Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2011
    Skąd
    lubin
    Postów
    7
    Auto
    fiar bravo 1.4 12v

    fiat bravo 97r. 1.4 benz+lpg PILNIE POMOCY!!!!!

    witam
    zaczynajac od poczatku to kupilem miesiac temu fiata bravo 97r. 1.4 benz + lpg (zalozony 6 lat temu)
    na poczatku wymienilem swiece i kable wysokiego napiecia, poniewaz te ktore byly w aucie to najwieksze gowno jakie moze nosic matka ziemia, tak wiec kupile pozadniejsze...
    nicy wszystko okej,procz tego ze mialem rozszczelniana obudowe wtrysku/komore spalania i filtr powietrza, (polamane zaczepy i nie dociska sie dobrze) to wszystko reszta bylo okej, kilka dni temu nagle zniknal mi litr oleju z miski, nie sprzadzalem prze 4 dni a w te 4 dni zrobilem kolo 500 km z czego kolo 70% na gazie, tak wiec dolalem 900ml oleju i juz tydzien trzyma olej, tak wiec napewno ni wyciekl, mechanik mowil ze mogl mi silnik wziasc olej prze gumki, ale nie az tyle, tak wiec zdjalem ta obudowe wtrysku i tam bylo trcohe zasyfione olejem, ale nie zabardzo, od poczatku tez skacza mi obroty, czyli nierown praca silnika, wczoraj odpalilem u mechanika, (chodzil okolo 3 minut) i powiedzial ze slabe cisnienie benzyny i gazu prawdopodobnie jest bo strzasznie mi szarpie czasami, i na benzynie i na gazie, lub dostaje sie gdzies lewe powietrze, dodatkowo stweirdzil ze an peno mi bierze olej bo czuc w spalinach i kopci troche na niebiesko (przez ten tydzien sprawdzam olej codziennie i nie zauwazylem zeby cokolwiek mniej bylo) po tych 3 minutach wywalilo mi plyn chlodzacy i temperatura na maksa poszla, dzis z rana na zimniutkim silniku zrobilem okolo 1.5 km i znow temperatura na maxa, dodatkowo nie wlacza sie wentylator, jeszcze od tego mechanik stwierdzil ze nie pali na 1 zawor silnik, dodam ze benzyny pali mi kolo 11 w w trasie i kolo 15 w miescie, a gdy nie zagazuje mu przy ruszaniu dlawi sie i gasnie, mowi ze przez ten zawor tak pali
    mechanik jest zaufany bo zna sie z moim ojcem ponad 40 lat, takze napewno by mnie nie uszkal, moze wy cos poradzicie? czy grzanie sie silnika to uszczelka pod glowica, czy moze zawieszony termostat? mechanik mowil ze mogla uszczelka pod glowica puscic od dzialania gazu
    dodam tez ze dolalem olej chyba mobile 1 poelcany do silnikow z gazem, nie wiem ile km zrobilem bez oleju, gdyz ciagle mi miga ikona oleju, mimo ze olej jest, a gdy go nie bylo nawet mniej migala...
    nie wiem tez czy walalem ten sam olej, poprzedni wlasciciel zapeniam mnie ze lal mineralny, dlatego tez kupilem mineralny 15w40



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Znikanie oleju możne być spowodowane między innym uszkodzeniem uszczelniaczy zaworowych jak i UPG. Przy jednej jak i drugiej opcji może kopcić na niebiesko bo olej jest spalany w cylindrach. Co do płyny chłodniczego który ci wywala ze zbiorniczka jest to kolejny objaw który może świadczyć o uszkodzonej UPG ale nie musi. Sprawdź termostat czy jest sprawny, dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego , odpowietrz układ chłodzenia i na ciepłym silniku odkręć ostrożnie korek zbiorniczka wyrównawczego i przytrzymaj autko tak na 2000 - 3000 obr/min . Jeżeli zacznie wywalać Tobie płyn to na 95% masz UPG walnięta. Pozostałe objawy typu falujące obroty, słabe ciśnienie w cylindrach ( jeśli o te ciśnienie Tobie chodzi ) , wysoka temperatura świadczą o zgonie UPG. Nie załączający się wentylator może być spowodowany uszkodzeniem czujnika załączania wentylatora albo zapowietrzonym układem chłodzenia obstawiałbym na tą drugą opcję. Co do kontrolki oleju to możesz mieć albo zapchaną gdzieś magistralę olejową , uszkodzony wałek rozrządu ( w tych autkach z tym motorem to prawie standard ) lub w najgorszym wypadku masz panewki wału korbowego do wymiany. Na początku spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia i sprawdź czy będzie załączał się tobie wentylator i czy nie będzie wywalać Tobie płyny ze zbiorniczka wyrównawczego.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2011
    Skąd
    lubin
    Postów
    7
    Auto
    fiar bravo 1.4 12v
    faktycznie byl zapowietdzony uklad, plyn nie wywala, wentylator sie zalancza...
    wiadomo tez ze na pewno nie pali mi na drugi cylinder,
    jak stwierdzil mehcanik mozliwe tez ze cewke mam walnieta, strasznie szarpie mi auto, szczegolnie przy ruszaniu, i ma problem z odpalaniem, wyczytalem zeby odlaczyc system lamdba i zoabczec jak bedzie dzialac, zaraz jade do mechanika i to uczynie...

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    jak nie pali na drugim cylindrze to tak jak piszesz może być cewka zapłonowa uszkodzona.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    125
    Auto
    fiat doblo
    Co to jest UPG? i jak odpowietrzyłeś układ?? bo ja tylko sobie palce poparzyłem a objawy mam ciągle takie same (dział doblo)

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    UPG = Uszczelka Pod Glowica, z ang. HGF (Head Gasket Failure)

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    222
    Auto
    Opel Astra III 1.7 CDTi
    Rocznik
    2006
    UPG to uszczelka pod głowicą.Też mam pytanko w podobnym temacie więc nie będę zakładał nowego.Chodzi o inne auto niż fiat,ale zapytam.Czy dźwięk bulgotania czy też inaczej mówiąc przelewania się wody dochodzący tak jakby od strony deski rozdz świadczy o uszkodzonym UPG. Miał już ktoś z was taki problem. Nie jest to uciążliwe,jakieś głośne,wydaje mi się że nie zdarza się często ale wolę dmuchać na zimne.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    tomasz985, takie bulgotanie to przeważnie jest przez zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku.Odpowietrz dobrze i dolej płynu.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    222
    Auto
    Opel Astra III 1.7 CDTi
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Zielony
    tomasz985, takie bulgotanie to przeważnie jest przez zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku.Odpowietrz dobrze i dolej płynu.
    a jak odpowietrzyć trochę laik jestem??sam sobie z tym poradzę ??wiem tyle ile wyczytam taki ze mnie fachowiec

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2011
    Skąd
    lubin
    Postów
    7
    Auto
    fiar bravo 1.4 12v
    Faktycznie cewka nie dzialala, co do odpowietrzania to kazdy to sam zrobi, odkrecamy korek od zbiorniczka na plyn chlodniczy, nalewamy plymu prawie pod korek, wazne aby ta rurka ktora normalnie wlewa plyn byla zatopiona w plynie, na przewodach mamy 2 odpowietrzniki, takie plastikowe pokretla, odkrecamy 1 i dmuchamy do zbiorniczka plynu az z odpowietrznika zacznie leciec plyn a nie powietrze, zakrecamy i to samo z drugim, 1 jest za termostatem a drugi na wezu od pompy wodnej, wazne by ta rurka byla ciagle zatopiona, bo inaczej plyn nie wejdzie do niej

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    najprostszym sposobem odpowietrzenia układu jest odkręcenie korka od zbiorniczka wyrównawczego, ustawienie grzania na gorące i włączenie dmuchawy na MAX, uruchomienie silnika i poczekanie aż załączy się wentylator chłodnicy. Trzeba co jakiś czas sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku i go dolewać tak do wskaźnika MAX.

    Innym sposobem bardziej profesjonalnym jest uruchomienie silnika, włączenie grzania na max i następnie po kolei trzeba odkręcać odpowietrzniki układu i jak zacznie lecieć z niego płyn zakręcamy i przechodzimy do następnego odpowietrznika. Jest ich z tego co pamiętam 3 sztuki i trzeba zacząć od tego który znajduje się w najwyższym punkcie układu chłodzenia ( w chłodnicy ) , następnie trzeba odkręcić ten co znajduje na przewodzie idącym do nagrzewnicy i ostatnim jest ten co idzie z nagrzewnicy.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dudu$
    następnie po kolei trzeba odkręcać odpowietrzniki układu i jak zacznie lecieć z niego płyn zakręcamy i przechodzimy do następnego odpowietrznika. Jest ich z tego co pamiętam 3 sztuki i trzeba zacząć od tego który znajduje się w najwyższym punkcie układu chłodzenia ( w chłodnicy )
    A nie przypadkiem odwrotnie?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    umm może że odwrotnie ja nigdy tak nie odpowietrzałem bo podobno te odpowietrzniki są plastikowe i bardzo często podczas próby ich odkręcenia pękają Ja zawsze odkręcałem tylko korek od zbiorniczka wyrównawczego i nigdy nie miałem problemu , nawet po wymianie UPG mechanik też tak odpowietrzał mi układ i było ok

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    222
    Auto
    Opel Astra III 1.7 CDTi
    Rocznik
    2006
    to sprawdzę sposób z tym korkiem
    dzięki Panowie

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2010
    Skąd
    KRaKów
    Postów
    36
    Auto
    BRAVA 1.4 12V
    witam a wiec miałem podobne objawy co do Grzania Silnika i problem tkwil w zapowietrzonym ukladzie tak ze to moglo by pomoc a co do oleju ....Te silniki jezdza na półsyntetyku 10w 40 a nie zadnej mineralce Tak ze Proponowałbym zmiane na Odpowiedni Bo jak Poczytasz na forum i nie tylko 15w 40 jest za gesty i moga byc tzw JaJa a z drugiej strony jak jezdzisz długo na 15w 40 i wlejesz 10w 40tez moze sie costam podziac tu masz troche o Brava http://www.auto-swiat.pl/1-fiat-brav...ica-mechanikow a tu na temat oleju http://fiat.auto.com.pl/forum/viewto...20cefe026cdff5


 

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2018, 21:28
  2. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 16:06
  3. Pomocy!! Nie działa obrotomierz
    Napisany przez maciek638 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-09-2008, 21:34
  4. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 11:54
  5. Problem z xenonami Pomocy !!
    Napisany przez Brolli na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-03-2008, 12:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.4 gaz

fiat brava 1.4 bierze olej

fiat brava 1.4 gaz

fiat bravo 97r

fiat brava bierze olej

brava 1.4 dymi z odpowietrznika

fiat bravo 1.4 lpg opinie

fiat bravo 1 4 gaz opinie

UPG fiat brava 1 4 12V

bulgotanie w chlodnicy fiat brava1.2

jakie swiece fiat bravo 1.4 12v lpg

pali olej bravo

fiat bravo97r ciagle zapowietrzanie ukladu chlodzacegobravo 1.4 lpgfiat bravo 1.4 12v odpowietrzeniefiat 1.4 12v silnik spala olejfiatr brava paliwo bierze olejfiat brava 1.4 dymifiat bravo 1. 4l a lpg
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl