Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001

    Fiat Brava 1.9 JTD B9

    Wartości oporności:
    PIN MINUS - PIN PLUS
    1-1 - Poniżej 0,00 kOhm
    2-2 - ~ 5 kOhm
    3-3 - Wartośc cały czas rośnie do ponad 20 kOhm
    4-5 - ~ 12,50 kOhm

    Na każdym minusie pokazuje tą samą oporność.

    Numery pinów z wtyczek zostały pobrane z wtyczek. Oporność do silnika wychodzi identyczna. Mam pytanie, skoro każda świeca ma swojego minusa, czemu na każdym wykazuje pomiar? No i dlaczego takie same wartości wychodzą praktycznie podobne co do starych świec mniej więcej, że jedna była na zero, druga na 5, trzecia skakała wartość a czwarta też była dość wysoka? Błędy wykasowałem, żeby dalej awaria się nie świeciła, bo na starych świecach, pokazywało mi grzanie świec przez 0,5 sekundy i tak samo załączała się centralka i wyłączała, no i oraz błąd w komputerze jak i problem z paleniem na -10 stopniach spory... Teraz na nowych świecach mam około 2 sekundy kontrolki grzania, ale świece grzeją się z 4-5 sekund, bo czuć to po prądzie jak i słychać centralkę jest. Dlaczego coś takiego się dzieje?

    20181129_154912.jpg20181129_154916.jpg20181129_154922.jpg20181129_154926.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Kazda swieca ma (-) na obudowie , obwod zamyka sie przez glowice silnika. Natomiast kazda ma zasilanie oddzielne,aby sterownik mogl wychwycic uszkodzona swiece.W starych dieslach byla listwa i wszystkie swiece polaczone rownolegle. Prawdopodobnie masz problem ze sterownikiem, ktory za szybko odcina zasilanie swiec. Mozesz pogrzewac 2-3 razy , wlaczajac za kazdym razem kluczyk. Wtedy swiece lepiej podgrzeja komore.Na rezystancje nie patrz, bo swiece maja b. duzy rozrzut(prod. CHRL).Jak lubisz sie bawic z pradem, mozesz sprawdzic pobor pradu , kazdej ze swiec osobno, wlaczajac miernik w szereg.Pobor pradu powinny miec w miare podobny.Jak duzy mroz , mozesz sie troche plakiem lub samostartem wspomoc. Temu samochodowi nie zaszkodzi, lata ma swoje.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    Tylko tak jak wspomniałem, świece grzeją się według ikony z liczników około 2 sekundy, ale świece nadal pozostają pod prądem i grzeją się do około 4-5 sekund (2 stopnie temperatura). Więc dziwne to takie że ikona gaśnie a świece grzeją nadal. Nie rozumiem trochę za bardzo, na teście świec w MES, świece tamte grzały się 0,5 sekundy 4 lub 5 razy tak robiło, teraz robi po 1,5 sekund. Tak czy innaczej, aktualnie nie ma problemu z odpalanie auta a w tych temperaturach po odpaleniu auta już auto na początku dławiło... Dochodzi też sprawa EGR, którą ktoś zaślepił, bez wyłączenia EGR i przepustnicy... Teraz działa to tak jak należy, ale pomimo tego nie miało to wpływu na szarpanie podczas odpalania na starych świecach. Teraz jest spokój z tym wszystkim... Zostaje mi tylko pytanie, po co w takim razie są dwa piny z centralki na jedną świecę bo nie jestem wstanie tego pojąć, nie wspominając o rezystancji tego wszystkiego... Niestety schemat mam z książki do 1.9D i nie odnajduję go w rzeczywistości niestety...
    Ostatnio edytowane przez Dulson ; 29-11-2018 o 21:58

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Pierwsza sprawa to oporność mierzy się na świecach, a nie na złączce i powinno być 1,2ohm. Jeśli tego nie ma to trzeba oczyścić złącza kabli ze świacą. Druga sprawa to złącze do świec - ono było dedykowane do 2,4 i każde 1,9 tak ma. Pozdrawiam

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    O kurde, to teraz wszystko rozumiem.Na starych było tak, 1. 0,8, 2. zepsuta, 3. 0,8, 4. 0,8.

    Tak w ogóle to ja nie pytam o wtyczkę z zasilaniem świec gdzie jest 4/5 pinów zajęte bo o to się domyśliłem przez komputer że to pewnie do 2.4 JTD jest..., a żeby nie robić utrudnień w procesie technologicznym to zrobili tu i tu tak samo. Tylko chodzi mi o to drugą wtyczkę, która ma 4/6 pinów zajętych, wiem że na pewno tam jest jakaś kontrola świec żarowych, bo po wypięciu poszedł błąd na świece... Niestety w książce nie ma schematu elektrycznego do JTD 105 (B9 CF3 100 KM)

    Dokładnie o tą wtyczkę mi chodzi: 20181129_154926.jpg20181129_154922.jpg

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Ten wtyk jest połączony z komputerem sterujący silnikiem i to właśnie komputer załącza lampkę o uszkodzeniu świecy żarowej lub uszkodzeniu centralki świec. Pozdrawiam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    Dzięki wielkie za informację teraz wiem wszystko.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    Powiem tak, sprawdziłem komputerem, temperatura powietrza jest prawidłowa w granicach błędu 2 stopnie, temperatura wody chłodzącej jak najbardziej, jeszcze wymieniałem ostatnio termostat więc ma wszystko grać... Sprawdziłem też Glow plugs control light i faktycznie pokrywa się z tym co jest w rzeczywistości, bo gaśnie w około sekundy od załączenia, sprawdziłem żarówką dokładnie to samo się dzieje. Parametr Glow plug heater module gaśnie(słychać przekaźnik też) po około 8 sekundach(na oko mierzone) już po wyłączeniu się pompy paliwa na początek co załącza się... Z tego wynika, że świece mają się grzać znacznie dłużej, a jednak jest inaczej...

    Podsumowując, jak załącza się sprężyna to przekaźnik strzela, a po ich wyłączeniu już nie tylko dopiero po 8 sekundach... Teraz mam pytanie gdzie co mam szukać. Bo zastanawiam się czy nie kupić innej centralki świec bo innej opcji nie mam, chyba że tak jak mówię, że źle myślę, ktoś coś?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    574
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Możesz nadal kombinować ale prawda jest taka, że zupełnie niepotrzebnie, bo ikona świec gaśnie szybciej (jak szybko zależy od temperatury zewnętrznej) niż przestają grzać świece. Ikona gaśnie wtedy gdy możesz już odpalić auto i wcale nie oznacza to, że świece też już nie grzeją.
    Także jak chcesz kombinuj tylko że zupełnie niepotrzebnie to robisz.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    Tylko jest sprawa taka, że po zgaszeniu świec jeśli odpalę od razu, czy poczekam 5-8 sekund auto po odpaleniu dławi się na -5 stopniach już co jest totalnie dziwne. No i sprawa tego typu, że nawet auto jak jest zimne totalnie, czujnik wskazuje temp silnika 2C a powietrza -3C to tak samo sprężyna gaśnie po 1 sekundzie, więc dziwne to jest... Tak czy tak załatwiłem miernik lepszy od kumpla i się okazuje, że świece faktycznie po 1 sekundzie przestają się grzać, bo centralka odwala prąd pomimo że prąd sterujący, na kablu R - czerwonym zgodnie z schematem podaje sygnał grzania świec. No nic, na razie wezmę te wszystkie kable i przeczyszczę dokładnie i zobaczę co będzie się działo z tym wszystkim...

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Jeśli Ci się dławi po odpaleniu, to zrób test przelewowy wtryskiwaczy. Do świec nie masz po co zaglądać tak jak napisał iron64. Pozdrawiam

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2018
    Skąd
    Rytro
    Wiek
    29
    Postów
    70
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD M26 CF3 B9
    Rocznik
    2001
    Przeczyściłem wtyk zasilania świeć calutki, oraz wtyczkę sterowania centralką jak i podawania prądu na świece. Dalej gaśnie po 1 sekundzie, ale tak, kolega miał rację, komputer mówi, że można już odpalać i teraz świece jeśli nie odpalę grzeją się ok.8 sekund do puki komputer powie, ze już nie grzejemy bo pewnie na sztywno te sekundy ma ustawione. Pomimo wszystkiego dalej na -7 stopniach i zagrzaniu pełnym świec chwile po starcie, jakieś parę obrotów zaczyna się chwile(kilka sekund) dławić jakby paliwa nie miał i potem dalej normalnie już chodzi. Test przelewowy zrobię, a co do tematu to wszystko ogarnięte, no cóż dziękuję za pomoc no i jedna rada od siebie dla siebie, słuchać uważnie drugiej strony Pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. fiat brava vs fiat tipo
    Napisany przez Christopherek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-05-2017, 13:53
  2. Fiat BRAVA 1,9 JTD nie odpala, nie świeci FIAT CODE
    Napisany przez krzysiekb899 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-02-2017, 20:36
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-05-2016, 00:49
  4. Fiat Brava
    Napisany przez @res na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2015, 00:55
  5. Fiat Brava - Problem ze zdiagnozowaniem Fiat Ecu Scan
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-04-2012, 19:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl