Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    1997

    Nagła śmierc Bravki

    Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Chciałbym pochwalić się , albo bardzie pożalić moją historią.

    Zacznijmy od początku. Jestem albo inaczej, byłem posiadaczem Fiata BRAVO 1.6 16V 1997 r. Benzyna + LPG. Przebieg 250 tys. Autko nigdy mnie nie zawiodło, zawsze odpalało i dowoziło mnie na miejsce. Jednak ostatnio stało sie cos strasznego. Kilka dni temu pojechałem na ryby, jadąc polną drogą trochę go przymuliłem przez co strzelił gaz ( nie pierwszy raz tak się stało wiec nic sobie z tego nie robiłem bo auto nadal jechało). Jedynie co, to musiałem nałożyć element który wyleciał. Był to element który znajduje się w róże dolotowej który wypuszcza energie i gazy powstałem podczas wybuchu. Na lajcie auto odpalało, nic nie straciło na mocy, śmigał jak igła . Wróciłem z połowo i odstawiłem auto na parking. Następnego dnia wstałem rano i pojechałem do sklepu. W drodze powrotnej musiałem zatrzymać się na wzniesieniu i przy ruszaniu trochę spaliłem gumę. Po tym wszystkim przyjechałem do domu autko normalnie chodziło, zagasłem je. Po kilku godzinach ponownie musiałem jechać jednak nie udało mi się. Wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk wszystkie kontrolki które się powinny zaświecić zaświeciły się, te co musiały zgasnąć zgasły, po dalszym przekręceniu kluczyka zoooong. Auto nie odpala. Rozrusznik nie kreci tylko raz Cyknie. Kontrolki przygasają. Próba odpalenia na pych nie powiodła się. Cos sprawiało ze auto nawet na piątym biegu zwalniał do zera. A wiec w pierwszej kolejności pada na zepsuty rozrusznik, ale robiło się już ciemno wiec zostawiłem to na następny dzień, w międzyczasie porządnie zapoznałem się z lekturami znalezionymi przez wujka Google. Główne możliwe przyczyny :
    Kostka pod kierownicą
    Wypalona cela w akumulatorze bądź zepsuty akumulator
    Zepsuty rozrusznik
    Brak masy
    Następnie dość poważniejsze przyczyny:
    Walnięty rozrząd
    Brak oleju itp.
    Następnego dnia wszystko to zostało sprawdzone. Masa ok. Kostka pod kierownica sprawna (daje napięcie), akumulator sprawny ale na wszelki przypadek przełożyłem drugi. Rozrusznik sprawdzony na krótko wystrzeliwał ale nie kręcił. A Wiec został wykręcony i ponownie sprawdzony na krótko teraz jednak działał idealnie. Wniosek cos blokuje rozrusznik. Już czarne myśli że cos poszło w silniku tylko pytanie co??? A wiec w pierwszej kolejności sprawdzamy świece, świece suche. Następnie rozrząd. Wszystko wygląda ok. Pasek odpowiednio napięty, teraz sprawdzimy poprawność znaków. W tym celu ręcznie obracamy wałem za pomocą klucza i zoong obrócenie wału w prawo nie da się cos go blokuj, no to w lewo. W lewo idzie, ale po kilku ruchach znów się blokuje. Zostawiamy go w takiej pozycji i próbujemy zakręcić rozrusznikiem. Rozrusznik zaczyna kręcić przez sekundę Aż znów dochodzi do momentu gdzie się blokuje. Cos blokuje silnik bardzo mocno bo przy próbie przepchania samochodu na 5 biegu w 3 osoby nie udaje się. I teraz pytanie do Was. Co mogło tak nagle spowodować ze silnik się zablokował. Przecież auto przyjechało do domu i potem już nie mogło odpalić. Zaznaczam, że olej silnikowy wymieniany był w lipcu zeszłego roku i od tamtej pory sprawdzany co kilka tygodni. Poziom za każdym razem był prawidłowy. Auto zrobiło w tym czasie 6 tys kilometrów. Olej jaki był wlany to valvoline 10w40. Nie jestem mechanikiem i nie jestem w stanie stwierdzić co mogło pójść nie tak. Może to przez ten wystrzał, może przez spalenie gumy a może cos innego? Aaaa jeszcze jedno. Przed odpaleniem odpowietrzyłem układ chłodzący bo płyn znajdujący się w środku dziwnie się zachowywał. Nie ubywało go ale bo nagrzaniu się silnika z max w zbiorniczku zostawało poniżej min. Jednak po odpowietrzeniu znów było max. Wcześniej tez tak robiłem ale auto za każdym razem odpalało. Auto idzie na złom bo wymiana czy remont silnika nie opłaca się xd przerośnie wartość tego auta. Jednak przed złomowaniem odkręcę misę olejową i zobaczę może cos będzie widać. Przęśle foty.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    na moje oko zawory blokują rozrząd więc pewnie przeskoczył pasek i dlatego tak sie dzieje. Niech mechanik zrzuci pasek ustawi rozrząd i wtedy zobaczyć czy ich nie pogięło. Druga sprawa to coś mogło podejść pod zawór i go zblokować a co za tym idzie tłok nie pójdzie dalej. przed zrzuceniem rozrządu można zdjąć pokrywę zaworów zobaczyć jak to od góry wygląda.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Po pierwsze w 1.6 16V nie da się zrzucić pokrywy rozrządu -bo takowej nie ma .Są dwie głowiczki z wałkami i to wszystko .
    Po drugie też uważam ,że przeskoczył pasek . Należałoby sprawdzić ustawienie na blokadach .Jeżeli przeskoczył to i tak głowica do roboty.
    Druga możliwość jeżeli ubywa płynu to po dostaniu się do cylindra też może blokować pracę tłoka.
    Znając dobrze ten silnik proponuję:
    1,sprawdzić ustawienie rozrządu na blokadach .
    2,jeżeli jest dobrze to spróbować obracać delikatnie wałem.
    3,jeżeli się da obracać to zmierzyć kompresję
    4,jeżeli się nie da to rozebrać rozrząd ,zrzucić dwie głowiczki z wałkami i sprawdzić wysokość zaworów -powinny być wszystkie równe jeżeli wysokość jest inna -różna
    to zawory są pokrzywione. Wtedy zrzucasz głowicę i robisz układ zaworowy.
    5,Można też po zrzuceniu głowiczek spróbować obracać wałem czy się da.
    Powodzenia

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    1997
    Dziękuje za odpisanie. Autka nie bd naprawiał bo jest to nieopłacalne. Trzeba sie pogodzić i szukać nowego. Bravka swoje przeżyła, mam do niej duży sentyment ale cóż trzeba sie pogodzić i żyć dalej I tak sprawdzę co poszło nie tak a potem na złom w ostatnią podróż się uda.
    Pozdrawiam

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    A jeszcze jedno pytanie czy jest to możliwe że pasek przeskoczył przy rozruchu? Nawet nie zdążył zakręcić?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Możliwe, możliwe nawet przy zgaszeniu.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,869
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Możliwe, możliwe nawet przy zgaszeniu.
    Dokładnie, często też przeskakuje przy gaszeniu silnika.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2016
    Skąd
    inter
    Postów
    10
    Auto
    F. Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    Ja mam trochę inny problem niż kolega, ale równie zaskakujący. Samochód tj. F. Bravo 1.6 16V SX 1997r. jeździł i nic się nie działo do wczoraj. Wsiadam do samochodu chcę odpalić...trochę pokręcił i padł. Doładowałem aku, założyłem i kręciłem rozrusznikiem, a on tak jakby chciał, a nie mógł. Podłączyłem kompa i wyskoczył błąd cewki 1 i 2 (nieaktywne)oraz błąd klucza elektronicznego[aktywny] (lub coś podobnego) w Multiecuscan. Wprawdzie wymieniałem wkład w stacyjce z jakieś pół roku temu, świeciła się pomarańczowa lampka kluczyka, ale samochód jeździł bez oryginalnego klucza i tu uprzedzam pytanie - immo też jest, koloru czarnego (może to ma znaczenie).
    Następnym krokiem było zlikwidowanie błędu immobilaizera. Włożyłem oryginalny klucz pomiędzy cewkę-antenę immo. Problem świecącego klucza immo znikł i błąd też już się nie pojawiał. Pojawiał się dalej błąd cewek, ale przy ostatnim sprawdzeniu też już go nie było. Samochód dalej nie odpala.
    Martwi mnie również, że nie uaktywnia się awaryjny system uruchomienia silnika - kontrolka wtrysków sprawna - zapala się i wyłącza po paru sek. ale nie mryga później jak w procedurze jest napisane.
    Zrobiłem też różne testy i dostrajania w Multiecuscan. Cewki nr.2 zrobił, a nr.1 wywalał rozłączał się z kompem. inne dostrajania i testy robił bez problemu.
    Z rana jak tak się zimno zrobiło to po odpaleniu miał nierówne obroty, trzeba było troszeczkę gazu na początku dodać żeby nie zdechł, ale to może dlatego że był "zimny". Na cewkach nie widać pęknięć, świece mokre po odkręceniu.
    Proszę o pomoc.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2016
    Skąd
    inter
    Postów
    10
    Auto
    F. Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    Załącznik 22162
    Przed osadzeniem oryginalnego klucza w cewce immo, żółta kontrolka kluczyka świeci,
    Załącznik 22163
    po osadzeniu oryginalnego klucza w cewce immo, żółta kontrolka gaśnie, "marchewa" też.
    Jednak bład cewek pojawia się ciągle :/
    Ostatnio edytowane przez rummsize ; 04-01-2016 o 13:15

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2016
    Skąd
    inter
    Postów
    10
    Auto
    F. Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    Zrobiłem test cewki przed chwilą. Na każdym kablu była iskra, a więc to chyba nie cewka, a przynajmniej częściowo, bo nawet jeśli iskra słabsza to coś by tam odpalał więcej.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2016
    Skąd
    inter
    Postów
    10
    Auto
    F. Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    No i dziś przyszła odwilż. Bravo ruszyło bez problemu, za pierwszym podejściem . Nie wiem co tam zamarzło ale kilka razy biegałem przez ostanie dni z akumulatorem. Próbowałem samostartów - i nic! Już go chciałem rozbierać, do mechanika oddać, kupować części. Dobrze, że się powstrzymałem. Mechanik by skasował i by mu nawet nie drgnęła powieka w momencie gdy bym go odbierał i płacił. Dobrze, że jestem przed 10-ątym, bo bym nakupił niepotrzebnie części. Tak to trochę elektryczności, swojego czasu i 20pln na samostart zmitrężyłem ufff...
    Może już była końcówka paliwa i zamarzł jakiś przewód, choć świece były mokre... Wyszła przy tej sytuacji jeszcze jedna rzecz. Mam immo i go nie mam. Samochód działa na nowym kluczyku bez chipa, żółta kontrolka "kluczyk" świeci, komputer pokazuje błąd klucza elektronicznego, immo też jest podłączone i samochód też jedzie


 

Podobne tematy

  1. Czesci do Bravki
    Napisany przez Ra-V na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-02-2014, 22:59
  2. Jaki olej silnikowy do bravki 1.4 98' ?
    Napisany przez szafran92 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 09-07-2013, 21:17
  3. opony do bravki
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-01-2013, 13:32
  4. subuferek do bravki:)
    Napisany przez krtwwl34 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-12-2011, 18:56
  5. Dziwne zachowanie Bravki
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-08-2010, 22:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl