Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2015
    Skąd
    Piotrków
    Wiek
    40
    Postów
    27
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999

    Kupujacy chce mi zwrócic auto.

    Witam,

    Kilka dni temu sprzedałem auto. Kupujacego poinformowałem o wszystkich znanych mi wadach i usterkach, o tym co było wymienione itd. Kupujący podpisał umowę z klauzula ze znany jest mu stan techniczny auta i wie o istniejących wadach i usterkach. Teraz chce mi zwrócić auto i żąda zwrotu kasy twierdząc ze sprzedałem mu nie sprawne auto i ze zataiłem wadę. Powód zwrotu jak twierdzi kupujący jest przedmuch spod uszczelki głowicy. Dodam ze jest to 17 letnie auto czyli po prostu stare i w każdej chwili może się w nim coś zepsuć. Czy ja jako sprzedający odpowiadam z to ze poszła uszczelka pod głowicą akurat w tym momencie i w tym czasie kiedy nabył je ode mnie kupujący? Niby skąd ja mogłem wiedzieć ze cos z UPG dzieje się nie dobrego? i ze ja wydmucha po kilku dniach od zakupu samochodu?
    Czy kupujący ma prawo oddać mi auto i żądać zwrotu kasy? czy powstała usterka nie obciąża mnie jako sprzedającego i mogła powstać w każdej chwili w trakcje użytkowania tak starego auta? pech chciał ze akurat te kilka dni po sprzedaży?

    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2015
    Skąd
    klucze
    Wiek
    40
    Postów
    58
    Auto
    bravo 1.6
    Rocznik
    96
    Kolego o ile mi wiadomo to ma prawo ci je oddać troszkę kiedyś czytałem na ten temat i ma prawo nawet po roku czasu, nawet mogłeś ty o tym nie wiedzieć tak zwana wada ukryta takie mamy prawo u nas.
    Jedyna opcja to się dogadać, bo jeśli gość zrobi expertyze u rzeczoznawcy i znajdzie jeszcze więcej to kosztami sąd obciąży ciebie za tą expertyze także musisz się dogadać

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał gienek8400 Zobacz post
    ma prawo nawet po roku czasu, nawet mogłeś ty o tym nie wiedzieć tak zwana wada ukryta takie mamy prawo u nas.
    Kolego co ty bredzisz? Rękojmia (prawo do zwrotu zakupionego towaru używanego) dotyczy terminu 14 dniowego. Zwrot po tym terminie także jest możliwy, ale nie w przypadku, gdy mamy do czynienia z wadą ukrytą , a zatajoną (sprzedający wiedział o wadzie, ale ją zataił). W praktyce jest to bardzo trudne do udowodnienia (zwłaszcza przy tak leciwym samochodzie). Fakt, że uszczelkę wydmuchało kilka dni po sprzedaży, może mieć znaczenie i może być podstawą do zwrotu zakupionego towaru (w okresie obowiązywania rękojmi), ale z drugiej strony, defekt mógł zostać spowodowany niewłaściwą eksploatacją pojazdu. Nabywca przegrzał silnik testując możliwości pojazdu. Kolejną istotną rzeczą jest fakt, że tego typu postępowanie (zgłoszenie chęci zwrotu zakupionego towaru, bądź żądanie dopłaty do naprawy, to typowe zachowanie handlarzy. To strategia zbijania ceny już po zakupie.
    Pozdrawiam.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    384
    Auto
    Tipo 1.4
    Ostatnio tatko chciał sprzedać swojego Mercedesa. Dzwoni facet i mówi, że idealny, że takiego szuka i to do ważenia tyłka właściciela piekarni. Dzień odwiedzin. Wpada 3 kolesi, na skraju gangsterki. Aż się rodzinka wystarczyła. Ogladali auto i oczywiście, standardowe teksty. W końcu tatko odmówił sprzedaży i zamknął temat. Całkiem możliwe, że tutajby był podobny scenariusz. Po kupnie wymyślone historie w celu zbicia jeszcze z ceny, ale to dzisiaj tylko domysły.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-05-2016, 13:54
  2. na co zwrócic uwagę przy zakupie CC, SC, UNO
    Napisany przez bnbn1 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-05-2016, 23:18
  3. na co zwrócic uwagę przy zakupie UNO
    Napisany przez bnbn1 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-05-2016, 17:34
  4. auto nie chce odpalic
    Napisany przez Remote na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 10-02-2013, 16:50
  5. Narodowy Auto Test - Auto Świat
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-10-2008, 20:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl