Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    25
    Auto
    Nissan Primera P11 2,0

    Opinie o Marei 1,9 TD JTD i 1.8 16v

    Witam.
    Rozglądam się za nowym wozidłem i zastanawiam się nad Mareą dlatego prosiłbym o opinie.
    W kręgu moich zainteresowań są silniki 1,9 TD JTD lub 1,8 16v, jak wygląda awaryjność i trwałość tych silników, jakie mają/czy mają wady fabryczne jak z kosztami typowej obsługi(głównie chodzi mi o rozrząd). Jak wymienione silniki radzą sobie z rozpędzaniem marysi i który jest godny polecenia, żeby sobie radził z załadowanym samochodem w trasie.

    Jeżeli chodzi o diesle co polecacie 1,9 TD czy JTD jeśli jtd to którą wersje mocową, jak spisują się na polskim ON w zimie czy są wrażliwe na jakość paliwa, jak mniej więcej wygląda spalanie ?
    Jak JTD znosi podstawowy chiptuning i do jakich wartości warto go podkręcać żeby nie tracić sporo na trwałości ?

    Co do 1,8 16v chodziło by mi jak reaguje na lpg i jak spisuje się na instalacji II generacji, czy warto w ogóle szukać z tą instalacją czy tylko sekwencja, jakie spalanie Pb/Lpg ?

    I na koniec jak wyglądają blachy po dobrych kilku latach eksploatacji, jakieś problemy z korozją czy spokój, oczywiście mam na myśli bezwypadkowe egzemplarze.

    O zawieszenie się nie pytam bo praktycznie jest takie samo co w TT.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    114
    Auto
    Marea sedan 1.6 16v SX+ LPG Mondeo 2.0+LPG Tempra 1.9TD
    romano, kumpel kupiłe z silnikiem 1.8 z Niemiec z przebiegiem coś koło 95tkm od jakiejś starszej laski i powiem ci że po tym silniku nie widać zużycia po miesiącu postoju odpalił od pierwszego przekręcenia silnik nie szarpie nie telepie i ma dość dobre osiągi jeszcze w trasie nie mierzyliśmy ale po mieście spala jakoś 8-9 litrów zależy jaką masz nogę co do lpg to pytaliśmy się i gaz w sekwencji (chyba) kosztuje 2500 zł

    blachy nic nie bierze a jest to rocznik 97

    i ze sprowadzeniem z pod Berlina zapłacił jakieś 8500 zł

    już ma 3 miech i nie narzeka a w środku jak on to powiedział "mała limuzyna"
    W STAJNI
    1) Tempra 1.9 TD s.w.
    2) Marea sedan 1.6 16V SX
    3) Omega 2.5 TDS

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Moja Mwrejka Weekendowa 1,8 z gazem sekwencyjnym też spisuje sie dobrze
    Po zakupie wymieniłem
    rozrząd w cenie 450zł.
    termostat 114 zł.
    wahacz TRW 220
    łącznik stabilizatora 56 zł.

    Rozrząd wymieniał mechanik, a reszte robiłem we własnym zakresie w sumie Marejka to prawie jak Temperka
    Co do spalania to po trasie pali około 9 litrów gazu po mieście około11 do 12
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    114
    Auto
    Marea sedan 1.6 16v SX+ LPG Mondeo 2.0+LPG Tempra 1.9TD
    dokładnie tak
    sam rozrząd kosztuje około 250 zł + wymiana
    W STAJNI
    1) Tempra 1.9 TD s.w.
    2) Marea sedan 1.6 16V SX
    3) Omega 2.5 TDS

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał bob96
    Co do spalania to po trasie pali około 9 litrów gazu po mieście około11 do 12
    To jak na 1.8 to całkiem ładnie. Tempra 1.6 mi tyle pali. No może po mieście utrzymuje się w 10 litrach, ale w zimę to podskoczy do 11-12l.

    To silniki 1.2 16V mają ten błąd, że nie powinno ich się stawiać na krawężnikach, bo tam olej spływa i coś się zaciera?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał romano
    JTD jeśli jtd to którą wersje mocową, jak spisują się na polskim ON w zimie czy są wrażliwe na jakość paliwa, jak mniej więcej wygląda spalanie ?
    rozmawialem z paroma osobami ktore maja jtd'ki, jedni juz smigaja na Multijetach i nikt nie ma zadnych problemow z polskimi paliwami, znajomek siura do maryski jtd ruski ON autko smiga juz mu pare ladnych lat, inny kumpel smiga 1.3mj jtd w punciaku i w na liczniku ma ok 90tys km i zadnych problemow z paliwami, tankuje normalny ON na orlenach czy bp i smiga, zadnych vervow czy ultimate bp nie zalewa unika tylko malych prywatnych cpnkow..

    w marysce miales 105KM jtd i 110KM jtd w pojemnosciach 1.9, oba silniki bardzo dobre, 2.4jtd to juz 5cylindrowiec i te 130KM ladnie smiga no i ten dzwiek 5 garniakow ale wiadomo tego w pl nie sprzedawali trzeba by szukac jakis sciaganych eg.

    ceny rozrzadow do 1.9jtd sa na podobnym poziomie co 1.9td zadnych strasznych cen nie uswiadczysz

    w praktyce nie ma zlych opini o silnikach jtd makaronow, jednostki trwale, nie wybredne na jakosc ON... zadbac i smigac.. wiadome ze jak sie trafi zajechana padaka to i psuc sie bedzie ale to normalka wiadomo
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Bardzo ciężko kupić dobrą Marsie z silnikiem jtd w dobrym stanie, o b.dobrym nie wspomne.
    Osobiście szukałem z takim silnikiem 105 lub 110 KM. Jak ktoś ma w dobrym stanie to nie sprzedaje, chyba ze z auto brało udział w kolizji lub wypadku i wtedy idzie na sprzedaż jako bezkolizyjne. Osobiscie jechałem po takiego kombika z Jastrzębia do Krakowa i bardzo sie zawiodłem. Marejka była bita ze wszsytkich stron a silnik pożadnie wymyty, tak że co innego w ogłoszenie a co innego na miejscu.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    25
    Auto
    Nissan Primera P11 2,0
    Dzięki wszystkim za opinie.
    Widzę, że z cenami nie ma źle, wiadomo że będzie drożej niż w Tipo, ale są do zaakceptowania.
    Spokojnie będę się rozglądał za Maryśką bo na wiosnę będę chciał kupić a na szczęście wybór jest spory.
    Zobaczymy co będzie, najbardziej by mi pasiło albo 1.8 16V z lpg na sekwencji albo JTD.
    Jeszcze jedno, jakie przebiegi wytrzymują turbiny w tych dieslach oczywiście normalnie eksploatowane.
    Primera SR20DE
    Fiat Tipo 1,6 R.I.P

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał romano
    Jeszcze jedno, jakie przebiegi wytrzymują turbiny w tych dieslach oczywiście normalnie eksploatowane
    kumpel zrobil 200tys km w firmowej octavi tdi i turbina dalej smigala jak stary, a jego brat na identycznej octavi pracujacy w tej samej firmie zrobil 40tys km i turbo do wymiany, tylko ze on kompletnie nie szanuje auta bo po co jak firmowe.. generalnie wiadomo podstawa to filt powietrza, regularne zmiany oleju, pamietanie o nie butowaniu na zimnym silniku i studzeniu turbiny po jezdzie.. przebiegi dajmy na to 100tys km na turbie przy normalnej ekploatacji to zaden przebieg i bedzie smigala dalej
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Ja w sumie ze swojej Marejki jestem zadowolony
    Fakt zakupiłem ją b.dobrze wyposarzoną, ale zaniedbaną . Zainwestowałem w nią troche kasy , ale się to opłaci tym bardziej że mam zamiar nastepnych pare latek tym autem pomykać ( Temperke miałem SIEDEM !!!! latek )
    Dziś przykładowo z Jastrzębia do Krakowa i spowrotem Marejka spaliła 8,3 na 100 kilometrów fakt w Krakowie nie było korków.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  12. #11
    Emf
    Emf jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Postów
    16
    Auto
    Focus 1,8 PB
    No właśnie JTD-ki to naprawdę fajne silniki
    Nie dość, że dość mocne to jeszcze nie tak awaryjne jak diesle innych marek.
    Ja po przeczytaniu kilku opinii, m.in. Optiego , całkowicie odpuściłem zakup diesla przy wyborze Foki.
    Co to za ekonomia jak diesel żre w mieście 8-9l to po pierwsze (dane z forum Forda, przy silniku TDDi, czyli lepszym bo mniej awaryjnym), po drugie jak walnie w tym cudzie cokolwiek, a w szczególności turbina to należy udać się do banku celem załatwienia najkorzystniejszego kredytu

    Jak zmienię po Foce na Bravo II to wezmę Multijeta

  13. #12
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    1,9TD -> czołg nie do zajechania przy normalnym użytkowaniu ponadto bardzo żywy silnik, ciagnie przez cały zakres obrotów i nie ma typowych usterek.
    1,9JTD -> padają przepływki, pekają węże od turbiny, auto ma dziure w mocy przez to, poza tym wszystko w normie

    1,8 16V -> w sumie to dość mało popularny silnik w maryskach, ogrom stanowią auta 1,6 16V

    1,6 16V -> bdb motor, niesamowicie żwawy jak na tą pojemność i wielkość auta, w miare ekonomiczny

    2,4TD i JTD -> silniki dla ludków z ciężkim kopytem a chcących pojechać w miare ekonomicznie. Trzeba uważać na łańcuch od napędu wałka wyrównoważajacego, bo wymiana wiąże się z zakupem nowej pompy oleju (stanową te elemnty dwa jedna całość) za ~600zł do tego trzeba dobrego mechanika bo się pól silnika rozbiera prawie do wymiany. A jak łańcuch siedzi to wyraźnie go słychać bo na ciepłym silniku jebitnie rzęźi.

    2,0 20V -> wiadomo silniczek jak w Bravo HGT ale deko mocniejszy o 8KM.

    Jeśli chodzi o usterki typowie to praktycznie jak w T/T, tradycyjnie wahacze, drobne usterki elektryki.




    Jeśli chodzi o tuning JTD to sprawa nie jest ciekawa, nie ma dobrych gotowych BOXów, wszystkie zmiany to przeważnie nowy soft, do tego silniki JTD mają nieprawdopodobnie wysoki przyrost momentu w stosunku do mocy i problem jest zrobić dobrą mape do kompa tak żeby uzyskać troche mocy i żeby sprzęgło się zaraz nie poddało bo przy ~130KM mamy już ponad 310Nm i sprzęgło mówi papa. Co twardsi zawodnicy toczą koło zamachowe i zakłądają sprzegło z 2,4.

  14. #13
    ego
    ego jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1,9 jtd
    romano jak maryśka to tylko 2.4 jtd i najlepiej w weekendzie,do tego wrzucasz ładna felge i masz autko jak marzenie silniki bardzo dobre,mało palą i bardzo fajnie ciągną...

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2008
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    65
    Auto
    Tempra 1.6 i.e SX
    Cytat Napisał ego
    jak maryśka to tylko 2.4 jtd i najlepiej w weekendzie
    I taka to marzenie grabarza

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał grabarz
    I taka to marzenie grabarza
    grabarz szalejesz
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jakie Opinie o Cinque/Sei cento?
    Napisany przez simonkw na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-10-2013, 22:17
  2. Zakup Fiata Marei Weekend
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-02-2010, 10:30
  3. [silnik] odpowietrzenie pompy paliwowej w marei 1.9 td ?
    Napisany przez krl_b na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-07-2008, 00:19
  4. [silnik] szaro niebieski dym w marei 1.9 td
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 08-06-2008, 23:19
  5. Uwaga posiadacze Marei i Marei Weekend
    Napisany przez Albercik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 15-05-2008, 20:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea jtd opinie

marea jtd opinie

Fiat Marea 1.8 16V opinie

marea jtd spalanie

opinie marea jtd

marea 1.8 opinie

fiat marea td czy jtdprimera opinie jtdmarea 2.4 tdSILNIK FIAT PALIO 1.7 TDfiat bravo 1.8 awaryjnoscfiat marea pinie jtdopinie silnik fiat 2.4 jtd 16vsilnik mareiopinia o silniku 1.7 jtdwww.the is car engine pofoce .comtd jtdsilnik fiat marea 1.7marea 1.9 jtd opinieopinie o silniku 1 9 jtd spalaniefiat marea jtd spalanie
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl