Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    32
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3

    Krzywy wał 1.9JTD, czy to możliwe?

    Pacjent to Fiat Bravo, 2001, silnik 1.9 JTD CF3.
    Samochód dostał konkretnego strzała w prawą stronę. Dwie z trzech śrub trzymających łapę silnika przy kole pasowym się urwały. Ta łapa prawdopodobnie przytarła koło pasowe i po prostu rozpadło się na dwie części, bo ono tam jest wulkanizowane. Teraz tak, auto mechanik mój zaczął składać, żeby je dobrze zrobić to wyjął silnik i wyprostował to co dostało. Jak miał silnik na wierzchu to przykręcił nowe koło, które kupiłem używane z allegro za jakieś 80zł. Założył pasek wielorowkowy, bo też go rozcięło jak koło pasowe się rozpadło.

    Teraz pojawił się problem... Mechanik wszystko złożył i mówi mi, że to koło co kupiłem jest krzywe, bo ma bicie jak się obraca silnik. Koło po zdjęciu wydaje się ok.
    Czy to możliwe, że cały wał mógł dostać? Po kolizji auto było odpalane bez tego koła pasowowego no i bez założonego paska wielorowkowego. itd. i chodziło dobrze bez żadnego problemu, nic nim nie telepało jeśli o to chodzi. Co polecacie w tej sytuacji robić? Co mam wymienić, czy będę musiał wymienić wał? Oddać go do szlifu? Myślę, że jak raczej cały wał by dostał po panewkach, to silnika nawet bym nie odpalił. Poradźcie coś, bo nie wiem co robić w tej chwili. Może po prostu faktycznie to koło pasowe jest krzywe, albo mocowanie koła do wału dostało? sam już nie wiem...Złożyć tak jak jest i jeździć?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    moim zdaniem kup kolejne koło. najlepiej nowe, może być jakiś zamiennik i po problemie. wał raczej nie będzie krzywy. a tego koła to tak gołym okiem nie sprawdzisz, musiało by być mega krzywe żebyś to zobaczył. bicie tego koła możesz sprawdzić u tokarza na tokarce.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Z krzywym nie masz co jeździć, bo to tylko będzie powodować kłopoty. Wszystkie możliwe problemy wymieniłeś. Wpierw bym ustalił czy to nabyte koło jest proste. Nic innego jak założyć na coś, przykręcić i rozkręcić do większej prędkości. Przykręć do jakiejś głowicy od szlifowania, dalej na wiertarkę, rozkręć to patrząc na rowki i zobaczysz czy jest proste czy nie Na zdjętym kole pasowym i zdjętych świeczkach, zakręć rozrusznikiem. Przy zdjętych świeczkach nie będzie kompresji, wszystko będzie chodziło lekko i sam wał się też szybciej rozkręci. Zobaczysz chociaż czy to co wystaje do mocowania koła jest w osi.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wał jest b. twardy więc wątpię żeby się skrzywił... najprędzej to koło jest nie halo.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Wał nie miał prawa się skrzywić, bo jest bardzo twardy. Poza tym gdyby się skrzywił to byłyby problemy z uruchomieniem silnika. Sprawdź koło jak radzą koledzy i wtedy się przekonasz.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    32
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3
    Właściwie, nie wiem jak to dokładnie wygląda. Ja siedzę aktualnie na studiach, relację z tego zdał mi mój Tata, a przez telefon to wiadomo. W piątek pewnie będę widział auto i dam znać jak to wygląda. Może koło jest krzywe, a może to mocowanie koła z wałem jest krzywe. Nie wiem w piątek dam znać bo sam jestem ciekawy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    32
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3
    Oglądałem dzisiaj silnik...
    Niestety, po zdjęciu koła pasowego bicie jest na tym małym kole rozrządu wału. Póki co zdejmie mechanik to małe koło rozrządu, i zobaczymy czy wał cały, czy tylko ta śruba na którą idzie dystans i koło się wygięły. W najgorszym wypadku, będę musiał skombinować cały dolny słupek (tłoki z korbami, wał i blok) bo nie ma sensu się bawić w wymianę wału na inny i potem szlify i wymianę panewek. Teraz mam pytanie odrazu. Czy CF2 i CF3 różniły się blokiem? Druga sprawa czy mogę założyć blok z tłokami wałem itd, z Alfy Romeo 156, albo innego auta z silnikiem 1.9 JTD o mocy 105km?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008

    Odp: Krzywy wał 1.9JTD, czy to możliwe?

    Dół się nie różnił, chodziło o górę egr i turbo, kończąc na programie komputera

    Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Nie dawno był temat na innym forum i padła taka odpowiedź:
    Przekladałem cf2 do cf3 i odwrotnie, w 1,9 i w 2.4, problemów nie stwierdziłem, trzeba przekładać łapy, pare dziur zaslepic/odslepic. Ja bym szukał słupka 1.9 ze stilo 115hp
    Dodam że chodziło o padnięty silnik w Brava 1.9 CF3 100KM
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 27-01-2013 o 10:34
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    32
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3
    a jak z blokiem, wałem i tłokami z Alfy Romeo 156 1.9 jtd 105km? bo mam okazję kupić, bo blisko, tylko czy podejdzie.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Z tego co mi wiadomo to te silniki są takie same Fiat/Lancia/Alfa Romeo.Różnią się plastikową pokrywą w zależności od marki.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Z tego co mi wiadomo to te silniki są takie same Fiat/Lancia/Alfa Romeo.Różnią się plastikową pokrywą w zależności od marki.
    oraz ewentualnym programem w kompie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    oraz ewentualnym programem w kompie.
    A to na pewno ale kolega pytał tylko a sam słupek więc tutaj jest wsio takie same.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Lubasz
    Wiek
    32
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 jtd CF3
    Dla potomnych napiszę jak to się skończyło.

    Do wymiany poszedł cały dolny słupek(blok, wał, tłoki), Tak jak pisałem wcześniej poszło od Alfy Romeo 156 rocznik 99'. do tego kupione małe kółko rozrządu, które było uszkodzone, no i wymieniona śruba na wał do mocowania tego kółka z lewym gwintem bo była wygięta. Resztę rzeczy takich jak uszczelki, płyny itd pomijam, bo to oczywiste przy takiej odbudowie silnika.
    Auto zostało złożone. Dzisiaj byłem u mechanika, akurat na odpalaniu po zalaniu płynem. Silnik ładnie chodzi, koło pasowe paska wielorowkowego ładnie prosto się obraca. Czekaliśmy aż się zacznie się silnik grzać, nie wiem chodził może z 10 minut i w tym momencie pasek spadł i go ścięło (nowy pasek!). Ścięło go na połowie długości, tylko o jeden rowek, tak jakby się ześlizgnął. Czy to możliwe, że na którymś kole jest jakaś parcha? Auto długo stało pół roku. Czy to wina źle ustawionego napinacza, czy też wpływ na to ma sprzęgiełko alternatora? Żadnych dziwnych dźwięków, stuków itd. nie stwierdziłem jak auto chodziło świadczących o tym sprzęgiełku alternatora. Duże koło pasowe idealnie równo się obraca, zero bicia (gdyby miało to już chyba bym się poddał, cały dół wymieniony, co nieźle nadszarpnęło mój budżet...) Póki co auto dzisiaj jeszcze nie odebrane, niech mechanik dojdzie dlaczego tak Bravo potraktowało pasek Bosha , jednak chciałbym mu udzielić jakieś wskazówki dlatego do was piszę.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał sobek Zobacz post
    Czy to możliwe, że na którymś kole jest jakaś parcha? Auto długo stało pół roku. Czy to wina źle ustawionego napinacza, czy też wpływ na to ma sprzęgiełko alternatora?
    Można sprawdzić wszystkie koła czy nie ma żadnych "zębów" czy "ubytków", które mogłyby zakłócić pracę paska. Dokładniej sprawdziłbym napinacz. Może z nim coś jest nie tak.


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.9JTD Wibracje w tylny kole ( bębnie ) przy hamowaniu - możliwe rozwiązanie
    Napisany przez Manalessar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-02-2012, 09:18
  2. Czy to możliwe, skrzynia od 1.4 do 1.6
    Napisany przez barmak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-11-2011, 13:46
  3. Uciążliwe piszczenie
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-02-2011, 10:07
  4. Zasilanie z lampy na podsufitce - czy możliwe na stałe ?
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-01-2011, 19:57
  5. Brak mocy - czy możliwe że to przez tłumik?
    Napisany przez tulip na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-03-2010, 11:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik 1.9 jtd 8v krzywa momentu

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438krzywy-wal-1-9jtd-czy-mozliwe-17697

rowek w wale jtd

marea 1.9 jtd wymiana kola pasowego walu

alfa romeo 156 1.9 jtd kolo pasowe wymiana

wygiety wal scenic

Scenik krzywy wal

po kolizji rozrzadu 1 9 jtd sprawdzic wal korbowy

1 9jtd pasek rozrzadu krzywo chodzi

fiar marea kolo pasowe bicie

jakie kolo pasowe do lybra jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl