Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2010
    Skąd
    Toruń
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Brava 1.2

    Napięcie ładowania Brava 1,2 jakie?

    Witam
    Jakie powinno być ładowanie akumulatora w Bravie 1.2? U mnie w całym zakresie obrotów pokazuje ok. 18 V, nie jest to czasem za dużo? Dodam, że ostatnio kupowałem nowy aku który wytrzymał mi jakieś 3 tyg i zrobiło się w nim zwarcie, może być przyczyną takie wysokie ładowanie?
    Pozdr
    DawidP



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2010
    Skąd
    Kielce
    Postów
    50
    Auto
    Brava 1.2 16V steel
    18 V to zdecydowanie za duzo. Normą jest 14 do 14,5 V ja mam u siebie ok 13.8 V.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Masz coś nie tak z regulatorem napięcia. Tak wysokie napięcie może powodować, że z czasem coś się spali.
    Lepiej czym prędzej wymień regulator na alternatorze.
    Napięcie powinno być takie jako kolega wyżej napisał.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    tak jak koledzy wyżej napisali. Prawdopodobnie masz do wymiany regulator napięcia w alternatorze. 18v to stanowczo za dużo standardowe ładowanie akku w każdym aucie powinno mieścić się w granicy : 13,8v ( 13,7 jest jeszcze ok ) do 14,4v ( 14,5 jest jeszcze ok)

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    zapomnieliście wszyscy dodać, że takie ładowanie,zakres, 13.8-14.4 na obciążonym alternatorze [światła, nadmuch na max, ogrzewanie szyby tył itp.]

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    lukq uważam ze sie mylisz napięcie jest stałe pod obciążeniem lub bez zmienia sie natężenie prądu jaki wychodzi z alternatora
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    jaski82, kolego z tego co mi wiadomo to się nie mylę, a piszemy tu o ładowaniu

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    zrób jutro eksperyment zmierz ładowanie pod obciążeniem i bez
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    miałem mierzone jakiś miesiąc temu i było 14.4 stałe. Pisałem kolego że prawidłowe to w przedziale 13.8-14.4

    [ Dodano: 2011-01-21, 22:24 ]
    zakres = czyli przedział 13.8-14.4 przepraszam jeśli ktoś nie zrozumial

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    chodzi mi o pomiar pod obciążeniem który według mnie będzie taki sam jak bez obciążenia
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    tłumaczono mi zawsze, że ładowanie sprawdza się na obciążonym silniku i powinno mieścić się w j/w napisałem zakresie. Jeśli tak nie jest jest uszkodzony albo regulatora napięcia albo alternator.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    co do zakresu w 100% zgadzam sie z tobą i zapraszam do eksperymentu
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Jaski82 niestety nie masz racji, to znaczy masz po części ponieważ głównie zmienia się obciążenie prądowe alternatora, ale nie pozostaje to bez echa jeśli chodzi o wpływ na wartość napięcia...

    Ponieważ spadek napięcia na rezystancji jest wprost proporcjonalny do przepływającego prądu - im większy prąd tym większy spadek (STRATY) napięcia na przewodach i złączach stąd napięcie ładowania nieznacznie spada (w sprawnym układzie nieznacznie, ale możę być inaczej, a o tym w dalszej części) więc Lukq ma rację mierzy się pod obciążeniem bo jest to pomiar bardziej miarodajny...

    Napięcie pod obciążeniem spada nieznacznie w 100% sprawnej instalacji (ale zawsze w jakimś stopniu spada i regulator napięcia tu nic nie zmienia w tej sytuacji przy stałych obrotach rozpatrując np. bieg jałowy), ale jak już są zaśniedziałe styki, bądź słabo dokręcone przewody to zaczynają się schody.

    Dlatego należy mierzyć napięcie i bez obciążenia i pod obciążeniem, żeby uzyskać pełny obraz stanu alternatora oraz okablowania, to jest prosta sprawa i wynika z prawa Ohma duże prądy płynące w instalacji powodują spadki napięcia stąd bardziej miarodajny jest pomiar pod obciążeniem jeśli chodzi o ocenę stanu ładowania całościowo w pojeździe.

    Prosty przykład w Bravie miałem 13,95V na "luzie" i 13,3V pod obciążeniem. Po wyczyszczeniu kabla plusowego przy alternatorze i rozruszniku, a do tego masy silnika teraz mam:

    14,05V na "luzie" i ok. 13,9V pod obciążeniem

    Prosty przykład obliczeniowy jeśli płynie prąd 50A, a taki jest łatwo uzyskać w samochodzie to jaka musi być rezystancja przewodu, żeby był spadek napięcia 0,1V ? Czyli, żeby było 14,4V na luzie i 14,3V pod obciążeniem...

    R=U/I czyli R=0,1/50=0,002 Ohm czyli 2 mili ohmy, a dodać należy, że w instalacji samochodowej może płynąć bez trudu 80-100A przy załączonych wszystkich odbiornikach w nowszych samochodach...

    Także pomiar powinno się robić i na luzie i pod obciążeniem, jeśli jest duża rozbieżność należy przeczyścić wszystkie główne połączenia w instalacji i nastąpi znaczna poprawa.

    Tłumacząc w jeszcze inny sposób jeśli płynie prąd z alternatora 50A i regulator utrzymuje stałe napięcie np. 14,4V bezpośrednio na wyjściu alternatora to od napięcia 14,4V należy odjąć spadki napięcia spowodowane przepływem prądu 50A przewodami z alternatora do akumulatora i spadki napięcia na rezystancjach wszystkich tych połączeń stąd to napięcie nigdy nie może być identyczne jak na samym alternatorze tylko ciut niższe i od stanu przewodów i ich styków zależy czy spadek napięcia będzie 0,05V czy 0,7V czyli czy napięcie mierzone już na akumulatorze będzie 14,35V czy 13,7V

    Myślę, że wystarczająco wyczerpałem temat napięcia i tego dlaczego tak, a nie inaczej powinno się je mierzyć, a co do testu to kolega go nie musi robić bo ja mierzyłem ostatnio napięcie w 3 samochodach i w żadnym napięcie pod obciążeniem nie było identyczne jak to na luzie zawsze jest te min. 0,1V różnicy, ale nad tym nie ma co nawet dyskutować bo to jest rzecz naturalna i dokładnie opisałem to zjawisko powyżej dlaczego tak się dzieje - wynika to z podstawowych praw fizyki/elektrotechniki

    Pozdrawiam

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    dzięki, nie chciałem już dalej pisać dlaczego, ale napisałeś bardzo fajny referat

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    przyznaje się do błędu macie rację
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jakie Opinie o Cinque/Sei cento?
    Napisany przez simonkw na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-10-2013, 22:17
  2. jakie opony wchodzą na max w marei?
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-01-2009, 18:14
  3. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 13:26
  4. Jakie głośniki do Marea Weekend
    Napisany przez raper1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-07-2008, 11:58
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 22:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

napiecie alternatora bravo

alternator fiat brava 1.2 16v

regulator napiecia brava 1.2

jakie ladwanie brava 1.2

zakres ladowania akumulatora Fiat Brava 1 2

regulator napiecia brava

jakie ma byc ladowanie samochodu akumulatora

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl