Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    95
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997

    Nawiew działa tylko na 4 biegu, dym z kratek

    Problem dotyczy jak w temacie nawiewu w samochodzie, kilka dni temu poczułam swąd i z kratek wydobywał się dymek ale wtedy jeszcze wentylator działał. Dziś ponownie swąd ale zauważyłam, że pomimo włączonego 2 biegu, nie słychać wentylatora, przełączam na 3 też nic, dopiero jak przekręciłam na 4 wentylator ruszył i dodatkowo z kratek poszły kłęby dymu. Dodam, że na 4 biegu grzeje i chłodzi prawidłowo ale czuć cały czas spaleniznę, raz bardziej raz mniej. Jakieś pomysły co mogło się zatrzeć i w czym szukać usterki?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Wykręcić dmuchawę i spr.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Podejrzewam rezystor, poczytaj ten temat

    http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...tylatora-6234/
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    95
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Jak wygląda wymiana, wystarczy odkręcić dwie śruby na których opornik jest przymocowany, odpięcie wtyczki i na nowo złożenie wszystkiego do "kupy"? Czy różniły się one jakoś zależnie od silnika?
    Zamiast kupować używkę jest możliwości naprawić/zregenerować ten zepsuty?
    Ostatnio edytowane przez RYŚ_0726 ; 17-05-2016 o 15:44

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    95
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Powinno pasować, podjedz na Strzelców Bytomskich i od razu sprawdzisz na miejscu co i jak. Stary wcześniej zdemontuj i będziesz miał porównanie, z Radzionkowa nie ma daleko
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    95
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Wiem, że nie mam daleko, bardziej chodziło mi o to, czy jest tam jeszcze jakiś inny rezystor, czy ten zawsze jest winowajcą

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Przy dmuchawie jest jeden.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    95
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Jeszcze jedno pytanie, czy jest opcja, żeby wymienić tylko sam rezystor (ten niebieski na zdjęciu), wyszłoby zapewne taniej, a podobno usterka lubi wracać. Tylko czy ktoś zna parametry tej "pastylki"?
    rezystor.JPG

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Rezystor to nie jest to niebieskie, tylko to duże ceramiczne. Z opisu na nim wnioskowałbym, że 35 kiloomów, ale musi też być sporej mocy, żeby się nie przepalił od razu. Jak pójdziesz z nim do sklepu elektronicznego, to powinni Ci coś dobrać. Tym niemniej, sam taki opornik będzie pewnie kosztował kilkanaście złotych, więc pytanie, czy jest sens kombinować.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    95
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    A no chyba że tak. W takim razie wymienie całą część i będzie problem z głowy, a przynajmniej mam taką nadzieję

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    95
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Problemów ciąg dalszy.
    Rezystor wymieniłam na kupioną używkę, efekt jest taki, że zaczął działać na 3 ale 1 i 2 nadal cisza, chyba że z 3 przejdzie się na 2 to wtedy słychać dmuchawę ale działa ona wtedy o wiele słabiej niż kiedyś na 1. Dodatkowo ta zielona prostokątna kostka strasznie się grzeje właśnie na 1 i 2 biegu, na 3 mniej. Oba rezystory był sprawdzane czy mają napięcie wymontowany mój go nie miał, kupiona używka napięcie ma.
    Co może być jeszcze nie tak? Liczę na rady.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Może gdzieś jakieś zwarcie ? Spróbuj wyciągnąć przełącznik i spróbować zwierać bezpośrednio kable.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    95
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    To nie zwarcie. Wyciągnełam wiatrak, strasznie opornie chodził i na małych predkościach nie potrafił uciągnąć, trochę go naoliwiłam rozruszałam i chodzi lepiej ale dalej rewelacji na 1 biegu nie ma chociaż już przynajmniej działa, 2 trochę lepiej.
    Czy ktoś rozbierał ten wiatrak do dokładnego czyszczenia? Mi udało się ściągnąć tylko czarną osłonę obejrzeć szczotki i naoliwić, nie dałam rady zdemontować tych plastikowych łopatek żeby dostać się do głównego metalowego elementu bo on najbardziej jest oblepiony kurzem.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Pisałem spr.najpierw. Kup używkę przynajmniej ci pochodzi. Mi w Punto piszczał naoliwiłem, a po 2 dniach było to samo


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-05-2015, 21:10
  2. Nie działa nawiew na 4 biegu dmuchawy (1,2,3 działa)
    Napisany przez tical na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-11-2014, 21:28
  3. nawiew działa tylko na 4
    Napisany przez okodenim na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-09-2013, 19:34
  4. nawiew nie działa
    Napisany przez tax na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-06-2013, 14:40
  5. Głośno działający nawiew
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-05-2013, 21:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438nawiew-dziala-tylko-na-4-biegu-dym-z-kratek-32701

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl