Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    10
    Auto
    Marea 1.9jtd, 110 KM
    Rocznik
    2001

    Marea 1.9 JTD (110KM) - przymułki i kopcenie na czarno

    Cześć. Mając trochę więcej czasu i środków, zabrałem się nieco za "odświeżanie" Fiacika. Objawy były takie, że kopcił nawet od najniższych obrotów na czarno, mulił.
    Diagnoza: turbo do regeneracji; przy okazji został wymieniony olej i filtr powietrza oraz teoretycznie wyczyszczony dolot i sprawdzone przewody z powietrzem, bo były już całe zawalone olejem z turbo. Autko dostałem pod koniec sierpnia z powrotem, pracowało fajnie i bardzo dobrze reagowało na gaz, choć wciąż potrafiło na ostrym przygazowaniu w wyższych obrotach (2,5 tys. i w górę) zakopcić rozrzedzonym, czarno-brunatnym (?) dymem. Powiedzieli mi, że może się jeszcze wydech czyścić. Była sytuacja że wypiął się przewód od IC, ale na drugi dzień zostało to (po spektakularnym kopceniu na czarno) naprawione.

    Ostatnio jednak silnik nieznacznie głośniej pracuje i mocniej wibruje na wolnych obrotach, czasem te obroty sobie pofalują. Czasami, losowo pojawia się też nie dramatyczny, ale odczuwalny (choćby w porównaniu z końcem sierpnia) brak mocy przy intensywnym przyspieszaniu - po prostu "nie ciągnie" jak powinno, a w momencie w którym się odtyka przy tych 2,5 tys. obrotów puszcza za sobą ciągły, gęsty, czarno-brunatny dym, a czasami po odetkaniu się z tego dymu, idzie chmurka siwego/białawego. Mam wrażenie, że zjawisko się nasila, ale może to być wina tego, że robię głównie trasy do pracy i z powrotem (15 km w jedną stronę, z czego jakaś 1/3 po mieście, a 2/3 z prędkością max. 60-70 km/h po zatłoczonych drogach).

    Problemów z odpalaniem nie ma żadnych. Turbiny raczej nie podejrzewam bo ciągnie dobrze od niskich obrotów, na piątce na autostradzie też ładnie przyspiesza np. od 120 do 140, tylko brakuje mu tego "kopnięcia" w górnych obrotach i przy intensywnym przyspieszaniu od niższych biegów, tak jakby go coś losowo przytykało i wtedy jest wyraźnie słabszy. Oleju niemal nie bierze, korek oleju czysty, płynu chłodniczego nie ubywa i jest klarowny, dźwięk na jałowych raczej też normalny, typowy diesel. EGR rozebrany i wyczyszczony w zasadzie kilka dni temu, nie było z nim źle. Przyspieszanie "miejskie" w zakresie 1,5 tys. obrotów - ok. 2,3 tys. obrotów, nie powoduje dymu. To dzieje się w wyższych partiach i przy intensywnym gazowaniu.

    Niedługo będę miał możliwość podpięcia Maryśki (1.9 JTD, 110 KM, 2001r.) pod kompa i zastanawiam się - od czego zacząć sprawdzanie? Przepływomierz, korekty wtrysków? Coś mogło się stać na przewodach lub IC?
    Dodam jeszcze, że w kwietniu br. miałem wymieniany rozrząd i mam wrażenie, że jakoś po miesiącu od tamtego czasu auto zaczęło się tak zachowywać, co pogorszało się z czasem. Może to być powodem takiego zachowania?

    Będę wdzięczny za każdą pomoc, nie uśmiecha mi się zasłona dymna przy wyprzedzaniu
    Ostatnio edytowane przez coopra ; 20-09-2019 o 08:57



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    574
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Przepływomierz, ciśnienie doładowania, oczywiście wartości oczekiwane i rzeczywiste, plus korekty wtrysków.
    Wiesz, ja bym tak tej turbiny nie wykluczał, bo regeneracja mogła być na chińskich najtańszych zamiennikach i jeśli tak było, to jest znów potrzebna regeneracja. Wierzę, że to nie to, ale zdarza się niestety.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    10
    Auto
    Marea 1.9jtd, 110 KM
    Rocznik
    2001
    Dzięki, przy następnym wolnym weekendzie spojrzę na te rzeczy, zerkniemy też z mechanikiem na turbo czy nie pluje olejem.
    Jeśli okaże się, że to znowu turbina puszcza olej (a wywaliłem w całość niemałą kasę), to jadę do warsztatu i robię awanturę. Mam gwarancję, sprawa jest świeża bo z końca sierpnia, więc ma być sprawna.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    574
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Bez diagnostyki to ciężko coś podpowiedzieć. Nawet gdyby turbina znów szwankowała, to i tak należy sprawdzić inne rzeczy, turbina cierpi często z powodu awarii innych rzeczy. Także ciężko jak widzisz.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 

Podobne tematy

  1. Kopcenie na czarno przy plusowej tempersrurze
    Napisany przez Lukasz1702 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-11-2018, 12:10
  2. EGR Fiat Marea Weeken 1.9 JTD 110KM
    Napisany przez adas1981 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-05-2018, 23:58
  3. hamulce przód marea 1,9 jtd 110km
    Napisany przez strusiu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-07-2015, 10:49
  4. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 21-10-2013, 20:01
  5. Marea ,spalanie 1,9 JTD (110km)
    Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-08-2013, 18:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl