Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
Like Tree2lubi to!
  • 2 przez Nablabs

Temat: Nie prawda, że... - o niby nierozbieralnej przepustnicy 1.6  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    7
    Auto
    Citroen Jumper/Fiat Ducato 2.8HDI, 2002
    Rocznik
    2002

    Nie prawda, że... - o niby nierozbieralnej przepustnicy 1.6

    Ostatnio sporo się naszukałem informacji o silniczkach krokowych i czujnikach położenia przepustnicy w silnikach 1.6 przed i po lifcie.
    Wszyscy twardo pisali, że przed liftem można spokojnie wymienić jedno i drugie w przepustnicy, bo są na śrubki, a po lifcie są to elementy zespolone i trzeba kupować całą przepustnicę. Innej wersji zeznań nie znalazłem;(

    OTÓŻ - NIE JEST TO PRAWDA!

    W wersji poliftowej też można wymienić te elementy, tyle że są one droższe i wymiana trudniejsza.
    Silniczek kosztuje minimum ok. 50 zł. Kupiłem taki - zamiennik niemiecki za 54 zł + KP na alledrogo. Wygląda jak oryginał, sprzedawany z uszczelniaczem, czyli gumowatym oringiem.

    IMG_4741.JPG

    Trzeba wymontować przepustnicę z samochodu, potem troszkę się posiłować i - najlepiej w imadle - wyciągnąć stary wkład silniczka. Ostrzegam, że nie jest to takie łatwe.

    IMG_4736.JPG

    IMG_4740.JPG

    IMG_4744.JPG

    IMG_4745.JPG

    Ja dodatkowo pomogłem sobie podgrzewając obudowę palnikiem na propan.

    IMG_4748.JPG

    Jak już wyjmiemy stary, to wkładamy nowy wkład - ciężko go źle włożyć, bo ma wypust ustalający.
    Teraz wciskamy nowy silnik krokowy jakąś wymyśloną przez siebie metodą i gotowe! Mamy starą, niby nierozbieralną przepustnicę z nowym niby niewymienialnym silniczkiem krokowym!

    IMG_4746.JPG

    IMG_4747.JPG

    Tak samo można wymienić CPP.

    Pozdr,
    Nablabs
    byrrt i mjetek lubią to.
    Pozdr,

    Nablabs



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    W jakim celu zastosowali nie rozbieralną, można się tylko domyślać.
    Przyzna, że z plastikowym kolektorem i nową przepustnicą auto pracuje cisze. Zdaje się ,że jest inny rodzaj detonacji.
    Chociaż to może być kwestia innego spalania - czujnik stukowy.

    W gruncie rzeczy mam pytanie, czy gotowy układ dolotowy, można wymienić?
    Marea 1.6 - ma plastik, ale mam przepustnicę oraz kolektor metalowy.
    Podstawić dolot i rozbieralną przepustnicę, wtyczki pasują, ale czy auto będzie pracować normalnie ?
    F/I/A/T


 

Podobne tematy

  1. Niby jest net ale sieć niezidentyfikowana.
    Napisany przez elnino na forum Kącik komputerowy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-02-2018, 14:29
  2. Samochody na literę F: mit czy prawda?
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-06-2012, 22:06
  3. Pasek rozrządu-cała prawda
    Napisany przez lukq na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-01-2012, 08:45
  4. Pasek rozrządu - cała prawda
    Napisany przez lukq na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-01-2012, 18:44
  5. akum.pada co 3dni-elektryk mowi ze niby wszytko ok!?!?-PMOCY
    Napisany przez marshiasz na forum Punto II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 15-01-2011, 14:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

niby nie prawda

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl