Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37

Temat: opony na zime  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2008
    Skąd
    kielce
    Postów
    28
    Auto
    bravo1,2 16v

    opony na zime

    poatrzac na pogode w ostatnich dniach pomyslalem o oponach ma zime
    jaki rozmiar polecacie dla Bravo? moze znacie jakiegoś dobrego i niezbyt drogiego producenta?
    i mam jeszcze jedno pytanko jaki rozmiar maja śruby?? bo brkuje mi klucza a nie chce zdejmowac kołpaka bo znajac mój telent pewnie coś uszkodze



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    mysle ze na zime to standardowe 13" a jesli chodzi o dobre i nie drogie opony to polecam BARUM sa niedrogie i godne polecenia, najlepiej zorientowac sie na stacjach kontroli PKS tam maja najtańsze wiem bo sam załuje ze najpierw tam nie sprawdziłem a różnica to około 30 zł za sztuke jak w innym 2 co do ceny sklepie

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    w bbm stalówki to standard 185/65 R14
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2008
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    32
    Auto
    Marea Weekend 1.6 SX
    Panowie a co myślicie o nalewkach(bieżnikowanych)... Jeździł ktoś może na czymś takim??
    Ceny dobre i mają "ładny wygląd" ...
    np.

    http://moto.allegro.pl/item475972805...5_alpiner.html

    http://moto.allegro.pl/item478010377...ne_gratis.html

    http://allegro.pl/item485009858_zimo...5_extrema.html

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Ja jeździłem i z tyłu dalej takie mam. opony bieżnikowane szybciej się zużywają i zachowują ciut gorzej jak nowe dlatego na przód lepsze są nowe opony ale na tyle spisują się ok.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2008
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    32
    Auto
    Marea Weekend 1.6 SX
    A jak z łożyskami?? Nie miałeś przez nie problemu z nimi... Sorki jeśli piszę trochę głupie rzeczy w tym poście ale zbyt dużo naczytałem się w necie i nie wiem co jest prawdą a co wymysłem... A muszę szybko kupić oponki i nie wiem co wybrać...

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał BadSpider
    A jak z łożyskami??
    żadnych problemów. mój ojciec jeździ cały rok na bieżnikowanych i nigdy nie kupował nowych opon.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Co do opon Barum to ja nie fajne z nimi doświadczenia ale może trafiłem na jakaś słaba partie. Tanie i podobno dobre są Dębice, w mieście spisują się dobrze, trasie troszkę głośne ale da się jechać-opinia znajomego który ma-ja zakładam dopiero w piątek i to Dębice.
    Co do bieżnikowanych opon to miałem raz, przez pierwszy sezon zachowywały się dobrze, potem mimo bieżnika kolo 5mm bardzo złe się jeździło, i kupiłem używki aby dojeździć do końca zimy. Jakość opony bieżnikowanej bardzo zależy od zniszczenia bazy do bieżnikowania, tego gdzie jest bieżnikowana, techniki bieżnikowania i porostu tego kto to robi i jak się to tego przykłada. Ja osobiście ich nie polecam.
    Cytat Napisał wojo985
    Ja jeździłem i z tyłu dalej takie mam. opony bieżnikowane szybciej się zużywają i zachowują ciut gorzej jak nowe dlatego na przód lepsze są nowe opony ale na tyle spisują się ok.
    Uważam, że paradoksalnie lepiej mieć lepsze opony z tyłu niż z przodu. Zresztą nie tylko ja tak uważam, a w każdym dobrym warsztacie oponiarskim to potwierdzą. Tylna oś ani nie jest skrętna ani nie ma na nią napędu w naszych autkach wiec jak wpadniesz w poślizg to tylko kontra i jakość tylnej opony decyduje o tym jak z poślizgu wyjdziesz.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Zgadzam sie z Tobą ale chyba zgodzisz się że z tyłu wolniej zużywa się bieżnik. Stąd mam je na tyle.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    a ile to razy zdazylo sie ze auto przedniopnapedowe wpada w poslizg tylnymi kolami?opony dobre maja byc na obu osiach, a w szczegolnosci na napedzanej. poza tym 70% siły hamowania jest na kola przednie wiec nie wiem czemu teoria ze na tyl lepiej...a przeciez po to te zimowki zeby sie zatrzymac.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2008
    Skąd
    Nowa Ruda
    Postów
    71
    Auto
    MAREA WEEKEND 1,9 JTD
    Moim zdaniem wszystkie opony powinny być takie same, wtedy masz równą przyczepność na obu osiach, rozmiar 185/65/R14. Co do bieżników to ja osobiście odradzam - ale to jest tylko moje zdanie, co nowa to nowa, nalewki owszem mają nowy bieżnik ale konstrukcja opony jest stara !!! (zużyta) i jak by ich nie testowali przed nadlaniem to ja temu nie zaufałbym. A chodzi tu przecież o bezpieczeństwo a nie oto żeby mieć ładny wysoki bieżnik. Jak nie masz kaski na nowe to poszukaj coś z używek można coś fajnego wychaczyć czasami no i przymajmniej będziesz wiedział jaka stara jest naprawdę ta opona.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Racja dobre opony powinny być na obu osiach ale opony nie zużywają się równo i ja lepsze zakładam na tył. Parę kilometrów zrobiłem i przednio i tylno napędówkami i dla mnie tynie opony to podstawa. Ale każdy robi jak chce i zakłada tak jak mu się podoba.
    A co do używanych opon to jak ktoś chce kupować to raczej nie straszą niż 3 lata i bieżnik 5mm to dla zimówki już ostań sezon. Dlatego jak chcecie autkiem pojeździć jeszcze co najmniej 2 lata to chyba warto szarpnąć się na tanią nówkę. Bieżnikowana kosztuje 90~100zł, a nowa Dębica 130zł, a na pewno dłużej i pewniej pojeździ.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2008
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    32
    Auto
    Marea Weekend 1.6 SX
    Cytat Napisał poochaty
    70% siły hamowania jest na kola przednie wiec nie wiem czemu teoria ze na tyl lepiej....
    Sam Kolego odpowiedziałeś sobie na to pytanie...

    Cytat Napisał poochaty
    a ile to razy zdazylo sie ze auto przedniopnapedowe wpada w poslizg tylnymi kolami
    Prosty test z życia wzięty... Z przodu np. Pirelli 8mm a z tyłu 3,5mm Dębica i wchodząc nawet 40km/h w zakręt 90' na śliskim asfalcie zarzuci Tobie tył... Sam to przerabiałem już na własnej skórze i prawie mnie raz autobus staranował przez to że z przodu były lala a z tyłu lipa...

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Trzeba jezdzic troche wolniej i adekwatnie do warunkow to sie obejdzie bez poslizgow bo cudow nie ma, naet kiepska guma sama z siebie poslizgu nie powoduje

    Co do opon to z tanszych zimowek polecam Save Eskimo S3, bdb sie sprawuje i trwalosc ma przyzwoita, sam odecnie jezdze na Matadorach Nordica juz drugi sezon i sobie chwale. Za oponke w rozmiarze 195-55-15 placilem 220zl za sztuke ale ze wzgledu na glupi profil.

    O polskich produktach nie wspominam, po dwoch wtopach z tymi gumami dalem sobie spokoj.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Jak mam większą siłę hamowania z przodu a z tylu znikomą, to po co zakladać gorsze opony na przód? mozliwosci hamulca tarczowego zostaną niewykorzystane, bo pomimo tego ze siła hamowania jest, dociązenie osi przsedniej jest, to przyczepności nie ma i auto jedzie jak na sankach...sprobujcie kiedys zahamowac tylko tylnią osią uzywajac do tego np. recznego. droga hamowania z 60 na godzine jakies 150 metrów przy sprawnym recznym...


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Drgania powyżej 80km/h - nie opony
    Napisany przez aramis1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 30-11-2009, 16:26
  2. Jakie kupic opony do Pandzika na lato?
    Napisany przez funny_man na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2009, 14:36
  3. Opony całoroczne
    Napisany przez aramis1981 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2009, 17:56
  4. jakie opony wchodzą na max w marei?
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-01-2009, 18:14
  5. Ścięte opony z tyłu
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 28-11-2008, 16:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brava jakie opony na zime

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl