Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez panterka

Temat: [elektryka] Centralny zamek, a bezpieczniki (na którym obwodzie podpiąć 12V)  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999

    [elektryka] Centralny zamek, a bezpieczniki (na którym obwodzie podpiąć 12V)

    Witam!

    Mam następujące pytanko. Niby banalne, a jednak ważne. Na którym obwodzie podpiąć centralny zamek na 12V (czerwony kabelek), żeby z jednej strony obwód ten był w miarę bezpieczny, kabelek do modyfikacji względnie łatwo dostępny (!!!!!!), obwód niezbyt przeciążony (wiadomo, żaden zapłonowy). Wiadomo - podepnę do zapalniczki, wywali bezpiecznik i nie wejdę do auta. Centrala będzie w głównej skrzynce z bezpiecznikami. Bezpiecznie będzie podpiąć do radia?

    Pozdrawiam, M.

    P.S. proszę o w miarę możliwości jak najszybszą odpowiedź, bo właśnie z tym robię
    Ostatnio edytowane przez miloszk ; 20-04-2016 o 16:32 Powód: dodane P.S. :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Podpinasz pod gruby przewód + w skrzynce bezpieczników, musisz bez kluczyka wyznaczyć + i podpiąć najlepiej z bezpiecznikiem bo przy zawarciu centralki możesz zjarać 🚗 auto 😀

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Czy podpięcie się tak jak na zdjęciu (w kółeczku, do kabelka z bezpiecznikiem 20A) będzie w miarę bezpieczne? Odizolowałem centralkę fabrycznym bezpiecznikiem producenta centralki 15A. Na moje oko jeśli gdzieś będzie przepięcie pójdzie w bezpiecznik 15A (odłączając centralkę) i jeśli będzie to skok napięcia mniejszy niż 20A powinno być chyba ok (dobrze myślę). Za co odpowiada powyższy bezpiecznik 20A (mała skrzynka u góry)? Czy takie podłączenie będzie w miarę bezpieczne?

    foto.jpg

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Wygląda Ok

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    wszystko będzie bezpieczne - jeśli się podepniesz pod + 12V ze swoim bezpiecznikiem , - dla centralnego zamka to jest 20A , jeśli takiego nie masz w samochodzie u siebie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    No tak, tylko co jeśli przy centralce był bezpiecznik 15A. Wepnę się z bezpiecznikiem 20A i spalę centralkę. Przy okazji - co to za obwód z tym bezpiecznikiem 20A?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    ten który wskazałeś bezpiecznik jest to bezpiecznik 20A od centralnego - podpinaj po tym bezpieczniku bez zabezpieczania

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Jak montowane u siebie to bezpiecznik był 15 a, i nic się nie pali, chodzi jak.... Więc po co dawać większy i kombinować jak można zrobić jak pit14 pisal

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    To elegancko. Dzięki. Przy okazji - jak będzie najwygodniej, najprościej i najbezpieczniej wyprowadzić sygnał na kierunkowskazy? Zasilanie pod kierunkowskaz na centralce już jest. Kwestia podpięcia dwóch przewodów impulsów. Pociągnąć kabel do awaryjnych pod panelem nawiewu, czy jest jakaś prostsza metoda? W sumie nie jest mi to aż tak bardzo potrzebne, acz w sumie czasem w nocy może się przydać. Poza tym pilot ma względnie przyzwoity zasięg, więc czasem w większej odległości nie słychać czy się zamek zamknął/otworzył

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    A czemu chcesz podpinać pod awaryjne i prowadzić 2 kable pod nawiewem, jak masz pod kierownicą kostkę tylko trzeba wyznaczyć L-P kierunkowskaz.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    A gdzie dokładnie tej kostki szukać? Gdybym miał rozkręcać tablicę bezpieczników i cały dzień szukać odpowiedniego obwodu (ryzykując przy tym jakieś zwarcie, rozłączenie któregoś z obwodów) to chyba wolałbym odkręcić panel, wykręcić radio i pociągnąc kabel do awaryjnych. Ma ktoś może schemat gdzie tego szukać w 1.4?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    schemat centralnego zamka DSC_0119.JPG

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Złączka od kierunkowskazów/świateł przy przełączniku zespolonym.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Wtyczka o oznaczeniu "D" w skrzynce bezpieczników:
    - lewy kierunkowskaz - pin numer 4 - kolor przewodu AN (jasno niebieski - czarny),
    - prawy kierunkowskaz - pin numer 15 - kolor przewodu A (jasno niebieski)
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    miloszk lubi to.
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Podziękował ślicznie. Schematy w książce Zembowicza są tak skomplikowane, że niewiele z tego rozumiem, zaś instrukcja którą posiadam dotyczy silników 16V i JTD. Przypomnę, że temat dotyczy starszej instalacji z 1.4, gdzie układ bezpieczników jest troszeczkę inny. Dzisiaj to sprawdzę :-)


 

Podobne tematy

  1. Centralny zamek
    Napisany przez pawel23 na forum Albea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2014, 14:15
  2. elektryka -centralny zamek i el. szyby
    Napisany przez pawcio87ck na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-11-2014, 23:37
  3. [zamek] Centralny zamek - przeróbka na pilota
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 13-06-2012, 20:25
  4. centralny zamek
    Napisany przez puziom na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 07-04-2012, 12:44
  5. centralny zamek
    Napisany przez pioneer81 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-02-2011, 16:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438elektryka-centralny-zamek-bezpieczniki-na-ktorym-obwodzie-podpiac-12v-32413

schemat instalacji zamka centralnego fiat ducato

Fiat bravo 2 bezpiecznik zamka centrlanego

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl