Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001

    Fiat Brava 1.9 JTD M26 B9 CF3 EOBD - Praca turbiny - utrata mocy

    Witam, mam taki problem, że nominalnie turbina z reguły pracuje na otwarciu zaworu 40%, czasem zwiększa się to do ok. 60%, ale niestety powyżej ok. 2800 obr/min czuć spadek mocy i w tym momencie komputer rejestruje przymykanie się zaworu nawet do 10%, pomimo że ciśnienie, jest prawie na poziomie oczekiwanym i nie widać elementu takiego jakby miało braknąć powietrza, czy ciśnienia w turbinie. Trochę tego nie rozumiem, zawór się zamyka, ciśnienie jest takie samo a nawet coraz wyższe a czuć ewidentnie spadek mocy auta. Poniżej daję logi i proszę o popatrzenie na to. Dla jasności wcześniej miałem problem z ciśnieniem turbiny jak i ilością przepływanego powietrza przez przepływomierz, ale rozebrałem cały dolot i wyczyściłem na ziher.
    1.
    Kod:
    Czas	Engine speed	Boost pressure	Desired boost pressure	Boost control/solenoid
    s	obr/min	mbar	mbar	%
    421,20	18,990,000	11,750,000	14,550,000	400,000
    421,74	19,290,000	12,710,000	16,820,000	400,000 - tutaj naciskam gaz do podłogi (4 lu b 5 bieg)
    422,28	18,610,000	13,980,000	17,210,000	432,700
    422,82	20,010,000	14,510,000	17,570,000	446,100
    423,36	21,370,000	15,140,000	17,880,000	454,100
    423,90	22,750,000	15,620,000	18,050,000	400,000
    424,45	23,980,000	16,080,000	18,240,000	400,000
    424,98	25,180,000	16,600,000	18,340,000	400,000
    425,52	26,340,000	17,220,000	18,400,000	400,000
    426,06	27,580,000	17,780,000	18,320,000	394,100
    426,60	28,640,000	18,150,000	18,300,000	401,500
    427,14	29,700,000	18,460,000	18,180,000	375,200 - mniej więcej tutaj czuję uskok mocy
    427,67	30,660,000	18,800,000	18,100,000	337,800
    428,22	31,600,000	18,930,000	18,030,000	311,200
    428,76	32,470,000	18,390,000	17,990,000	297,700
    429,30	33,170,000	18,370,000	17,990,000	275,900
    429,84	33,900,000	18,590,000	14,850,000	400,000 - tutaj gaz całkowicie puszczam
    2.
    Kod:
    537,45	23,210,000	16,650,000	18,140,000	400,000 - gaz cały w podłogę bieg 5.
    537,99	23,450,000	16,320,000	18,180,000	400,000
    538,53	23,730,000	16,430,000	18,170,000	400,000
    539,07	23,950,000	16,550,000	18,180,000	400,000
    539,61	24,120,000	16,670,000	18,250,000	400,000
    540,15	24,330,000	16,780,000	18,310,000	400,000
    540,69	24,560,000	16,890,000	18,350,000	400,000
    541,23	24,720,000	16,970,000	18,430,000	400,000
    541,77	24,990,000	17,070,000	18,460,000	400,000
    542,31	25,200,000	17,190,000	18,460,000	400,000
    542,85	25,410,000	17,320,000	18,440,000	400,000
    543,39	25,630,000	17,410,000	18,450,000	400,000
    543,93	25,800,000	17,500,000	18,440,000	400,000
    544,48	26,000,000	17,690,000	18,460,000	400,000
    545,02	26,220,000	17,800,000	18,470,000	400,000
    545,56	26,390,000	17,950,000	18,480,000	400,000
    546,10	26,600,000	18,000,000	18,500,000	400,000
    546,64	26,800,000	18,120,000	18,510,000	400,000
    547,18	27,010,000	18,190,000	18,530,000	400,000
    547,72	27,210,000	18,260,000	18,530,000	400,000
    548,27	27,420,000	18,380,000	18,550,000	400,000
    548,81	27,570,000	18,460,000	18,540,000	400,000
    549,35	27,820,000	18,520,000	18,520,000	400,000
    549,89	27,920,000	18,570,000	18,480,000	393,100
    550,43	28,090,000	18,610,000	18,470,000	381,100 - około tutaj jest utrata mocy
    550,97	28,290,000	18,660,000	18,440,000	367,100
    551,51	28,360,000	18,700,000	18,420,000	353,200
    552,05	28,570,000	18,740,000	18,390,000	338,100
    552,59	28,660,000	18,760,000	18,380,000	319,600
    553,14	28,960,000	18,810,000	18,360,000	298,900
    553,68	29,080,000	18,880,000	18,340,000	273,600
    554,22	29,220,000	18,940,000	18,320,000	246,000
    554,76	29,390,000	18,920,000	18,310,000	219,200
    555,30	29,580,000	18,920,000	18,280,000	190,500
    555,84	29,620,000	18,980,000	18,270,000	160,600
    556,38	29,800,000	18,980,000	18,260,000	126,900
    556,92	29,990,000	19,000,000	18,240,000	100,000
    557,46	30,180,000	19,050,000	18,220,000	100,000
    558,00	30,250,000	19,160,000	18,220,000	100,200
    558,54	30,440,000	19,200,000	18,210,000	100,000
    559,08	30,550,000	19,280,000	18,190,000	100,300
    559,63	30,660,000	19,320,000	18,180,000	100,000
    560,17	30,710,000	19,110,000	14,800,000	400,000 - tutaj puszczam cały gaz
    560,71	30,410,000	13,820,000	14,790,000	400,000
    561,25	29,950,000	11,630,000	14,710,000	400,000
    561,79	29,580,000	11,040,000	14,540,000	400,000
    No i takie logi zawsze są, że ciśnienie sprężania jest jak najbardziej odpowiednie w stosunku do tego oczekiwanego, ale zawór boost control się odpina i wtedy mam ten znaczy uskok mocy, ktoś coś? Czy to tak ma być, bo niby ciśnienie jest dobre? Wygląda to na regulator ciśnienia, który nie pozwala na przewyższenie znaczne dawki niż oczekiwana, ale i tak pozostaje pytanie skąd utrata mocy jest, bo w sumie jakby regulator źle pracował i pomimo że ma lekko się domknąć a domyka się cały, to by było to widać na ciśnieniu doładowania że spada... Mam wrażenie jakbym źle szukał... Czy jak, bo w sumie nie wiem skąd ten uskok w tym monecie po prostu jest...

    Niestety wersja jest darmowa i 4 parametry mogę zrobić, ciśnienie paliwa, regulator paliwa, oczekiwane ciśnienie paliwa działa prawidłowo nie zależnie od obrotów silnika.

    EDIT: Głupie pytanie, ale uszkodzony czujnik sprzęgła, ze pokazuje cały czas, że mam wciśnięte sprzęgło nie będzie robił problemu? W wujka aucie był kiedyś problem z tym, tyle że po prostu na biegu robiło mu odcięcie mocy ze względu na launch control, self control czy jak to się tam nazywa
    Ostatnio edytowane przez Dulson ; 13-12-2018 o 21:34
    Fiat Brava 1.9 JTD 100 KM 01' - Engine: M26; Version Engine: B9; Version: CF3.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    Dzisiaj wziąłem się przejechałem autem i jak się okazuje znacznie lepiej to wszystko chodzi i w ogóle... Zapiąłem więcej parametrów no i co się okazało, że w sumie nie mogłem za bardzo wyczuć tej utraty mocy, co ciekawe parametr przeładowania który się załącza i zaczyna najpierw dawać turbinie więcej do pieca to wszystko działa i dopiero przy znacznie wyższych obrotach ok. 3500-4000 obr/min zaczyna parametr spadać, aby utrzymywać to samo ciśnienie, niby tak jak mówiłem przy tym gdy to się załącza i od razu idzie procent otwarcia w dół czuje utratę mocy pomimo że ciśnienie nadal jest prawidłowe, gdy parametr idzie w góry w tym momencie to nieczuć utraty mocy jest, czym to idzie?

    FESExp_1812141458_Fiat Bravo_Brava _01 JTD 100_CF3_File2.zip

    Tutaj dość długi log, niestety komputer im więcej danych ma tym rzadziej je zapisuje, tak jak mówię, nie wyczułem w ogóle problemu z przyspieszaniem, jutro będę jechał na autostradę to może tam postaram się potestować przyspieszanie na 4 i na 5 ostro do przodu.
    Fiat Brava 1.9 JTD 100 KM 01' - Engine: M26; Version Engine: B9; Version: CF3.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.9 JTD M26 B9 CF3 EOBD - Pojemność baku i spalanie
    Napisany przez Dulson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-12-2018, 20:51
  2. utrata mocy......
    Napisany przez lapa na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-06-2014, 21:38
  3. Utrata mocy
    Napisany przez gfboy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-12-2013, 19:09
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-06-2013, 19:54
  5. Fiat Brava 1.6 16V - Nagła utrata mocy
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-03-2012, 21:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl