Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2016
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    29
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Marea 1.6 SX
    Rocznik
    2000

    Fiat Marea Problem z temperaturą.

    Fiat Marea 1.6 16V Sedan gaz drugiej generacji sterowany krokowym Landi Renzo.

    Witam. Od jakiegoś czasu mam dziwny problem z temperaturą. Po jakichś 3 kilometrach silnik jest praktycznie nagrzany moge spokojnie przełączać na gaz (2 generacji). I tak temperatura się ładnie trzyma przez pewien czas centralnie na środku. Po jakis pol godziny jazdy niewazne czy po miescie czy w trasie czy na sprzęgle po parkingu, temperatura wzrasta NAWET do 2 kreski ponad połową. Wentylator oczywiscie przez cały ten czas nie chodzi.

    Co więcej wentylator wtedy się załącza gdy temperatura wlasnie osiągnie tę drugą kreskę ponad połową (czyli chyba 110 stopni) i pomijając fakt że auto chodzi przez ten wiatrak jak dmuchawa do liści albo odkurzacz no to wszystko jest niby ok. Gdy załączy się wentylator na tej prawie drugiej kresce nad połową to juz tak zostaje. Auta nie da się doprowadzić do czerwonej kreski. Temperatura nie spada po prostu trzyma się tam tak troche wysoko.

    Po załączeniu klimatyzacji nie uruchamia się wentylator a obroty delikatnie falują.
    Płyn chłodniczy niedawno wymieniany po płukance.
    To że auto w zimne dni się szybko w miare nagrzewało to chyba świadczy o sprawnym termostacie? lub nie, nie chcę się mądrować.

    Tak jak mówię mój wiatrak chłodnicy albo chodzi bardzo glosno i chodzi tylko wtedy gdy temperatura jest wysoka ALBO po prostu nie chodzi wcale.
    Na krótko nie ma co sprawdzać skoro wiemy już, że wiatrak chodzi ale na tym najszybszym biegu.


    Niech mi ktoś pomoże bardzo proszę



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Stawiam na zapowietrzony układ.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    A sprawdzałeś, czy to co pokazuje wskaźnik to faktyczna temperatura silnika? Komp pokazuje taka samą ?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2016
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    29
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Marea 1.6 SX
    Rocznik
    2000
    No więc sprawa wygląda następująco:

    Miałem tylko chwilowy dostęp do komputera więc podłączyłem i w momencie gdy wskazówka na desce pokazywała połowę (90 stopni) to komputer pokazał temperaturę cieczy coś ponad 40 stopni więc już się coś na wejściu nie zgadza.

    Wykręciłem rezystor przy wentylatorze i powinien on mieć taki jakby zielony zwój coś tam "termiczne" które reguluje obroty wiatraka. Problem w tym że 2 wtyczki 1 pinowe są wpięte w plastik na którym nie ma nic heh. Dowiedziałem się, że mogło to w jakis sposób się spalic/stopic zniknąć po prostu. Zamówiłem juz na jutro nowy rezystor i go wepnę, bo nie zważając czy to jest powodem temperatury czy nie to mysle ze powinienem to wymienic bo to chyba rozwiązanie zagadki dlaczego wentylator chodzi tylko na wysokim biegu albo wcale.

    Tylko tutaj sie nasuwa pytanie, jak myślicie czy temperatura wysoka może być spowodowana wlasnie tym? czy jednak bedzie to grubsza historia

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Raczej nie tym. U mnie tez od zawsze działa tylko 2 bieg i w niczym to nie przeszkadza.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    60
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995
    Wymien ten rezystor, bo jak widac nie dziala Ci pierwszy bieg wentylatora, powinien jakos przy 1 kresce nad polowa sie zalaczac.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    u mnie lekko pójdzie w górę wskazówka i od razu załącza się wentylator. Przy wymianie chłodnicy kupiłem nowy czujnik i tak jest,przy starym troszkę więcej musiała pójść w górę aby się załączył (raz działał a niekiedy temperatura szła w górę a wentylator nic nie reagował )

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2016
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    29
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Marea 1.6 SX
    Rocznik
    2000
    Wymieniłem dzisiaj ten rezystor i wentylator chodzi juz na I i II biegu. Ale problem z temperaturą na wskazówce nie ustąpił. po nagrzaniu silnika przy 90 stopniach chodzi pierwszy bieg ale temperatura niby caly czas rosnie. Jak dojdzie do 3/4 skali to zalacza sie drugi bieg wentylatora i temperatura przestaje rosnąć aczkolwiek zdarzało sie ze poszła jeszcze wyżej....

    Nie mam już w takim razie pomysłów. Dziś wskazówke miałem prawie przy czerwonej skali a kolektor ssący byłem w stanie spokojnie dotknąć ręką. Zbiorniczek wyrównawczy dosyć gorący ale też nie aż tak żeby sie poparzyć, więc nie wyglądało mi to na zagrzanie auta.... Tylko że wraz ze wskazówką wentylator zaczyna jednak chłodzić mocniej.

    O co tu kurde chodzi?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Jak pisałem wcześniej - gdzieś może siedzieć pęcherz powietrza - miałem podobnie w sienie...
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2016
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    29
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Marea 1.6 SX
    Rocznik
    2000
    Ukłąd jest odpowietrzony. Za kazdym razem gdy odkrecam odpowietrzniki to od razu mi sika płynem we wszystkie strony..

    Dzisiaj wymieniłem czujnik 3 pinowy na termostacie ale nic to nie dało. Co więcej byłem poradzić sie mechanika akurat rozgrzanym autem i pomacał wszędzie i stwierdził że termostat sie nie otwiera na duzy obieg bo chlodnica zimna. A temperatura rośnie powoli bo silnik sie ratuje małym obiegiem i przde wszystkim wentylatorem. Co o tym myslicie?

    Zamówilem sobie termostat na jutro i go wsadze, i tak nie mam nic do stracenia poza pieniędzmi...

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Jak ratuje się wentylatorem jak ciepła woda nie dojdzie do chłodnicy, chyba że minimalnie się otwiera i jeszcze daje rade po malu chłodzić


 

Podobne tematy

  1. Brava JTD problem z temperaturą.
    Napisany przez jakubus3 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-11-2015, 13:39
  2. Problem z temperaturą silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-12-2012, 17:21
  3. Problem z temperaturą cinquecento 900
    Napisany przez kamilek101 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-11-2011, 12:42
  4. Problem z temperaturą
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-05-2011, 10:15
  5. Problem z temperaturą - CC900
    Napisany przez wyposazony na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-04-2009, 23:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl