Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2010
    Skąd
    chełm
    Postów
    9
    Auto
    marea

    Dziwny problem, mechanicy rozkładaja ręce.

    Maryśke 1,9TD 97r wersja z klimatyzacją mam od dwóch miesięcy, problem jest z układem chłodzenia, jeżdżąc normalnie trasa miasto bez korków temperatura na wskażniku pierwsza kreska termostat zamknięty, z nagrzewnicy w kabinie leci gorące powietrze, ale już stanie w korku powoduje wzrost temperatury wskazówka podnosi się do środkowej kreski i tu to co najdziwniejsze jak otworzy się w 100% termostat , przestaje grzać nagrzewnica wieje w kabinie zimnym powietrzem przewód nagrzewnicy robi się zimny (ten bez odpowietrznika) . Wyjadę z korka temperatura spadnie (wskazówka wraca na pierwszą kreskę) nagrzewnica zaczyna grzać. Co może być powodem zaniku obiegu w nagrzewnicy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    spróbuj stać w korku i go lekko na obroty wkręcić. może to pompa wody gdzieś przepuszcza na wolnych obrotach i nie da rady pogonić wody

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2010
    Skąd
    chełm
    Postów
    9
    Auto
    marea
    Pompa wody nówka wymieniona razem z rozrządem 2 miesiące temu. Na wysokich obrotach dalej rośnie temperatura sprawdzałem

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    A jak stoi wskazówka od temperatury pod czas normalnej jazdy Dolej troszkę więcej płynu i sprawdź czy korek na zbiorniczku trzyma ciśnienie.
    Czy bywa płynu i czy silnik nie kopci na biało
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2010
    Skąd
    chełm
    Postów
    9
    Auto
    marea
    Płynu nie ubywa, silnik nie kopci na biało, podczas normalnej jazdy wskazówka na 1 kresce trzyma się cały czas. Dopiero stanie w korkach powoduje wzrost temperatury do środkowej kreski ale odcina nagrzewnice i dmucha zimnym powietrzem.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nagrzewnica w środku auta jest w małym obiegu przed termostatem. Tak więc nagrzewnica powinna zacząć grzać już gdy tylko silnik zaczyna nagrzewać się. Moim zdaniem albo nadal masz zapowietrzony układ, albo nadal coś nie tak z termostatem.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2010
    Skąd
    chełm
    Postów
    9
    Auto
    marea
    nagrzewnica zaczyna grzać zaraz po odpaleniu silnika i grzeje dobrze do momentu otwarcia dużego obiegu, wtedy tak jakby coś zamykało obieg na nagrzewnice, w kabinie wieje chłodnym powietrzem , przewód z odpowietrznikiem jest ciepły zaś ten drugi co idzie na nagrzewnice jest zimny. Gdy zamknie sie duży obieg (termostat) znowu zaczyna być obieg w nagrzewnicy i wieje gorącym powietrzem . Termostat nowy, układ odpowietrzany, nagrzewnica przedmuchiwana i przepłukiwana, niestety objaw pozostał . Może być winny zawór na nagrzewnicy?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jeżeli to wszystko co mówisz zrobiłeś - tak. Obstawiałbym na zawór. Widocznie nie otwiera się do końca.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2010
    Skąd
    chełm
    Postów
    9
    Auto
    marea
    Gdzie jest ten zawór i jak się do niego dobrać?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2010
    Skąd
    Białystok
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V
    podobny problem mialem w poprzednim Fiacie a mianowicie Tipo, zawór powinien być w kabinie auta w konsoli środkowej, dostęp do niego powinieneś mieć od strony kierowcy przy pedałach, ale możliwę że bedziesz musiał zdemontować plastiki, do zaworu przymocowany masz przewód doprowadzający ciecz

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Patrząc na Eper można powiedzieć że w maryśce nie ma zaworu odcinającego dopływ płynu do nagrzewnicy.Regulacja temperatury odbywa się przez mieszanie powietrza ciepłego i zimnego przez odpowiednie otwarcie klap.Ale skoro na początku grzeje to znaczy że nawet jeżeli jest zawór to nie jest jego wina.

    Podstawowy problem to temperatura pod czas normalnej jazdy na wysokości pierwszej kreski.Coś jest nie tak z termostatem.Może węże są zamienione lub coś w tym stylu
    A co z korkiem Trzyma ciśnienie w układzie Czy jak silnik pracuje,to wylewa się płyn w zbiorniczku z tej cienkiej rurki nad korkiem
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał marekle
    Gdzie jest ten zawór i jak się do niego dobrać?
    Tempra Tipo miało taki zawór , ale w Marei go nie ma .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2010
    Skąd
    chełm
    Postów
    9
    Auto
    marea
    Podczas pracy silnika płyn przelewa się normalnie tak jak powinien , korek jest ok , przewody na termostacie połączone dobrze , termostat sprawdzałem otwiera się przy około 80 stopni. Na postoju albo w korku silnik łapie temperaturę w czasie jazdy tylko 1 kreska, być może dlatego że brak jest osłony silnika . Jeżeli nie ma zaworu to pozostaje najdroższe rozwiązanie lekki przedmuch na uszczelce co powoduje wypchniecie płynu z nagrzewnicy , w zbiorniczku płynu nie ubywa ani nie przybywa . Albo popełniam gdzieś błąd przy odpowietrzaniu. Brak mi już pomysłów Może ktoś ma zdjęcie termostatu z podłączonymi do niego przewodami.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    marekle, to powiedz mi dlaczego termostat trzyma temp. na pierwszej kresce a Ty stwierdzasz że jest dobry
    Dolej mu więcej płynu i może odpowietrz go jeszcze raz,stając przodem pod górkę,to może mu będzie łatwiej.Węże są bardzo twarde jak jest gorący
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2010
    Skąd
    chełm
    Postów
    9
    Auto
    marea
    Podczas normalnej jazdy termostat nie zdąży się otworzyć (dziwne), termostat sprawdzałem w garnku otwiera się w gorącej wodzie, nie miałem termometru aby dokładnie sprawdzić temperaturę w jakiej się otwierał ale organoleptycznie mogę stwierdzić ze gdzieś koło 80 stopni. Węże nie są twarde, odpowietrzałem wjeżdżając na górkę, brak poprawy. Może jak znajdę zamontuje stary termostat i zobaczę jak będzie zachowywać się nagrzewnica.

    Nikt nie miał takiego przypadku?

    ktoś może polecić fachowca który naprawdę zna się na tych samochodach, u mnie byłem u trzech i jak coś naprawili to drugie zepsuli.


 

Podobne tematy

  1. DZIWNY PROBLEM ZE SWIATLAMI CC 700
    Napisany przez jalugh na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-08-2015, 19:43
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-12-2012, 10:29
  3. Dziwny odgłos
    Napisany przez gombey na forum Uno
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-05-2009, 15:51
  4. Dziwny problem z Fiatem Punto 1
    Napisany przez Xanthe na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 25-03-2009, 12:26
  5. elektryka dziwny problem
    Napisany przez lagoda na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2009, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nagrzewnica fiat brava 1.4 12v

fiat brava 1.4 12v zimno w kabinie wskazowka temperatury

brava 1.6 grzeje sie zimne powietrze

zamienione weze od nagrzewnicy siena

woda w kabinie fiat uno

fiat marea wieje zimne

fiat 1.4 12v grzeje sie

brak chlodzenia kabiny fiat brawo

brava 1.6 16v przybywa woda w zbiorniczku

zimne powietrze z nagrzewnicy

fiat marea zaworek odpowietrzenia nagrzewnicy

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl