Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    40
    Postów
    26
    Auto
    Marea 2.0 20v
    Rocznik
    05.1997

    Problem ze skrzynią biegów.

    Witam.
    Posiadam Fita Marea 2.0 20v, wczoraj pojawił się problem ze skrzynią biegów. Przy wyłączonym silniku, mimo tego że lewarek lata już bardzo luźno, biegi wchodzą bez problemu, natomiast podczas jazdy zaczęły się blokować, raz wchodzą normalnie a raz jest problem, doszło raz do tego że żaden nie chciał wejść. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy, na jakie koszta muszę się przygotować?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Przyczyną jest prawdopodobnie kończące się sprzęgło...docisk lub łożysko oporowe,koszt to nowe kompletne sprzęgło+robocizna w tym demontaż i montaż skrzyni biegów. Nie wiem ile "fachowce" sobie liczą za taką robotę.Na pewno kilka stówek.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    Zobacz wcześniej na skrzyni tam gdzie przychodzą linki czy nic się nie blokuje. poza tym lewarek jak sam opisałeś ma duże luzy i od tego zacznij aby je skasować . Jak nic nie pomoże to wymiana sprzegła.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    40
    Postów
    26
    Auto
    Marea 2.0 20v
    Rocznik
    05.1997
    Cytat Napisał parysarab31 Zobacz post
    Zobacz wcześniej na skrzyni tam gdzie przychodzą linki czy nic się nie blokuje. poza tym lewarek jak sam opisałeś ma duże luzy i od tego zacznij aby je skasować . Jak nic nie pomoże to wymiana sprzegła.
    Też miałem nadzieję że to może w tym problem, ale w takim razie dlaczego na postoju biegi wchodzą bez problemu, nie trzeba ich szukać mieszając lewarkiem?
    Problem jest kiedy samochud zaczyna jechać, im większa prędkość tym trudniej włożyć bieg.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    kolego jeżeli na postoju na zgaszonym silniku zmieniasz biegi to znaczy ze masz do wymiany kpl sprzegło - Doacisk pada. proponuje ci jak najszybciej to zrób bo staniesz na drodze jak ci docisk walnie.
    Pozdrowienia z drogi

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    po prostu nie wysprzegla ci do końca

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Może najpierw warto spróbowac podciągnąć linkę (o ile w 2.0 jest linka ?) ? Może na chwile jeszcze wystarczy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    40
    Postów
    26
    Auto
    Marea 2.0 20v
    Rocznik
    05.1997
    Na postoju wchodzą wszystkie biegi na zgaszonym jak i na uruchomionym silniku, bez problemu wrzucam pierwszy czy drugi bieg i ruszam, problem zaczyna się kiedy samochód ruszy, wtedy biegi działają wybiórczo, raz wchodzą, a raz nie. Sprawdziłem wysprzęglik, normalnie działa, jest suchy, nie puszcza płynu.
    Mechanik też twierdzi że to sprzęgło, mówi że kiedy samochód stoi,ma włączony silnik, a nie wysprzęgla całkiem, to biegi będą wchodzić normalnie bo koła się nie kręcą i nie pracują jakieś synchronizatory, natomiast po ruszeniu zaczynają pracować i wtedy jest problem.
    Mnie zastanawia czy to właśnie z tą synchronizacją się nie popierdzieliło, bo skoro na uruchomionym silniku wrzucam jedynkę, puszczam sprzęgło i ruszm, wciskam i staje, to na mój prosty rozum sprzęgło działa, ale nie jestem mechanikiem, więc może się mylę.
    Ostatnio edytowane przez kajfux ; 10-11-2015 o 10:08

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    kajfux zrobisz jak zechcesz, mechanik tez ci wstepnie dał diagnoze, koledzy z forum tez to nad czym sie zastanawiasz. Jak chcesz jezdzic to jezdzij na tym sprzegle ale jak strzeli podczas jazdy bedziesz holował auto do warsztatu. Docisk poprostu dogorywa, linka chyba ma samoregulator, spróbuj podmienic jak szukasz srodka zaradczego.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    40
    Postów
    26
    Auto
    Marea 2.0 20v
    Rocznik
    05.1997
    Cytat Napisał parysarab31 Zobacz post
    kajfux zrobisz jak zechcesz, mechanik tez ci wstepnie dał diagnoze, koledzy z forum tez to nad czym sie zastanawiasz. Jak chcesz jezdzic to jezdzij na tym sprzegle ale jak strzeli podczas jazdy bedziesz holował auto do warsztatu. Docisk poprostu dogorywa, linka chyba ma samoregulator, spróbuj podmienic jak szukasz srodka zaradczego.
    Linki to tam nie ma, tylko wysprzęglik, mnie poprostu zastanawia, że jeśli to sprzęgło, to dlaczego normalnie mogę ruszyć z jedynki lub dwójki, wtedy wysprzęgla normalnie i normalnie wchodzi bieg, a problemy zaczynają się kiedy koła się kręcą, poprostu nie chce się pchać w koszta. Dodatkowo teraz skojarzyłem że miałem jakiś wyciek od strony gdzie jest skrzynia biegów, myślałem że to płyn chłodzący a to może olej ze skrzyni. Czy któryś z Kolegów wie może gdzie w tej skrzyni znajduje się korek wlewowy?, myślę że warto to sprawdzić.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2015
    Skąd
    Nederland
    Postów
    41
    Auto
    było:Doblo 1.9jtd 2002, punto 55 1.1 , brava 1,4 12v, mercedes a klasa cdi, jest punto 2 1.2 8v
    Rocznik
    2002 , 1998
    korek spustowy jest na samym spodzie widoczny od tyłu skrzynii, a wlewowy z przodu skrzyni na imbusa.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    olej tu rozgrywa bardzo wazna role przy przełaczaniu biegów. Sprawdz stan i ewentualnie wymień

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2015
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 + LPG
    Rocznik
    1995
    hej, miałem identyczny problem mechanik mówił, że sprzęgło wytrzyma max miesiąc, bo jest już tak "wytarte". Wymieniłem komplet(robocizna z częściami 500zł, fiat bravo 1.4 95 rok). Po naprawie wszystko wchodzi jak należy. Czasami jedynie mam problem wrzucić jedynkę, jakby ją przytrzymywało mi zaraz na ostatniej prostej wbicia biegu, dosłownie 2-3 cm przed zaskoczeniem. Będę dzwonił pytać dlaczego tak się dzieję, bo ręczył, że nie będzie już z tym problemu, jak będziesz ciekawy to podzielę się odpowiedzią, pozdro

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    40
    Postów
    26
    Auto
    Marea 2.0 20v
    Rocznik
    05.1997
    Ja dzisiaj z ciekawości sprawdziłem, i na odpalonym silniku bez problemu mogę normalnie wrzcić każdy bieg i z każdego ruszyć, nawet z piątki, więc jak dla mnie sprzęgło jest oki, lecz kiedy samochód ruszy, wtedy zaczyna się problem. Kontaktowałem się telefonicznie z Kumpla szfagrem który jest mechanikiem, i według niego to raczej synchronizatory w skrzyni padły, jutro mam podjechać na oględziny do tego z którym się umówiłem, zobaczę co on na to powie.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2014
    Skąd
    Wągrowiec
    Postów
    31
    Auto
    Brava 1,6 16v
    Rocznik
    1997
    Mialem w zeszłym tygodniu tak samo... Sprzegło do wymiany
    Fiat Brava 1,6 16V 1997
    Fiat Panda 1,2 2014
    Fiat Dodge Ram 4,7 2005 (sprzedany)

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    40
    Postów
    26
    Auto
    Marea 2.0 20v
    Rocznik
    05.1997
    Cytat Napisał kogut999 Zobacz post
    Mialem w zeszłym tygodniu tak samo... Sprzegło do wymiany
    A czy na postoju z zapalonym silnikiem normalnie wszystkie biegi Ci wchodziły, bez problemu, bo to mnie najbardziej zastanawia?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2014
    Skąd
    Wągrowiec
    Postów
    31
    Auto
    Brava 1,6 16v
    Rocznik
    1997
    Nie wiem czemu, ale to zależało od tego czy silnik zimny (wchodziły) czy ciepły ( nie wchodziły).
    po rozebraniu okazało sie że Sprzegła u mnie praktycznie juz nie ma, i malo co było by po kole zamachowym...
    Fiat Brava 1,6 16V 1997
    Fiat Panda 1,2 2014
    Fiat Dodge Ram 4,7 2005 (sprzedany)


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem ze skrzynią biegów
    Napisany przez czeskimaster na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-08-2013, 15:44
  2. Problem ze skrzynią biegów
    Napisany przez dav_k na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-04-2011, 20:16
  3. [skrzynia biegów] Problem ze skrzynią biegów
    Napisany przez evocatus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-11-2010, 16:40
  4. [skrzynia biegów] Problem z dobraniem skrzyni biegów
    Napisany przez saba3310 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-05-2010, 18:59
  5. [skrzynia biegów] Problem ze skrzynią biegów
    Napisany przez krzysztof.bravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-11-2009, 19:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438problem-ze-skrzynia-biegow-30565

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl