Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2018
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    Rocznik
    1999

    Fiat Brava 1.2 1999r. falowanie obrotów niszczenie świec

    Witam
    To jest mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość
    Auto Fiat Brava 1.2 1999r. LPG firmy EuropeGas

    Mam problem z odpaleniem go , świece wymieniane były w styczniu tamtego roku i jakoś w listopadzie padły (samochód był nie używany od marca do października) , następnie wymienione w warsztacie i teraz znów jest ten sam problem . W obu przypadkach były wstawione świece denso XU24EPR-U . Świece te po wyjęciu wygladały na zalane zostały przetarte wypalone palnikiem wszelki osad i ponownie włożone i tak przejeździłem na nich dwa tygodnie i jest to samo . Samochód gdy odpalał to miał problem na zimnym silniku od razu ruszyc gasł trzeba było odczekać . Również falowały obroty a gdy podczas normalnej jazdy na wrzuconej np dwójce i puszczeniu gazu samochód po zmniejszeniu predkości zamiast go ciągnąc z równą prędkością to szarpał,skakał ale nie gasł i tak ciągle . Silniczek krokowy był wcześniej sprawdzany i był ok . Paliwo jak i gaz zawsze dobrej jakości . Pytanie do użytkowników jakie świece do gazu ? (Najbardziej celowałbym w NGK ) czy moze liczyc że to cewka ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    świętokrzyskie
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.6
    Rocznik
    1999
    Witaj.
    A nie świeci/zapala się i gaśnie kontrolka wtrysków - "marchewka" ? Może to być inny problem niż świece.
    Ostatnio przerabiałem podobny problem. Samochód stał 2 miesiące pod chmurką. Usterka pojawiała się i znikała (szarpał) czasem zapaliła się kontrolka wtrysku.
    Pierwsze to wymieniłem kable wysokiego napięcia (były mocno przypalone od strony świec). Potem na pracującym silniku zdejmowałem pojedynczo przewody na cewce (uwaga kopie) i zauważyłem, że na 1 cylindrze od strony rozrządu nie było zmian w obrotach silnika - iskra była. Wymieniłem tą świecę. To znów na tym samym wyjściu cewki zniknęła mi iskra. Wymieniłem cewkę (była Beru mocno popękana obudowa). Silnik zaczął pracować równo bez pływania, ale jak kuter rybacki. Nie palił na wszystkie cylindry. Przez przypadek ruszyłem wiązką do wtryskiwaczy i obroty zaczęły się zmieniać. Kupiłem używane wtryski. Przy wymianie okazało się, że jeden wtryskiwacz miał oberwane gniazdo do podłączenia przewodów, a drugiemu niewiele brakowało żeby się wtyk oderwał. Teraz silnik pracuje równo, nie szarpie. Jedyne co mnie drażni to np na 4 biegu jak obroty spadną poniżej 2000 to ma problem z przyspieszeniem i zaczyna skakać jak żaba. Ale nic jeszcze nie regulowałem po wymianie tych dwóch wtrysków i są inne, były IWP064 a wstawiłem IWP001.
    Ostatnio edytowane przez anrok ; 22-01-2018 o 16:06

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Kolego, nie tylko świece, kable i cewki mają wpływ na pracę silnika. Silniczek krokowy, to także nie wszystko. On reguluje obroty na biegu jałowym, ale do jego poprawnej pracy niezbędne są prawidłowe odczyty czujników: temperatury, przepływomierza i sondy lambda. Czasem usterkę powoduje też lewe powietrze zasysane przez silnik. Niestety korespondencyjnie nie da się tego zdiagnozować.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2018
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    Rocznik
    1999
    Minęło już trochę czasu ...od tego momentu wymieniłem świece i problem znikł niestety znów się pojawił wiec dla pewności wymieniłem akumulator na nowy . Tak zauważyłem , że gdy tylko temperatura jest więcej niż minus -5 stopni celcjusza to nie odpala . Czasem gdy jest zimno i ledwo odpalał to było słychać tak jakby prace tłoków . Myślałem że to może czujnik temperatury silnika i daje złą mieszanke gdy zimny (ponieważ w samochodzie czujnik temperatury na zegarach czasem pokazuje prawdziwie a czasem po przekręceniu kluczyka że już jest w połowie skali , lecz brat mówił , że mechanik to sprawdzał i ten czujnik w silniku dobrze otwiera obieg i wgl tylko coś przy zegarach jest nie tak. Przy aktualnych mrozach to nawet nie próbuje bo szkoda rozrusznika .


 

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.2 16V 60kW 1999r. - spadek obrotów
    Napisany przez Avensus na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-03-2016, 16:23
  2. Falowanie obrotów biegu jałowego Fiat Stilo 1.6 16V
    Napisany przez ersky na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-05-2015, 21:28
  3. fiat bravo 1.6 16v -nierówna praca silnika ,falowanie obrotów
    Napisany przez trasek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-03-2015, 11:01
  4. Falowanie obrotów i inne problemy Fiat Stilo 1.6b
    Napisany przez Kubos89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-06-2014, 07:49
  5. Falowanie obrotów
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-10-2009, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl