Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 40
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td

    do posiadaczy marea 2.4 td

    Witam wszystkich to mój 1 post na tym forum
    Mam marysie 2.4 td z kilkoma problemami.

    1 problem to marchewka, która się świeci przez dość długi czas od uruchomienia, niezalęznie czy zimny czy ciepły.
    2. ostatnio pojawił się problem z porannym rozruchem
    bez wciśnięcia pedału gazu marysia nie chce zapalic(2 swiece sa do wymiany, ale ta potrzea wciskania gazu mnie martwi)
    Poza tym autem rzuca i nie chodzi na jednym garku/moze 2 (slychac kiedy zaskakuje)
    3.dodatkowo wspomne ze kiedys potrafila zafalowac na obrotach ale jej przeszlo.
    4.buczy tez takie male ustrojstwo z 2 wezykami, z ktorych 1 idzie do gruszki przy turbinie.

    za pomoc z góry dzieki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szymszy007
    1 problem to marchewka, która się świeci przez dość długi czas od uruchomienia, niezalęznie czy zimny czy ciepły.
    2. ostatnio pojawił się problem z porannym rozruchem
    bez wciśnięcia pedału gazu marysia nie chce zapalic(2 swiece sa do wymiany, ale ta potrzea wciskania gazu mnie martwi)
    Poza tym autem rzuca i nie chodzi na jednym garku/moze 2 (slychac kiedy zaskakuje)
    Jak świece wymienisz to wróci wszystko do normy.
    Cytat Napisał szymszy007
    4.buczy tez takie male ustrojstwo z 2 wezykami, z ktorych 1 idzie do gruszki przy turbinie.
    Po pierwsze nie gruszka przy turbie tylko na kolektorze i jest to EGR. A to co buczy czy popierduje jak kto woli to elektrozaworek od egr'a. A robi tak że zasysa sobie powietrze dopóki nie zlikwiduje podciśnienia w układzie. Innymi słowy wszystko jest OK.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    No niestety wymiana świec nic nie pomogła
    Auto nadal ma problemy z porannym rozruchem
    Silnikiem strasznie rzuca jak już złapie, ale i z tym ma pewien problem. Trzeba go naprawdę długo kręcić żeby załapał.
    Kiedyś miał inne odchyły: potrafił tak telepać nawet przy zapalaniu na ciepłym silniku
    ale od pewnego czasu wszystko było ok, aż do teraz. Co dziwne kiedyś kontrolka od świec potrafiła się palić nawet 5 minut, i wtedy było pewne że jak jest ciepły to normalnie nie zapali.
    Dostawał wysokich obrotów, a czasem potrafił falować na obrotach przez jakiś czas.
    Może ktoś miał podobny problem? Czy jest możliwe że to czujnik temperatury lub coś podobnego?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szymszy007
    Co dziwne kiedyś kontrolka od świec potrafiła się palić nawet 5 minut, i wtedy było pewne że jak jest ciepły to normalnie nie zapali.
    W takim razie coś nie halo jest ze sterownikiem od grzania, może on też być powodem marchewki bo wszystko tu jest spiete pod kompa razem.

    Cytat Napisał szymszy007
    Auto nadal ma problemy z porannym rozruchem
    Silnikiem strasznie rzuca jak już złapie, ale i z tym ma pewien problem. Trzeba go naprawdę długo kręcić żeby załapał.
    Kiedyś miał inne odchyły: potrafił tak telepać nawet przy zapalaniu na ciepłym silniku
    To z kolei wskazuje na jakieś problemy z paliwem, możliwe że zaworek zwrotny Ci nie trzyma i paliwo cofie się z pompy do zbiornika i musisz długo kręcić zanim złapie. Jesli każdorazowo występuje usterka o której mówisz to można sprawdzić to podpinając paliwo z jakiejś banieczki umieszczonej wyżej żeby paliwo grawitacyjnie opadało do pompy.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    Byłbym wdzięczny za podpowiedź gdzie szukać tego zaworku oraz gdzie szukać tego sterownika od świec.
    Przy zapalaniu pojawia się takie buczenie z nawiewu środkowej konsoli, może to ten sterownik, czy jak to się zwie.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szymszy007
    Byłbym wdzięczny za podpowiedź gdzie szukać tego zaworku
    W poblizu pompy wtryskowej lub filtra, szczerze mówiąc to dokładnie nawet nie wiem bo nie miałem nigdy u siebie problemów to nie szukałem go.


    Cytat Napisał szymszy007
    gdzie szukać tego sterownika od świec.
    Sterownik jest przykręcony na scianie grodziowej, mniejwiecej po środku trochę poniżej zbiorniczka od wspomagania. Czarna kostka ze sporą wtyką od spodu.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    sterownik świec wykluczyłem
    z pomocą kabla i żarówki
    mam jednak pytanie do Hipo
    czy jak przekręcisz zapłon to też słyszysz takie dziwne dźwięki w pompie paliwa.
    U mnie jak przekręcę zapłon w szczególności gdy zimny silnik, to jest taka akcja że z pompy słychać jakby syczenie, i co dziwne po jakimś czasie na zapłonie gaśnie mi marchewka, a z pompy słychać takie pstryknięcie. Jak jest ciepły to tego nie ma, o dziwo. Dodam że kontrolka od świec żarowych to pali mi się zawsze, nieważne czy ciepły czy zimny.
    a wracając do pompy to kiedyś miałem taką akcję że samochód zaczął falować na obrotach. Od jakiegoś czasu jednak problemu tego nie ma, czasami wydaje mi się jednak przy ruszaniu jakby sam dodawał gazu. Jak macie jakieś pomysły piszcie

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Po przekreceniu zapplonu powinna odezwac Ci sie pompa w baku jesli o niej mowisz. Co do swiec to normalne ze na cieplym tez grzeja, ja akurat na cieplym pale odrazu bo nie potrzebuje grzania. Natomiast gdy jest zimno i schodzimy na temperatury ujemne to potrafi grzac nawet dwa razy dluzej niz na cieplym silniku.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    mówiłem o wtryskowej. Słychać takie syczenie w środku jak zimny silnik. moja teoria: pewnie pompka w baku dobija paliwo. na ciepłym tego nie ma.
    Mam pytanie czy kiedyś podłączałeś Marysię pod kompa? U mnie już dwóch mechaników próbowało, i nie mogą się połączyć z komputerem. (łączenie przez ten wtyk od strony pasażera pod maską)Może to wina sterownika w samochodzie, a może ich oprogramowania i sprzętu bo na bardzo fachowe nie wyglądało.
    Inny mechanik z kolei twierdzi że podłączenie do tego modelu trochę trwa i jest żmudne.
    Dodam że moja Marysia ma chyba system fiat code zneutralizowany, bo pomimo palenia sie kluczyka silnik się uruchamia(raz kluczyk się pali przy odpaleniu a raz nie).
    Z góry dziękuje za cierpliwość względem mojej osoby i ciągłych pytań.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szymszy007
    Słychać takie syczenie w środku jak zimny silnik.
    HM u mnie nie stwierdziłem niczego takiego.

    Cytat Napisał szymszy007
    Mam pytanie czy kiedyś podłączałeś Marysię pod kompa? U mnie już dwóch mechaników próbowało, i nie mogą się połączyć z komputerem. (łączenie przez ten wtyk od strony pasażera pod maską)
    Podłączałem na serwisie Fiata pod Egzaminer ( tak się komp serwisowy nazywa) i nie było najmniejszych kłopotów z komunikacją, gościu miał kłopot z abs'em sie zgadać ale wybrał inny model i poszło.

    Cytat Napisał szymszy007
    Dodam że moja Marysia ma chyba system fiat code zneutralizowany, bo pomimo palenia sie kluczyka silnik się uruchamia(raz kluczyk się pali przy odpaleniu a raz nie).
    Można to sprawdzić, zakładam że masz kluczyk z pilotem, jak go rozpołowisz to w środku masz płytkę ze scalakami, baterię i taką czarną kosteczke z numerkami, to jest kostka od immo, wyjmij to i daj gdzies poza auto i wtedy spróbuj odpalic.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    pytanko jeszcze a propo tego gdzie znajduje się sterownik silnika?

    i jeszcze jedno dotyczace wyswietlacza. gdy sie zrobilo zimno podczas zapalnia pokazuje na zmiane temperature i liczbe kilometrow. 3 razy pomruga na temp i kilometry. czy tak powinno byc?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szymszy007
    pytanko jeszcze a propo tego gdzie znajduje się sterownik silnika?
    Pod schowkiem na nadkolu po prawej masz taki plastyk przykręcony na dwie śrubki, pod nim siedzi komp.

    Cytat Napisał szymszy007
    gdy sie zrobilo zimno podczas zapalnia pokazuje na zmiane temperature i liczbe kilometrow. 3 razy pomruga na temp i kilometry.
    Alarmuje Cię jak temp spadnie poniżej 3*C, jak jest cieplej to nie miga

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    no i byłem na kompie.
    udało sie podłączyć bez problemów.
    pojawił się jeden błąd: układu dogrzewania wstępnego czy jakoś tam to się nazywa.
    koleś powiedział że to pewnie sterownik od świec albo świece.
    Powiedział również że samochód ma pewnie źle ustawiony kąt wtrysku. Był robiony rozrząd ale kąta nikt nie zmieniał. Na pytanie dlaczego wcześniej i na ciepłym silniku miał takie kłopoty, stwierdził że komputer sam wyregulował sobie tyle ile potrafił, dlatego sytuacja się poprawiła. Rzeczywiście cała sprawa zaczęła się od wymiany rozrządu, niemniej samochód odpalał normalnie u mechanika, a problemy pojawiły się na drugi dzień rano. Co o tym myślicie i ile kosztuje sterownik do świec?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A świece sprawdzałeś przed kompem czy tylko sam sterownik? bo jak świece będą kaput to sterownik tez wypluje error.

    A z kątem wtrysku to nie jest do końca jak Ci gość mówił bo to co komp reguluje to wyprzedzenie do rozruchu i ustawia to na podstawie temperatury później. Własciwe wyprzedzenie ustawia się po podpięciu auta pod komp z tym że z tego co się dowiedziałem to występowały 3 rodzaje ustawień dla 3 odmian silnika. Na egzaminerze jak byłem to się to ustawiało na podstawie jakiegoś tam numeru na silniku którego ani ja ani operator kompa nie potrafił zlokalizować. A ponieważ marych dobrze gadała na mrozach to kazałem zostawić tak jak było i nie ruszać. Co ciekawe po zmianie rozrzadu nic się nie zmieniło pod wzgledem rozruchu. Zresztą dopiero ruszenie pompy wtryskowej powinno zmienić kąt wtrysku a zmiana samego paska raczej nie ... wiadomo ze się zuzywa i naciąga ale czy aż na tyle żeby zrobić jakąs róznice ?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2008
    Skąd
    rososzka
    Postów
    33
    Auto
    marea 2.4 td
    hmm sam już nie wiem.
    po zmianie rozrządu (mechanik co robił powiedział ze poprzedni pasek był słabo napięty) było tylko gorzej. Tak przez tydzień samochód nie domagał nawet na ciepłym silniku. potem mu się poprawiało, ale nadal problem na zimnym. No i to falowanie obrotów które nagle zniknęło. Co do świec to zauważyłem że jak podłączyłem żarówkę to na ciepłym wystawiało napięcie na świece bardzo długo po uruchomieniu. Elektronika mnie coraz bardziej zaskakuje . Podejrzewałem już wszystko. Czujnik temp, wtryski, pompę itp. Dodam że marysia rano kopci przy rozruchu no i trzesie/szarpie silnikiem. Dym jak z diesela.. po chwili lapie 1000 obr i tak ze 2-3 min. na tym ssaniu potrafila chodzic i w lato co mnie troche dziwi? dziwi mnie tez wplyw tego kata wtrysku? jak sadzisz ile takie ustawienie moze kosztowac? i jeszcze to falowanie obrotow ktore kiedys bylo. Dodam ze koles usunal jakis blad komputera ktory byl. Cos mowil ze moze problem z komputerem ale sie pozniej wycofal i powiedzial ze wszystko ok. stwierdzil ze ten blad co go skasowal mogl powstac bo ktos chciał sie nieumiejtnie( z za wysokim napieciem dostac pod kompa) Co za samochod Co o tym myślisz?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. prośba do posiadaczy MAREA 1.9 lub 2.4 JTD
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-11-2010, 23:56
  2. do posiadaczy 2.4 td
    Napisany przez brava22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-06-2010, 22:51
  3. punto 1.7TD pytanie do posiadaczy.
    Napisany przez qer na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-10-2009, 13:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea2 4 szarpie przy ruszaniu

gdzie sterownik silnika marea 1.9

jak ustawic zaplon na pompie w punto 1.7td

schemat zaworu zwrotnego pompy 1.9 td marea

pompa wtryskowa marea 2.4

fiat punto I 1.7td ustawienie pompy

cieknie pompa wtryskowa marea 2.4 td

FIAT MAREA 2.4TD OPIS CZAS WYMIANY ROZRZADU

ZAWOR ZWROTNY POMPY WTRYSKOWEJ MAREA 2.4 TD

marea 2.4 td pompa wtryskowa

ustawienie rozrzadu marea 2.4

Pompa olejowa marea 2.4 jtd

jak wymienic wtryskiwacza fiat marea 2.4 td

regulacja pompy wtryskowej fiat 2.4 td

jaki czujnik jest na pompie wtryskowej fiat marea 2.4rezystencja elektrozaworu fiat marea 2.4rozrzad marea 2.4 diesel
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl