Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    30
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995

    Klekoczące popychacze Bravo 1.8 16v

    Witam moja bravka klepie jak diesel w 99% stawiam i mechanicy co oglądali ten silnik mówiło mi to samo po odpaleniu klepie dość głośno jak sie rozgrzeje minimalnie mniej najgorzej jest na niskich obrotach tak do 2tys powyżej nich słychać już taki jeden delikatny stuk co 2sek powyżej 2tys obrotów już raczej dźwięk silnika zagłusza ten klekot albo w ogóle go nie słychać lecz na biegu jałowym stuki są monotonne jak diesel trochę to denerwuje dodam że silnik chodzi na oleju 10w40. Teraz mam kilka pytań czy mogą być jakieś dalsze konsekwencje braku napraw tego silnika jeśli będę dbać o poziom oleju.? Jaki koszt może być naprawy tych popychaczy i czy w ogóle jest sens naprawy tego.? Chodzi mi dokładniej o to żeby nie okazało się że podczas jazdy silnik sie rozleci i troszkę zmniejszyć ten dźwięk może znacie jakiś preparat który zadba żeby nie było gorzej i chodź trochę zmniejszy to stukanie z góry dziękuje za pomoc dodam że auto ma przejechane 180tys km i posiada instalacje lpg normalną nie sekwencje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jeśli rozgrzany silnik dalej klekocze to szklanki (popychacze) nadają się do wymiany. Co do kosztu - Popychacze zaworowe - Fiat BRAVO I (182) (1995.10 - 2001.10) 1.8 GT (182.AC) 113KM | Sklep iParts x 16 + robota (+ ew. rozrząd, zależnie kiedy był wymieniany). Myślę, że żaden motodoctor tu nie pomoże więc pozostaje wymiana. A czy można z tym jeździć? Na dłuższą metę pewnie nie, w końcu się może rozrząd rozlecieć a wtedy na pewno nie będzie się opłacało tego robić. Poza tym luzy na zaworach wpływają negatywnie na pracę silnika, a LPG niestety przyspiesza ich wytwarzanie się.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    30
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995
    auto kupiłem z taka wadą z myślą ze zawory są do regulacji ale później okazało sie ze tu jest hydraulika za auto dałem 2tyś wiec wydaje mi się że nie ma sensu tego robić rozrząd z tego co mówił poprzedni właściciel miał przejechane 10tys plus moje teraz 15tys auto używam na małych dystansach raczej po mieście albo gdzieś 40km po za i chciałem chodz troche zmniejszyć to klekotanie i troche przedłużyć żywotność silnika ogólnie silnik chodzi fajnie wkręca sie fajnie i powyżej 3,4tys obrotów jest ogień i ładny dźwięk ale też boję się że pojade po za miasto i klęknie a jakieś objawy końcowe mogą być czy po prostu klepie klepie i naglę koniec.?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    a co do kosztów naprawy głowica pewnie będzie musiała być planowana plus nowa uszczelka jeden z mechaników mówił że mogą być jakieś gniazda zaworów już przepalone i aktualna głowica może być do wyrzucenia czytałem też że te silniki tak mają i po wymianie popychaczy minimalna różnica wystąpiła chciał bym coś się dowiedzieć dokładniej od kogoś kto miał taki problem w tym silniku itp bo wiadomo jacy są mechanicy i trudno o kogoś rzetelnego a nie chce wrzucić w auto pieniążków bez efektu bo auto kupiłem typowo żeby dojechać do szkoły i pośmigać po mieście i auto robi nie duże przebiegi jednorazowo max do 100km jednostajną jazda

  5. #4
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    30
    Postów
    1,567
    Auto
    1.6 16V Brava
    te silniki tez nie lubią krótkich odcinków .. lubia być rozgrzane i dynamiczną jazde..

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    30
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995
    no wiadomo że jak osiągnie tą temperaturę 80,90 stopni to dopiero dostaję mocniej kopa dynamiczną jazde tzn co wyższe obroty bardziej czy dłuższe odcinki trasy.?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    postaram się w poniedziałek nagrać jakiś filmik pracy silnika i może ktoś kto ma taki silnik oceni to no chyba że z tego co napisałem wynika że to na pewno popychacze .?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    30
    Postów
    1,567
    Auto
    1.6 16V Brava
    wyższe obroty dla tego silnka jada poniżej 2,5 obrotów jest zabójstwem wału korbowego.. i długie odcinki też lubi..

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    30
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995
    no ale czy to nie wpłynie na żywotność popychaczy.? bo do tej pory raczej jeździłem oszczędnie bo wiadomo pierwsze auto i po za tym wybite amory tył miałem i troche bałem sie większych prędkości ale od 2tyg naprawdę często dostaję w kość bravka 4.5tys obrotów bo zawieszenie wymienione i pierwsze rysy już są więc już można czasem przycisnąć ale boję sie że pogorszy to stan popychaczy i reszty silnika

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,869
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    A na jakim oleju śmigasz
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    30
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995
    półsyntetyk 10w40 a co do marki nie pamiętam ale 90% total Quartz

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]



    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    dzisiaj nagrałem filmik jakoś masakra ale nagrałem tel na szybko może trochę pomoże na filmiku słychać jakiś wiatr ale to nie spowodowany dźwięk z silnika chodzi mi o te klekoty może ktoś pomoże mi

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    30
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995
    i co cisza filmik nic nie pomogł.?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Jak kupiłem Maryśkę, to efekty dźwiękowe miałem podobne. Dodałem do silnika jakiś ceramizer. Wydatek z tego co pamiętam to około 120 peelenów. Silnik po przejechaniu (tak jak w instrukcji) około 1000 km zaczął równomiernie pracować. Nie zauważyłem żeby mniej spalał, ale praca silnika ok. Być może w Twoim przypadku też zadziała, a może nie. Ryzyko finansowe Dodałem też ceramizer do skrzyni biegów, co by lżej miała. I jakiś dodatek do benzyny, żeby przeczyścić układ paliwowy. O ile ceramizery się w moim przypadku sprawdziły, to dodatek do benzyny doprowadził tylko do tego, że po jakiś 200 km padł mi wtryskiwacz.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    30
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995
    ale miałeś taki metaliczny klekot i na zimnym i na ciepłym silniku i jaki silnik miałeś u siebie bo ja posiadam 1.8 16v i gdzie można ten specyfik kupić.? Gdybyś podesłał link np allegro czy gdzieś żeby zobaczyć dokładnie jak to wygląda bo podjadę najpierw do takiego dość dużego sklepu z częściami niedaleko mnie i zapytam o coś takiego tylko chciał bym zobaczyć jak to dokładniej wygląda bo mogą być różne odmiany tego specyfiku

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Nie pamiętam jakiej to było firmy. Kupiłem w hurtowni motoryzacyjnej. Ceramizer pomaga w wyciszeniu silnika, silnik pracuje bardziej równomiernie. Mi głośno klekotał, jak diesel. Czy pomoże w Twoim silniku; nie wiem. Wpisz w google: ceramizer

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Warszawa
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.8 HLX
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał kaszatck Zobacz post
    ale miałeś taki metaliczny klekot i na zimnym i na ciepłym silniku i jaki silnik miałeś u siebie bo ja posiadam 1.8 16v i gdzie można ten specyfik kupić.? Gdybyś podesłał link np allegro czy gdzieś żeby zobaczyć dokładnie jak to wygląda bo podjadę najpierw do takiego dość dużego sklepu z częściami niedaleko mnie i zapytam o coś takiego tylko chciał bym zobaczyć jak to dokładniej wygląda bo mogą być różne odmiany tego specyfiku
    Nagrał byś filmik jakiejś lepszej jakości... Ale tak czy siak... klepie niesamowicie... klekot się robi głośniejszy/bardziej wyraźny po rozgrzaniu ?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    30
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995
    właśnie nie na zimnym klepie bardziej jak sie rozgrzeje klekot jest cichszy i takk jak pisałem np przy 2,5tys obrotów jest taki pojedynczy stuk a poniżej stuka cały czas i zauważyłem że jak rozgrzany silnik jest i np jade z górki na biegu to nie słychać aż tak klekotu ale wystarczy że dotknę pedału gazu to odrazu klepie


 

Podobne tematy

  1. Popychacze
    Napisany przez ciurass na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-10-2013, 22:49
  2. popychacze i radio
    Napisany przez nyguseq na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-07-2013, 00:54
  3. [osprzęt silnika] Cewka zapł./Popychacze/koło rozrządu Fiat Brava/Bravo/Marea 1.4 12V - NAJTANIEJ!
    Napisany przez dreadlook na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-07-2012, 16:21
  4. Klekoczący zimny silnik seicento 1.1
    Napisany przez paawweelleek na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-04-2012, 00:01
  5. Popychacze
    Napisany przez Siwa84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-06-2010, 22:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438klekoczace-popychacze-bravo-1-8-16v-23913

popychacz hydrauliczny fiat brava 1.6 16v

bravo 16 16v naprawa popychacze

popychaczy marea 1.6

wymiana popychacza hydraulicznego fiat bravo

stilo 1.8 stuka popychacz

jaki najlepszy olej na stukanie zaworow fiat bravo

lybra 1.8 vvt klekocze

popychacze zaworowe objawy

fiat brava popychacze

szklanka popychaczy fiat 1 6

popychacze lancia lybra 1.8 jaki rozmiar

zawory w silniku 1.8 16v fiat marea

bravo 2 naprawa popychaczy

http:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438klekoczace-popychacze-bravo-1-8-16v-23913

popychacze bravo

fiat 1.6 slychac szklanke

fiat klekoczace hydrauliczne popychacze

hydropopychacze fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl