Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Radzymin
    Wiek
    36
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD 147KM 2000r

    Niebieski dym na zimnym i ciepłym silniku

    mam małe pytanie.
    Samochód zaczął mi kopcić na niebiesko przy rozruchu jak i przy rozgrzanym silniku. Zacząłem grzebać przy czujniku ciśnienia paliwa a mianowicie wykręciłem go i przeczyściłem. Wykręciłem wtryski i wymieniłem pod nimi uszczelki miedziane ponieważ stwierdziłem że mogą być już użyte i źle osadzone w gniazdach. A kiedy dobrałem się do samych wtryskiwaczy a mianowicie robiłem prosty sposób na ich sprawdzenie przy użyciu strzykawek, i tu ciekawostka, kiedy odpiąłem wężyk przelewowy i odpaliłem auto problem z kopceniem znikł, odrobinkę widać przy mocnym przegazowaniu małą niebieską chmurkę dymu a tak to nic. I teraz moje pytanie czy wina tego kopcenia leży po stronie wężyka(kombinowałem przy nim ponieważ go złamałem w dwóch miejscach przy wtykach i jest mała przepustowość na nim) czy może pompa siadła lub jej czujnik. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam

    Bravo 1.9 Jtd
    2000r



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    troche dziwne, bo przelewy niby nie mają znaczenia i nie sa mocno osadzone, cisnienie jest w nich małe.
    Mi wydaje sie to nielogiczne,

    Mam nadzieje ze podkładki pod wtryski takie same, bo 2mm wyskoksci podkładki moze zrobic naprawde duża różnice.
    pamietam jeden przypadek, w dostawczaku, podkładka wyzsza o 2mm, dymił naprawde mocno, tłoki wypalone pod 2tyg jazdy, strumien ropy pod cisnineim 1300bar trafiał w góre tłoka, 5 ładnie wyżeżbionych rowków.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Niebieski dym to przepalany olej, jak na moje to albo pierścionki albo turbo leje...

    Btw jakie masz sprzęgło?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Radzymin
    Wiek
    36
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD 147KM 2000r
    Sprzęgło mam valeo. Silnik jest po remoncie(góra), podkładki są oryginalne zakupione w salonie fiata. niebieski dym to wcale nie oznacza że turbo leje czy przepalone pierścienie. zapach tych spalin jest gryzący więc obstawiam paliwo. Wytłumaczcie mi proszę czemu jak zdejmuje przelew wtrysków problem kopcenia znika. Dzwoniłem po warsztatach i nikt nie potrafi odpowiedzieć.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Jak dla mnie to niebieski dym oznacza olej silnikowy.Za dużo paliwa to znowu czarny dym,a to że dym jest gryzący to akurat często się zdarza.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jesli podczas pracy diesla rozpylisz mu do kolektora olej napedowy to bedzie dymił na niebiesko, na czarno dymi tylko wtedy kiedy ma wtrysk w odpowiednim momecie, ale jest go za dużo.

    Także w dieslu niebieski dym nie zawsze oznacza olej.

    W benzynowym silniku tak, niebieski dym znaczy, ze pobiera oliwe.

    Jak kolega BRAVO 150KM dowie sie co z tymi przelewami, to bedzie nowy przypadek, wczesniej nie spotykany, mnie tez bardzo ciekawi, jaki związek mają nadmiary do dymienia JTD

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Radzymin
    Wiek
    36
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD 147KM 2000r
    na pewno podzielę się informacją gdy tylko ustalę przyczynę. Dziś sobota więc mam trochę czasu i za chwilę lecę do garażu szukać przyczyny. Czekajcie na info


 

Podobne tematy

  1. Uno 1.0 fire nie zapala na ciepłym silniku
    Napisany przez majkiel na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-04-2013, 01:40
  2. Obroty na ciepłym silniku max. 3,5 tyś.
    Napisany przez ijama na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-01-2013, 21:35
  3. Problem z odpalaniem na zimnym jak i na ciepłym silniku
    Napisany przez Grubcio63 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-06-2012, 18:05
  4. problem z odpaleniem na zimnym i ciepłym silniku
    Napisany przez slimek83 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-03-2012, 20:38
  5. Fiat Uno 1.4 i.e. gaśnie na ciepłym silniku
    Napisany przez abarth_87 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-04-2011, 13:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438niebieski-dym-na-zimnym-i-cieplym-silniku-22887

niebieski dym wdislu

fiat uno 1.0fire dymi na niebiesko przy odpalaniu

passat 1.6 kopci na niebiesko gdy cieply

niebieski dym na rozgrzanym silniku

fiat bravo 1.6 multijet kopci na niebiesko

DYMIENIE SILNIKA FIAT site:fiatklubpolska.pl

Fiat albea 1.2 16v dymi na niebiesko

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl