Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2014
    Skąd
    Międzyrzec Podlaski
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997

    Problem z silnikiem..

    Witam, znow ja i znow kolejny problem z Brava (siwieje juz). Odpalam dzisiaj fiata i "zauwazylem" ze chodzi bardzo dziwnie. Zupelnie inaczej niz kilka dni temu. w srodku wszystko sie trzesie.. Otworzylem maske i zdawalo sie ze silnik pracuje tak jak zawsze lecz ma jakby wieksze "wibracje" ponadto brakuje mu mocy, obroty czasem lekko faluja. Czytalem, ze moze byc to wina kabli WN, ze przez to nie odpala na jeden gar. Wiec po kolei zaczelem je odpinac lecz silnik pracowal tak samo. co moze byc tego przyczynal ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    A w jakim stanie są świece
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2014
    Skąd
    Międzyrzec Podlaski
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997
    Wlasnie jutro zamierzam je wykrecic i przeczyscic ale czy to cos da ?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał kubachwall Zobacz post
    Wlasnie jutro zamierzam je wykrecic i przeczyscic ale czy to cos da ?
    Kocham takie podejście. Nic nie rób, tylko otwórz maskę i patrz - samo się naprawi.
    Nierówna praca silnika to zwykle objaw wypadających zapłonów. Przyczyn może być kilka: świece (one też mają swoją żywotność), kable WN, cewki. Mogą też wystąpić problemy paliwowe (złej jakości paliwo, niedrożny układ paliwa uszkodzony wtrysk), ale tu będą nieco inne objawy.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Pamiętaj - za wymianę świec bierz się przy zimnym silniku.
    W gorący blok nigdy nie dociągaj świecy, gwint jest miękki na gorąco.
    Zobacz czy świeca kolorystycznie jest inna niż wszystkie, ciemniejsza ,czy mokra.
    Może być że na wysoki obrotach trzyma iskrę w miarę swoich kończących się możliwości, a na niskich już nie.
    F/I/A/T

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Pamiętaj - za wymianę świec bierz się przy zimnym silniku
    bzdury...
    jeśli na ciepłym nie można odkręcać świec, to jak np. zmierzyć kompresję?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    39
    Postów
    77
    Auto
    Marea Weekend 100 1.6 16V
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    bzdury...
    jeśli na ciepłym nie można odkręcać świec, to jak np. zmierzyć kompresję?
    Z reguły nie wymieniamy świec na gorącym silniku, bo jak kolega Zokolic napisał metal pod wpływem ciepła może się rozciągać, szczególnie blok silnika, a świeca jest z metalu który nie jest na to podatny w takim stopniu.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał mjetek Zobacz post
    Z reguły nie wymieniamy świec na gorącym silniku, bo jak kolega Zokolic napisał metal pod wpływem ciepła może się rozciągać, szczególnie blok silnika, a świeca jest z metalu który nie jest na to podatny w takim stopniu.
    to jak zmierzysz kompresję? na zimnym będziesz mierzyć i będziesz myśleć, że na ciepłym jest to samo?

    jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby wyjechał gwint z głowicy przy wymianie świec i przy pomiarze kompresji...

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał mjetek Zobacz post
    Z reguły nie wymieniamy świec na gorącym silniku
    Nie ma takiej reguły, trzeba tylko uważać, by się nie poparzyć.
    Cytat Napisał mjetek Zobacz post
    metal pod wpływem ciepła może się rozciągać, szczególnie blok silnika, a świeca jest z metalu który nie jest na to podatny w takim stopniu.
    Może i blok szczególnie się nagrzewa, ale świec nie wkręcamy do bloku, tylko do głowicy. Problemy z zerwanym gwintem mogą się zdarzyć, jeśli za dokręcanie świec zabiera się ktoś, kto zna się na mechanice, jak kura na astronomii i używa klucza z przedłużką.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    bzdury...
    jeśli na ciepłym nie można odkręcać świec, to jak np. zmierzyć kompresję?
    Napisałem abyś niedociągał NA GORĄCO odkręcać sobie możesz. Nie słyszałem aby przy odkręcaniu komuś gwint zebrało. - Uczymy się czytać ze zrozumieniem.

    Nie wiem gdzieś ty był ,ale przyrząd do kompresji wkręcamy delikatnie, nawet go nie dociągamy.- Tak robią profesjonalni mechanicy.

    Skoro tak twierdzisz, to wykręć świece na gorącym silniki i dociągnij je kluczem ze wskazaną siłą. Może się uda, a może nie.
    Tego się nie robi, dlaczego?
    Aluminium jest miękkie , stal twarda. - Proste. Zerwiesz gwint, powiem więcej można mieć nawet wyczucie i wiedze "astronomiczą" a i tak spieprzyć robotę.
    U mnie na serwisie , panuje taka zasada. Gorący silnik świec nie dociągaj. Już nie jeden wielki mechanik się na tym przejechał. Tylko w serwisie i tak zapłaci za błąd klient, a w naszym przpadku , zapłacimy my sami.

    Ponieważ sto pierwszy raz się uda a 102 będziesz demontował głowicie u świętego pietra...
    Jeżeli wkręcam świece, to wkręcam ją tak aby mi dziury w masce nie zrobiła.
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 11-04-2014 o 00:55
    F/I/A/T


 

Podobne tematy

  1. Problem z silnikiem 1.9 JTD 120 KM
    Napisany przez Grzesiek_K3N na forum Sedici
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 19-09-2019, 20:45
  2. Problem z silnikiem na gaz
    Napisany przez Perni na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-03-2013, 01:05
  3. problem z silnikiem
    Napisany przez mdf181 na forum Sedici
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-08-2012, 15:14
  4. Problem z silnikiem
    Napisany przez tomas na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-02-2010, 22:45
  5. Problem z silnikiem 1.2 8v
    Napisany przez Pawel19912009 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-11-2009, 16:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl