Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1999

    Question Drgania przy hamowaniu BRAVO '99 1.9 TD

    Witajcie,

    Może Wy pomożecie rozwikłać zagadkę problemu w moim Bravo.

    Sytuacja ma się następująco. Problem wystepuje właściwie tylko na trasie z uwagi na prędkości. Kiedy jadę z prędkością w przedziale 100-120km/h i chce przyhamować (bo np, wyprzedzałem i trzeba się schować za następny samochód) mój Bravo wpada w drgania, trzesięsie się kierownica i ogólnie cały się telepie. Mam też wrażenie że przez to jest osłabiona siła hamowania - ewentualnie ja przez to zjawisko słabiej hamuje. Na samym pedale hamulca nie odczuwam tych drgań, bardziej z uwagi na to, że wszystko się trzęsie. Kiedy pojawił się problem wymieniłem tarcze i klocki z przodu (swoje już odpracowały). Problem nadal występował - drugi krok to ustawienie zbieżności - i niestety ponownie problem się pojawił. Różnica po tych zabiegach jest taka, że wcześniej z każdym kolejnym hamowaniem problem jakby narastał, to znaczy było coraz gorzej. Teraz po wymianie tarcz i klocków, za każdym razem utrzymuje się na podobnym poziomie.
    W czasie jazdy po mieście, gdzie raczej 80 km/h nie przekraczam, powyższe zjawisko nie występuje.

    Czy ktoś z Was miał podobny problem ewentualnie wie co to może być i jak się tego pozbyć? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał piotreklfc Zobacz post
    Czy ktoś z Was miał podobny problem ewentualnie wie co to może być i jak się tego pozbyć?
    Podobny (z opisu) przypadek może mieć zupełnie inne przyczyny.

    Samochód był w warsztacie, więc przypuszczam że wykonano diagnostykę i usunięto uszkodzenia elementów przedniego zawieszenia. Typowo takie objawy powodują zniszczone sworznie zwrotnicy albo tuleje wahacza.
    Inną oczywistą przyczyną mogą być zniszczone progi, ale o tym też pewnie byś wiedział. O tym że masz wyrwane zawieszenie przednie też byś wiedział, a jak nie to każdy mechanik zauważy taki problem. Kolejna możliwość to zerwane poduszki silnika i skrzyni biegów (więcej niż jedna), co również powinno wyjść przy badaniu technicznym pojazdu. Inna przyczyna (ewentualna) to uszkodzony układ automatycznej regulacji siły hamowania tyłu albo uszkodzone hamulce tylne (wbrew pozorom zmiana siły hamowania tyłu jest bardzo odczuwalna).
    Wszystkie te usterki powinny być wykryte przy badaniu pojazdu przed naprawą. Luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym są znaną przyczyną wielu problemów, dlatego takie rzeczy sprawdza się na samym początku. Szczególnie jeśli samochód ma ponad 10 lat.
    Chyba że pojechałeś na serwis i kazałeś wymienić tarcze i klocki? (wtedy nikt nie wnika "po co" ani "dlaczego" - jest leszcz to się go kroi)

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    34
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Wymiana tarcz i klocków nie zawsze załatwi sprawe... ujeżdzając za młodu starego paska miałem podobny problem wymiana tarcz nie załatwiła sprawy okazało się że od bijących tarcz pokrzywiło piaste koła... wymiana załatwiła sprawe... Jakie masz koła? Borykałem sie z podobnym problemem kilka tyg temu w mojej brawce ale bicie było przy 120 kmh i hamowaniu... okazało się że poprzedni właściciel założył felgi na ,,sztukę" nie mocując pierscieni centrujących i otwór w feldze był wiekszy od średnicy czopu piasty przez co koło biło jak szalone. Przesiadka na stalowki z zimówkami załatwiła problem
    Ostatnio edytowane przez lukasss256 ; 29-12-2015 o 19:16

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2015
    Skąd
    Kolbuszowa
    Wiek
    35
    Postów
    34
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    a kto Ci zmieniał te tarcze? czy została wyczyszczona rdza z piasty podczas wymiany na nowe?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Brat miał taki problem w peugeocie 206. Krzywa piasta koła krzywiła tarczę. Wpadli na to po 2 toczeniach jednego kompletu, wymianie na nowe tarcze, znowu toczeniu... po wymianie piasty jest spokój.


 

Podobne tematy

  1. Bravo - Słabe hamulce przy pierwszym hamowaniu
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 02-08-2015, 17:49
  2. Bravo 1.9JTD Wibracje w tylny kole ( bębnie ) przy hamowaniu - możliwe rozwiązanie
    Napisany przez Manalessar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-02-2012, 09:18
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2011, 21:21
  4. Bravo - skrzynia wyje przy hamowaniu silnikiem
    Napisany przez klimekkk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 14-04-2010, 08:36
  5. [ukł. hamulcowy] Drgania przy hamowaniu
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-09-2009, 15:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl