Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    10
    Auto
    Marea 1.9jtd, 110 KM
    Rocznik
    2001

    Unhappy Głupiejące silniczki świateł mijania i niedziałające sterowanie wycieraczek

    Cześć
    Z moją Marysią dzieje się ostatnio coś dziwnego. Może zacznę od początku:
    1) już dłuższy czas temu (2-3 tyg.) coś dziwnego zaczęło się dziać z wycieraczkami z przodu. Czasem się "odcinają" i przez jakiś czas działaja normalnie, ale generalnie problem występuje długo i często. Polega on na tym, że wycieraczki zachowują się tylko tak, jakby były sterowane elektrycznie, a nie elektronicznie, tzn. działają tylko pełne biegi (przy czym pierwszy bieg działa od razu na najwyższej prędkości z czterech, niezależnie od ustawienia na manetce), uruchomienie spryskiwacza nie uruchamia wycieraczek, a pstryknięcie w górę, zamiast wykonać pełnen jeden cykl, powoduje jedynie zatrzymanie wycieraczek w połowie szyby (muszę przytrzymać manetkę tak, by wróciły i wyczuć moment kiedy puścić, aby zostały na dole)
    2) drugim problemem są głupiejące silniczki świateł mijania. Co mam na myśli: światła same z siebie ustawiają się za wysoko. Przed wymianą żarówek zawsze ustawiam pokrętło przy kierownicy na "0" i robię to z najwyższą ostrożnością - nie ma możliwości, abym zrobił coś na siłę, a w konsekwencji uszkodził. Taki problem pojawia się od czasu do czasu w trakcie jazdy, a od tamtego czasu wymieniałem żarówki dwa razy i sprawdziłem czy wszystko tam jest ok. I jest, nic nie jest ułamane ani wykrzywione. Światełka świecą równo, w linii, tak, jak halogeny powinny.
    Światła ustawione na "0" i "1", a raczej te ustawienia, działają na postoju (np. na parkingu, gdy silnik nie jest na obrotach). W trakcie jazdy silniczki na wyboju potrafią "przeskoczyć" (światła mijania kierują się gdzieś na drzewa), a zmiana ustawień 0/1/2 nie przynosi wcale efektu (tak jakby się te silniczki zacinały). Zmiana ustawienia na 3 powoduje poprawne obniżenie świateł do tej pozycji, ale już przekręcenie kółeczka na pozycję 2 nie przynosi efektu, zaś pozycja 1/0 powoduje, że światła z powrotem wędrują gdzieś w korony drzew. Gdy zatrzymam gdzieś auto, udaje się za którymś razem zmusić silniczki do poprawnego działania, ale wymaga to przekręcenia pokrętła wyżej niż pozycja 0 i przytrzymanie (wtedy wymuszam powędrowanie silniczków w dół i potem już da się światełka tą gałką ustawiać jak gdyby nigdy nic). Martwi mnie to, bo nie chcę by światła przestawiły się na jakiejś dziurze na drodze i oślepiały innych kierowców, a w trakcie jazdy zabawa tym ustrojstwem jest niebezpieczna...
    Dodam, że podczas ustawiania często silniczki kierują światła za wysoko i jakby z powrotem wracają w dół, już na poprawną, właściwą pozycję ustawioną na kółku.

    Czy macie koledzy jakieś rady na to? Co może dziać się z 1) wycieraczkami i 2) tymi silniczkami?
    Kolejna sprawa, czy te rzeczy mogą być powiązane lub ewentualnie gdzie je naprawić (wymiana, a może tylko sprawdzenie i przeczyszczenie jakichś styków)? Najgorszy jest ten problem ze światłami. Mam wrażenie, że sama regulacja na stacji diagnostycznej może nie wystarczyć - czy jest w ogóle sens się tam wybrać?
    Ostatnio edytowane przez coopra ; 03-01-2017 o 19:44



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    10
    Auto
    Marea 1.9jtd, 110 KM
    Rocznik
    2001
    Udało mi się rozwiązać problem z wycieraczkami (musiałem rozebrać i wyczyścić styki, zajrzeć do przekaźnika).

    Pozostał jednak problem z silniczkami ustawiającymi światła mijania. Udało mi się poprawnie ustawić światła na pozycji "1" pokrętła przy kierownicy, bo gdy stoję na parkingu, z regulacją tychże rzadko coś się dzieje. Przez pewien czas było OK, dzisiaj znowu - nagle, podczas normalnej jazdy - światła mijania same z siebie powędrowały gdzieś bardzo wysoko, dawałem po ścianach budynków i drzewach. Pokrętło nietknięte - wciąż na pozycji "1". Na innych pozycjach brak reakcji silniczków, musiałem obniżyć do pozycji "3" (gdzie światła wędrowały poprawnie, bardzo nisko) bo kierowcy mi mrugali, że ich oślepiam.

    Czy byłby ktoś w stanie pomóc mi namierzyć przyczynę problemu? Gdzie mógłbym rozpocząć szukanie, zanim udam się do mechanika?
    Ostatnio edytowane przez coopra ; 13-01-2017 o 20:10

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Problem może leżeć w połączeniach elektrycznych. Przy włączonych światłach, przestaw przełącznik i spróbuj poruszać kablami przy silniczkach i przełączniku i patrz czy coś się dzieje.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    34
    Postów
    78
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    07.2003
    Fiaty maja problem z przegrzewajacymi sie kablami ktore ida w czarnych plastikowych rynienkach w komorze, czesta przypadloscia jest problem z ginacym napieciem na swiatlach mijania wiec i mozliwe ze upalilo sie cos i np ktorys kabel dotyka plusa badz masy warto rozdlubac i sprawdzić

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    10
    Auto
    Marea 1.9jtd, 110 KM
    Rocznik
    2001
    Witam ponownie po długiej przerwie - ale miałem czas trochę zająć się autem, sprawdzić wszystko i "wybadać". Co ciekawe przez pewien czas, nieruszane, światła działały na drugiej pozycji. Auto jeździło głównie po mieście, więc nie przeszkadzało to zbytnio, a nie chciałem grzebać w nim za dużo w zimie. Ale ostatnio piękne znów minęło
    Prawdopodobnie przekaźnik wycieraczek będzie do wymiany, ewentualnie ich silniczki. Ale to jest w miarę proste i tym się nie martwię.

    Natomiast odkryłem winowajcę, jeśli chodzi o światła mijania. Jest to.. pokrętło do regulacji, w którym następuje coś w rodzaju zwarcia (?). Przy otwartej masce słychać, jak silniczki cały czas piszczą, gdy światła są skierowane w kosmos i tym samym pewnie są w stanie sprowadzić z niego jakiś wahadłowiec.

    Gdy spróbuję na siłę wcisnąć kółko, tak, jakbym chciał je wepchnąć do środka - światła ustawiają się poprawnie na żądanej pozycji (0, 1, 2 itp.). Ale gdy puszczę - z powrotem rozświetlają niebo. Co do napięcia na tych beznadziejnych w Maryśce światłach mijania, to pewnie zamontuję dodatkowy przekaźnik, ale problem najwyraźniej został zlokalizowany.

    I teraz pytanie, jak najlepiej się do tego badziewia dostać tak, aby jak najmniej po drodze rozkręcać? Czy jest ktoś w posiadaniu jakiejś instrukcji do tego? Idealnie byłoby, gdyby dało się zdjąć samą tą listwę z czarnego plastiku, pewnie razem z zegarami, bez rozbierania i wyjmowania kompletnie całej deski.

    IMG_20170403_174817409.jpg
    Ostatnio edytowane przez coopra ; 04-04-2017 o 23:09

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2015
    Skąd
    Mikołów - Bujaków
    Wiek
    37
    Postów
    182
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2000
    Siema,

    Żeby do tego się dostać trzeba rozebrać osłonę zegarów. Na forum w dziale Download jest poradnik jak zmienić zegary - będziesz tam miał instrukcję krok po korku co trzeba odkręcić . Nic trudnego - sam parę razy wyciągałem licznik i wychodzi bardzo łatwo. Jak ściągniesz plastik zegarów dostaniesz się do regulacji świateł

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2016
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    10
    Auto
    Marea 1.9jtd, 110 KM
    Rocznik
    2001
    Cześć,
    Dzięki - znalazłem! No i taką odpowiedź chciałem przeczytać, świetnie. Wkrótce wezmę się do roboty

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2015
    Skąd
    Mikołów - Bujaków
    Wiek
    37
    Postów
    182
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2000
    Spoko nie ma problemu, cieszę się , że mogłem pomóc


 

Podobne tematy

  1. Komunikat awarii automatycznych wycieraczek oraz świateł
    Napisany przez jabolek na forum Tipo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 04-11-2016, 22:06
  2. brak świateł mijania
    Napisany przez alvaro na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-11-2015, 23:59
  3. Niedziała sterowanie nawiewem
    Napisany przez palio14 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-06-2015, 22:57
  4. Silniczki regulacji świateł "check rear fog lights"
    Napisany przez adam67 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2013, 20:50
  5. Sterowanie silniczkami regulacji świateł wg schematu
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-03-2011, 13:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl