Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009

    Dziwne zachowanie sprzęgła 1.2

    Ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie mojego sprzęgła i obawiam się, że się kończy.
    Mianowicie przy zgaszonym silniku, gdy wciskam pedał, gdzieś po 2/3 skoku czuć pod nogą jakby coś lekko przeskoczyło i słychać ciche metaliczne "pyknięcie". Po odpaleniu silnika efekt znikał i wszystko działało ok, ale dzisiaj jadąc dłuższą trasę zauważyłem też ten efekt czasem podczas jazdy. Poprosiłem drugą osobę o wciskanie sprzęgła i to metaliczne "pyknięcie" słychać ze skrzyni. Początkowo miałem nadzieję, że to linka nadaje się do wymiany ale pomału zaczynam myśleć że takie efekty generuje docisk... Poza tym od 2-3 miesięcy mam wrażenie że wysprzęglenie wymaga większej siły. Co o tym myślicie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A jak bym powiedział, że to linka. Miałem tak kiedyś w Uno, że coś chrupało, stukało przy wciskaniu pedału sprzęgła. Pewnego poranka linka puściła i już nie pojechałem. Po założeniu nowej ustały efekty dźwiękowe Zużyte sprzęgło najlepiej wyczuć gdy dodajemy gazu, a obroty rosną i auto nie przyspiesza tak jak powinno - innymi słowy ślizga się.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Zużyte sprzęgło najlepiej wyczuć gdy dodajemy gazu, a obroty rosną i auto nie przyspiesza tak jak powinno - innymi słowy ślizga się.
    Zużyte jeszcze nie jest bo nic się nie ślizga. Ale zastanawiałem się czy docisk się nie rozpada i nie powoduje takich efektów.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Docisk byś słyszał raczej gdy byś wcisnął pedał sprzęgła. Choć może też być tak jak mówisz. Docisk jest zdradliwy też, bo potrafi nawalić od tak bez ostrzeżenia. A na pedale sprzęgła czujesz w momencie wciskania go jakieś opory lub skoki? Coś co by mogło wskazywać na linkę?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    A na pedale sprzęgła czujesz w momencie wciskania go jakieś opory lub skoki? Coś co by mogło wskazywać na linkę?
    Czuć tak jakby coś o coś zawadzało w jednym konkretnym miejscu podczas ruchu. Jest to widoczne przy zgaszonym silniku, jak zapale to ustaje (stąd wykluczyłem linkę), aczkolwiek dziś się pojawiało podczas jazdy więc sam już nie wiem...

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wymieniłem kompletne sprzęgło razem z linką i problem rozwiązany. Padłem niestety ofiarą oszczędności, ktoś wymienił samą tarczę,więc była ładna (6mm grubości, nowa 8mm) a docisk i łożysko w fatalnym stanie. Kilka ząbków docisku całkowicie się wytarło i łożysko częściowo już wpadało, stąd ten problem o którym pisałem wcześniej. No i ustało telepanie budą przy ostrym ruszaniu, o co podejrzewałem również sprzęgło.
    Zdjęcie0146.jpgZdjęcie0150.jpg
    Przy okazji - ktoś fajnie dokręcił nakrętkę piasty w prawym kole - po próbie odkręcenia klucz wyglądał tak:
    Zdjęcie0149.jpg
    Na szczęście da się skrzynię wyciągnąć zostawiając prawą półoś - z montażem jest przez to trochę trudniej ale jakoś się udało.
    Nowe sprzęgło działa że aż miło


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Dziwne zachowanie
    Napisany przez kakersik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-01-2011, 22:10
  2. Dziwne zachowanie Bravki
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-08-2010, 22:51
  3. 1.4 12v + lpg dziwne zachowanie
    Napisany przez hajle na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-09-2009, 17:41
  4. Dziwne zachowanie turbiny 1,9 JTD
    Napisany przez convi na forum Punto II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 07-07-2009, 18:56
  5. Dziwne zachowanie auta
    Napisany przez mikusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-02-2009, 09:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brava 1.2 sprzeglo grubosc

slychac wciskanie sprzegla

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl