Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Legnica
    Postów
    1
    Auto
    szukam

    MAREA gaz czy diesel?

    Witam.
    Przymierzam się do zakupu fiata marea w roczniku (ok)'97 weekend. Zależy mi na jak najekonomiczniejszej wersji tego auta. Zastanawiam sie pomiędzy
    1,6 + gaz i 1,9 diesel ?

    Przeglądnąłem net,znalazłem rankingi spalania i z nich wychodzi ze na chwile obecna diesel jest tańszy w eksploatacji,ale w opiniach użytkowników nie udało mi się odnaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

    Z góry dziękuje za pomoc

    POZDRAWIAM
    brumbrum



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Polecam diesla, gaz to do zapalniczek jest i niech tam pozostanie

    Poza tym z gazem to ciagle jakieś problemy, regulacje, kombinacje, kichanie prychanie, a klekota jak odpalisz to pojedziesz.

    Wiem że zaraz rzesza gazowników zacznie protestować ale niech tak każdy z ręką na sercu przyzna ile razy miał jakiś problem z gazem

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Panda 1.1 & Marea sedan 1.6
    jakby Ci sie udało kupić auto z gazem sekwencyjnym to ja bym jednak wolał gaz. ale zwykłą instalacje bym raczej odradzał - co prawda sam nie miałem ale nie znam osoby która by jeździła z taką w miare bezawaryjnie. trafić dobrego diesla kilkunastoletniego to też może być problem, chociaż jakby Ci sie udało to będziesz zadowolony. zastanów sie czy chcesz jezdzic dieslem (ja np bym nie chcial po prostu nie lubie, nie twierdze ze diesel j est gorszy) no i przede wszystkim ile zamierzasz tym jezdzic, bo jak np kilkanascie tysiecy rocznie to juz w ogole ja bym diesla odpuscil i szukal albo benzyny albo ew. juz z zamontowanym gazem (obecnie moim zdainem zalozenie gazu po kupnie auta sie zupelnie nie oplaca) pozdrawiam.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Zależy co wolisz bo inaczej jeździ się benzyną, inaczej LPG a inaczej dieslem. Mnie nie stać dziennie jeździć na benzynie a auta z gazem, nieobrażająca nikogo, śmierdzą, zawsze jest tan zapach gazu w aucie, dlatego ma JTD. Gaz wychodzi troszkę taniej od ropniaka zwłaszcza jak uwzględni się koszty serwisu i ubezpieczenia ale tak jak Hipo napisał z gazem często są problemy, z sekwencją też są ale troszkę mniej.
    Ogólnie to ja bym Ci radził przejechać się i takim i takim i sprawdzić co Ci się bardziej podoba, bo każdy rodzaj napędu ma swoje plusy i minusy. A jak nie zdecyduje technika/radość z jazdy to kup auto które jest w lepszym stanie technicznym. Nie oszukujmy się 12 letni diesel i benzyna(zwłaszcza z gazem) mogą być już wrakami.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Hipo
    Polecam diesla, gaz to do zapalniczek jest i niech tam pozostanie
    Masz rację gaz powinien być tylko w zapalniczkach i kuchenkach. Nie jestem przekonany do jazdy samochodem na gazie, a teraz mam bo taki kupiłem to jeżdżę.

    Cytat Napisał Hipo
    Wiem że zaraz rzesza gazowników zacznie protestować ale niech tak każdy z ręką na sercu przyzna ile razy miał jakiś problem z gazem
    Ja nie protestuje, przy dzisiejszych różnicach cen w paliwach montaż instalacji gazowej zwłaszcza sekwencyjnej mija się z celem, bo taka instalacja za 2,5tys zł bedzie się zwracać ze 3 lata.
    Droższe przeglądy, ciągle problemy: bo to reduktor (250-300zł) , bo źle wyregulowane (30-50zł) a to gdzieś gaz ucieka, a to pęka trójnik przy reduktorze, śmierdzi gazem w samochodzie i inne...

    Zmianę samochodu planuję za jakieś 2 lata, to w zależności jeszcze od tego jak bardzo będzie mnie wkurzać obecny i będzie to BBM lub może Stilo tyle że tym razem Diesel.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010

    Re: MAREA gaz czy diesel?

    Cytat Napisał tytano
    Witam.
    Przymierzam się do zakupu fiata marea w roczniku (ok)'97 weekend. Zależy mi na jak najekonomiczniejszej wersji tego auta. Zastanawiam sie pomiędzy
    1,6 + gaz i 1,9 diesel ?



    POZDRAWIAM
    Osobiście szukałem Maryśki z silnikiem diesla jtd , ale niestety w dobrym stanie było naprawdę trudno kupić. Jeśli już trafił się jakiś egzemplarz to bardzo zniszczony, czemu się nie dziwię, no bo kto sprzedaje auto zadbane . Co prawda okazje na rynku się trafiają , więc albo uzbroić się w cierpliwość i szukać lub zakupić benzyniaka z dobra instalają gazową tak jak ja zrobiłem .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    41
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Hipek u siebie mialem gaz 2 generacji i zero problemow
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał ubek
    Hipek u siebie mialem gaz 2 generacji i zero problemow
    Ubek nie miałeś problemów bo widocznie instalacje zakładał fachowiec a nie partacz
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Jeździłem autem na gaz a teraz dieslem. Może i gaz wychodzi taniej od ropy ale ja miałem co chwilę jakieś drobne problemy. Polubiłem jazdę dieslem i kiedy przyszło mi kupić kolejne auto kupiłem diesla.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2008
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    32
    Auto
    Marea Weekend 1.6 SX
    Sekwencja do Maryśki 1,6 16V - 2tyś. zł... Parowniki od sekwencji wytrzymują min 120 tyś. km (turbina z 150tyś) Parnik nowy z 10 razy tańszy od turbo... Gazu nawet nie czuć , mniej wonny od benzyny i napewno diesla... Diesel z małym przebiegiem REALNYM graniczy z cudem (sam szukałem z 2 miesiące i same wraki były z niby 150tyś km - tylko że książki serwisowe się im zagubiały)... Sekwencja nie podnosi napięcia na cewce wiec cewka nie pada... Świece co 50 tyś (60zł NGK) - żarowe z 5 razy tyle... Maryśka 1.6 w Warszawskich korkach jeżdząc na TAXI czyli przez 10h rzadko gaszona spalanie 12-12,5/100km gazu , w trasie 7-8/100km... Jak założy ci tą instalacje ktoś kto się na tym ZNA a nie oderwał się od wideł i jest "fachowcem" to nie będziesz narzekał(ale tylko sekwencja minimum STAG 200)... Do benzyny tańsze - sprzęgło , wydech , rozrząd (około 240 z pompa wody) i jego wymiana (150-250pln) i ogółem graty... Jeśli jeżdzisz na krótkich odcinkach to lepiej benzyne... Diesel nie lubi jak sie go po 10 km gasi i pali wtedy dużo więcej bo nie jest wstanie temperatury złapać i turbina tego nie lubi i to nawet bardzo.... A benzynie jest to obojętne(na auto ssaniu max 2l/100km węcej)...
    Wybór należy do ciebie...

  12. #11
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał BadSpider
    Parowniki od sekwencji wytrzymują min 120 tyś. km (turbina z 150tyś)
    Turbina wytrzyma Ci tyle na ile pozwoli jej kierownik siedzący za fajerą wiec nie wypisuj herezji.

    Poza tym wcale nie jest strasznie z cenami częsci. A zakładanie instalacji za 2k do auta za 6k to wg mnie przerost formy nad trescia. Twierdzisz że diesle to tylko z dużym przebiegiem są, a ja się pytam co z benzynami, akurat po zakupie pewno stały w garażu i nie jeździły ?

    To ze liczniki są kręcone to norma i nie ma tutaj akurat żadnej prawidłowości czy to diesel czy benzyna. A kupując używane stare auto to trzeba się liczyć z jakimiś wydatkami. A jak ktoś chce kupic 10-letnie auto i ani złotówki nie dołożyć to jest człowiekiem niepoważnym.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Jak zwykle zaczęła się nam wojna, co lepsze, benzyna czy diesel, co do kosztów to chyba przewagę będzie miał diesel, przy dzisiejszych cenach za paliwo taka DOBRA istalka gazowa zwróci się (jak ktoś jeździ 15 tys. km rocznie)po ok. 3-4 lat. (w dobrym razie) Zależy ile taki ktoś ma jeździć, po co kupować diesla, jeśli się jeździ w mieście i robi < 10 000 km. rocznie, silnik zacznie jeździć niedogrzany, diesel nie za bardzo lubi miasto. Dla diesli 200k - 300k km to niewiele, mój diesel ma 230k km a silnik jakby miał o połowę mniej, mało zużyty, podobnie jak wnętrze. Kupiłem go od kogoś, kto jeździł w trasie, więc na przebieg patrzmy z dużym przymrużeniem oka, bo nie sztuką jest kupić samochód który ma 100k km, sztuką jest kupić samochód zadbany i w którym było wszystko na bieżąco wymieniane. Dzisiaj cofanie liczników to codzienność.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    No mamy wojnę tylko nie bardzo wiem czemu. Ja mam miałem już auta zasilane wszystkim prócz CNG, i wszystko ma swoje plusy i minusy, tak to w życiu jest. Wiadomo, że za 8tys. kupi się młodszą benzynę ale czy lepszą to nie wiem bo wszystko można zajechać.
    Ja nie będę pisać że diesel jest lepszy bo nie można jedno znacznie powiedzieć, że jest, tak samo jak benzyna(z lub bez lpg). Tak jak koledzy piszą zależy ile jeździsz i jak jeździsz bo nie każdy potrafi dobrze jeździć dieslem, i nie każdy lubi.
    Tak jak już pisałem moim zdaniem powinieneś oglądać wszystko, przejechać się, i wybrać co Ci bardziej leży i co jest w lepszym stanie. Bo jak znajdziesz super utrzymana benzynę to opłaca się do nie włożyć gaz, mimo wieku i rocznika.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Madaw, szela, dlaczego akurat twierdzicie że mamy wojne? ja tu widzę dyskusję póki co, no i drobne próby przekonania na siłe kolegi do jednej z opcji za pomocą naciaganych argumentów.

    Prawda jest taka że zadbane auto kupić to jest trudno i wcale nie ma znaczenia że diesel czy benzyna. W którym wątku obok pisał przecież kolega Zielony że szuka ładnej benzyny i ma problem ze znalezieniem.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    To ja się wypowiem jaka jest nie tylko zasłyszana prawda o fiatach ściągniętych z niemiec.
    Fiatami w niemczech jeździ tzw "biedota" i wożą nimi naprawde dziwne rzeczy, od psów przez paszę i cement na żywcu (kozy) kończąc. Kupić tam zadbanego wizualnie BBM'a jest naprawdę ciężko chociaż o silniki w miarę dbają. W Polsce aby kupić w miarę zadbanego BBM'a trzeba szukać kogoś kto ma zarejestrowanego go jeszcze na czarnych blachach wtedy jest pewność że jeździł nim tylko nasz ziomek a nie każdego Polaka stać na zmianę samochodu co rok więc o niego dba.
    Kolejna sprawa, nie chcę nikogo urazić ale używane auto najlepiej kupywać "z miasta" to jak wyglądają i w jakich stanach są samochody ze wsi wystarczy poobserwować rejestracje. Oczywiście nie jest to reguła i jak wcześniej zaznaczyłem nie chcę nikogo urazić.
    Jeśli chodzi o silnik to dzisiaj kupił bym tylko Turbo Diesela, większy moment obrotowy niż benzyna o tej samej pojemoności, a konie mechaniczne mają wpływ tylko na V max, drogi mamy takie jakie mamy, zanim się rozpędzimy trzeba hamować.
    Ogólnie nie ma złotego środku jak kupić dobry i zadbany 10-cio letni samochód, trzeba być cierpliwym, obejrzeć kilka modeli z różnymi silnikami, przejechać się nimi i wybrać ten najbardziej odpowiadający.
    Co jeszcze to:
    -nie kupować samochodów przez moto.allegro... to jest strona dla naiwynych uważać ją można tylko jako orientację w cenach;
    -wystrzegać się ogłoszeń typu "igiełka", "okazja" bo taki samochód może naprawdę ślicznie wyglądać, ale silnik może okazać się bagnem.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Roznica w jezdzie 1.4 benzyna kontra 1.3 diesel???
    Napisany przez kukubara na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 29-06-2012, 20:31
  2. Diesel, kontrolka marchewki
    Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 12-07-2010, 17:57
  3. [Oferta] Chiptuning Fiat - Diesel
    Napisany przez jojek-1990 na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-02-2010, 14:41
  4. [ukł. zapłonowy] Problemy z 1.3 Diesel w Pandzie
    Napisany przez Piotr BE na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-01-2010, 00:47
  5. wybór: Marea - LPG czy diesel do miasta (dystans ok. 5 km)
    Napisany przez rosama na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-02-2009, 23:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gaz do diesla

mondeo mk2 diesel czy fiat bravo forum

fiat brava gaz czy diesel

marea gaz

marea 2.4 td ile wytrzymuje dwumasa

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl