czy takie mity to niewiem, bo najpierw trzeba sobie odopowiedziec na pytanie czym sie róznią swiece jedno od dwu elektrodowych
    Na swiecach dwu elektrodowych iskra nigdy nie przeskoczy na na obu elektrodach jednoczesnie (jesli juz to te iskry bedą słabsze od jednej) , dwu elektrodowe są poprostu trwalsze i tyle, ale leprzą iskre mają własnie jednoelektrodowe, dlatego poleca sie je do LPG
    u mnie na gazie ewidentnie dwie elektrody lepiej spalały mieszanke
    Ciekawe jak to sprawdziłes
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2009
    Skąd
    ostrowiec św
    Wiek
    45
    Postów
    99
    Auto
    Marea 2.0 20v HLX, renault espace 2,0, fiat tipo 1,6
    Mi na gazie ewidentnie lepiej działa na dwuelektrodowych wiem bo miałem obydwa rodzaje założone i efekt byłtaki że jestem lżejszy pare groszy po podpowiedziach gazownika a sam gazownik się przyznał do tego że 2.0 20v lepiej działaja na dwu choć sam zaleca jedno (sam nie wie czenu) . Rozmawiałem z kolegą pracuje w serwisie skody powiedział krutko "nie kombinuj tylko zakładaj to co fabryka każe"

    [size=2][ Dodano: 2009-07-07, 23:49 ][/size]
    egon na jednej elektrodzie łapał takiego muła że nie dało sie tego nie odczuć

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    Co do tego które są lepsze to się nie wypowiem. Chodziło mi o uściślenie które powinny być.
    Jak wyjąłem stare to były NGK BKR5EZ i takie też mi sprzedali po nr nadwozia w ASO. Patrzyłem w katalogu intercarsu, zaglądałem do AUTODATY i INFOTECHA i w każdym podają NGK BKR6EKC.
    Ja mam 1.6 16V z 99r w zasadzie to jest 100 16V ale i dla tego typu jak porównywałem z silnikami z np marei 100 16V to było NGK BKR6EKC.

    Ten Katalog NGK jakoś niewyraźny według mnie. Poza tym to założyłem od ojca bravy te BKR6EKC. Auto jakoś tak przyjemniej pracuje jakby mniej szarpie.

    Pozdrawiam

  10. #9
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    jak by hamownia była tańsza to bym sprawdził oba rodzaje ale prawda ze na ngk 6 spala mniej benzynki niz na jedno elektrodowych ( w trasie róznica wyszła 0,8 litra na 100) ale moze dlatego ze to były nowe swiece

    zakłądaj te co polcają są duzo lepiej wykonane niz poprzednie modele
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Też jestem zwolennikiem zakładania tego co przewidział producent ale też wiem, że założenie świecy 2 elektrodowej w gazie może skończyć się podrożą na benzynie do sklepu i zakupie jedno elektrodowych.
    Wg. mnie epor jest dokładniejszy niż katalogi innych firm i bardziej jemu bym ufał, ale nie ufałbym chłopcom z fiata i sam to sprawdził.


 

Podobne tematy

  1. Wymiana świec żarowych
    Napisany przez Szyna23 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-10-2011, 10:02
  2. [ukł. chłodzenia] Typy chłodnic do 1,9TD
    Napisany przez gizela75 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-12-2010, 16:18
  3. Światła nie świecą
    Napisany przez facet na forum Albea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2009, 22:50
  4. [silnik] Ciągle świecąca się "marchewka"
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-10-2008, 21:54
  5. Nie zaświeca się kontrolka od świec żarowych POMOCY !!!!
    Napisany przez goofygoofy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-10-2008, 20:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ngk bkr6ekc

swiece zaplonowe fiat brava 1.6 16vswiece zaplonowe marea 1.6jakie swiece sa lepsze jednojakie swiece do fiata marea 1.6typy swiecjakie swiece marea 1.6swiece zarowe fiat bravo 1.6 16vjakie orginalne swiece stilo 1.6
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl