Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2015
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 + LPG
    Rocznik
    1995

    kontolka oleju, zapala się i delikatnie przygasa? auto jeździ normalnie

    Witam,
    mam dziwny problem, a mianowicie : po przejechaniu niewielkiej odległości zapala mi się kontrolka oleju. Zauważyłem, że w momencie, gdy wbijam pedał gazu w podłogę, kontrolka delikatnie przygasa, do momentu, aż nie zacznę hamować, wtedy znowu się żarzy. Po aucie nie czuć żadnych dziwnych objawów, tzn nic nie brzęczy, nie buczy, nie traci mocy, nie zwiększa się temperatura, nie gaśnie, jeździ bez zastrzeżeń.

    Przejechałem już z tą kontrolką 90km. Moje pytanie do Was, co to może być?

    Sytuacja odnosi się do Fiata Bravo 1.4 ben+gaz 95 r.

    Pozdrawiam Daniel.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Pompa oleju kończy swój żywot. Po odpaleniu nie świeci się bo zimny olej jest gęstszy i tak szybko nie spływa. Gdy wkręcisz się jakoś wyżej na obroty, nie gaśnie całkiem? Sprawdź sobie jeszcze poziom oleju, ale domyślam się że zrobiłeś to już wcześniej, więc jeżeli jest ok, to odpowiedź masz na początku tego postu

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2015
    Skąd
    EZD
    Postów
    211
    Auto
    Bravo 1.9 JTD SX (CF3)
    Rocznik
    07.01 FL
    Skoro sie pali to wiec ze cos sie dzieje a tak powaznie to pewnie panewki ci sie koncza - klasyk w tych silnikach i objawy na to wskazuja.

    No chyba ze cos z czujnikiem i ewentualnie brakiem masy, uszkodzeniem kabla etc - w co osobiscie watpie.
    Mit primum non nocere - po pierwsze nie szkodzić

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Rozpocznij od wymiany czujnika ciśnienia oleju ,koszt prawie żaden ,a na 50 procent może usunąć efekt migającej kontrolki

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2015
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 + LPG
    Rocznik
    1995
    Olej mam minimalnie przed połową bagnetu, wiec jest ok.

    "No chyba ze cos z czujnikiem i ewentualnie brakiem masy, uszkodzeniem kabla etc - w co osobiscie watpie."
    z kablami miałem w tym aucie różne jaja, ogólnie jest w fatalnym stanie, niedawno kupiona bomba można powiedzieć...

    Kobra mógłbyś zasugerować +/- koszt takiej wymiany, bo chodzi też o to, że ja się totalnie na tym nie znam, a chce wyczuć mechanika czy nie robi na mnie fortuny... Od paru dni do niego chodzę i umawiam się na kolejne naprawy, bo durś coś nagle wyskakuje... a wcześniej jeździłem nim 3 miesiące bez przeszkód.

    Dziękuję za szybką pomoc !!!

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    eKatalog Inter Cars - 2mln cz[ci do samochodów | Sklep Online
    eKatalog Inter Cars - 2mln cz[ci do samochodów | Sklep Online
    Koszt wymiany ? Jeżeli się szanuje jako mechanik to stałemu klientowi powinien wymienić gratis . Ja bym tak zrobił.
    Te silniki mają problem z magistralą olejową smarowania wałka rozrządu więc tu uważaj.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    34
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Adi przy zdychających panewkach pojawia się charakterystyczny metaliczny stukot, podobny do tego jaki towarzyszy suchmu wałkowi rozrzadu Przerabialem ten temat, natomiast najtaniej zacząc od wymiany czujników jak wspomniał jeden z kolegów a pompa już w ostateczności... jeśli chodzi o silnik to 1.4 to najgorsza padaka jaką fiat wypuścił... ale chyba każdy to wie... Pozdro :]

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2015
    Skąd
    EZD
    Postów
    211
    Auto
    Bravo 1.9 JTD SX (CF3)
    Rocznik
    07.01 FL
    mialem ten silnik i zdechł w identycznych okolicznościach Żadnych dzwieków nie wydawał, a zatrzymał się na panewkach :/ Stad moje skojarzenie jak przeczytalem objawy.

    Daniel - przy okazji jak samochód był u mechanika nie grzebał on przy magistrali olejowej? np. rozwiercał dysze żeby sie nie zapychały? Bo takie rzeczy mogą być przyczyną spadku ciśnienia oleju i zapalenia kontrolki.

    No i jeśli masz watpliwosci co do mechanika nie możesz jechac do innego? Bo cwaniactwa i buractwa niestety nie brakuje, a jesli jeszcze taki zobaczy ze moze sobie pozwolic to juz pozamiatane...
    Ostatnio edytowane przez _adi ; 21-10-2015 o 00:47
    Mit primum non nocere - po pierwsze nie szkodzić

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2015
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 + LPG
    Rocznik
    1995
    Adi nic mi takiego nie wiadomo, aby grzebał przy czymś takim, przynajmniej ja mu takiego czegoś nie zlecałem. Jedyne co mi ostatnio robił to:
    - na pierwszej wizycie :wymiana przewodów hamulcowych, całość( za co wziął mało kasy w porównaniu do innych mechaników u których byłem, inni chcieli do 800 zł za robociznę i części, a on za komplet wziął 420)
    - na drugiej wizycie naprawił mi pompę wspomagania, założył uszczelkę pokrywy zaworów, wyczyścił elegancko cały silnik, pobawił się trochę ze sprzęgłem, bo bardzo ciężko biegi wchodziły, teraz wchodzą lepiej, bez wymiany sprzęgła(nie będę opisywał co dokładnie zrobił, bo nie potrafię tego opisać ) -wyregulował gaz i wymienił tam filtry. I właśnie zaraz po tych naprawach zaczęła się palić ta kontrolka oleju.

    Mechanik wydaje się bardzo spoko, wiec nie chce go źle oceniać, pytam Was o sugerowane ceny, bo chce mieć tez jakieś obeznanie w temacie.

    Dzięki wielkie wszystkim za pomoc

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2015
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 + LPG
    Rocznik
    1995
    dla ciekawych przyczyną byl zjarany alternator. Koszt nowej używki na gwarancji 60 zl+ 60 wymiana i wszystko gra jak talala

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    A zdradzisz jak mechnik powiązał kontrolkę oleju z alternatorem? Bo rozumiem, że tylko ta jedna kontrolka się zapalała ? Żadna inna nie mrugała, itp.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2015
    Skąd
    EZD
    Postów
    211
    Auto
    Bravo 1.9 JTD SX (CF3)
    Rocznik
    07.01 FL
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    A zdradzisz jak mechnik powiązał kontrolkę oleju z alternatorem? Bo rozumiem, że tylko ta jedna kontrolka się zapalała ? Żadna inna nie mrugała, itp.
    Dobre pytanie. Osobiście miał bym duży problem żeby na to wpaść.

    A na koniec dodam że z tym silnikiem jeszcze nie jedną przygode przeżyjesz a wiem co pisze

    Pzdr.
    Ostatnio edytowane przez _adi ; 22-10-2015 o 23:43
    Mit primum non nocere - po pierwsze nie szkodzić

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał 9daniel2 Zobacz post
    I właśnie zaraz po tych naprawach zaczęła się palić ta kontrolka oleju.
    A może on się do tego przyczynił ?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Może kabel od czujnika się obluzował i zwierał gdzieś do masy a alternator wymienił żeby było na co zwalić

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2015
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    32
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 + LPG
    Rocznik
    1995
    mówił, że kontrolka się paliła na niskich obrotach, bo alternator nie wyrabiał, a gdy dawałem gaz na maxa nabierał rozruchu i przygasała. Nie potrafię dokładnie tego wytłumaczyć. Od samego początku myślał, że to coś z alternatorem, myślał, że pasek jest luźny, jak mu to przez tel opowiadałem.
    Kurde szczerze powiem, że wydaje mi się ten koleś w porządku. Nie zna mnie, a zaproponował mi wymianę sprzęgła, a zapłacenie, gdy będę miał hajs. Bo jego zdaniem się kończy, od innych też to słyszałem.


    Adi jego zdaniem to bezawaryjny silnik. Ja się już tyle o nich nasłuchałem, że nie wiem co myśleć Albo mam inny silnik niż myślę


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Świecąca kontolka układu wspomagania
    Napisany przez Rick na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-02-2015, 23:15
  2. świeci kontrolka silnika a auto chodzi normalnie
    Napisany przez krzysiek666-94 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-10-2013, 00:00
  3. JTD - dziwny przypadek , nie czuć dobrego odejścia lecz auto przyspiesza normalnie
    Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-06-2012, 15:33
  4. szarpie i zapala się kontrolka oleju
    Napisany przez caliber1973 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-09-2010, 21:17
  5. kontolka wtryskow
    Napisany przez tomiapage na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-02-2010, 00:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl