Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    Czy można wypiąć bezkarnie sterownik?

    Panowie mam następujący problem: Od jakiegoś czasu mam problemy z obrotami w 1.6 16v. Rozwiązanie już znalezione, wywalenie wiazki i wstawienie nowej. Robiłem to w zeszłym roku i wszystko git. Niestety wytrzymało pare miesiecy i problem wroci. Zrobiłem po raz drugi i znowu pare miechów i od nowa. I teraz pytanie: Wiązkę wymieniałem na zasadzie jak najdalej się uda dojść, wyciąć , wstawić nową z nową kostką od krokowca. Celowo tak bo nie chciałem wypinaćcałej wiązki wchodzącej do steronika (silnika?). Ale wszystko wskazuje na to że trzeba będzie raz a porządnie to zrobić i wypiąć wiązkę z tego sterownika. To jest sterownik znajdujący się po prawej stronie komory silnika patrząc z przodu samochodu, mniej więcej na wysokosci dzwonu skrzyni, koło akumulatora.wchodzi do niego wiązka z kostką chyba na 20 pinów (duża). Pytanie czy mogę na czas lutowania odpiąć bezkarnie ten sterownik? Teoretycznie straci zasilanie tak jak po odpięciu akumulatora, ale wolę zapytac. O wiele prościej by się to lutowało, albo moznaby się pokusic o wymianę całej wiązki razem z pinami z tej duzej kosci wchodzącej do sterownika. Jak myslicie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A to już na 100% informacja, że wiązka elektryczna jest do wymiany?

    Tak, możesz odpiąć. Oczywiście wypnij to z należyta uwagą, aby nie połamać zaczepów.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Tak, to że wiązka jest strzelona to wiem na pewno. Objawy zawsze takie same i zawsze pomaga, niestety do tej pory lutowałem to na samochodzie, nurkując w komorę silnika. Cięzko było i możliwe, że zrobiłem to niedokładnie. Całe problemy z tą wiązką biorą sie z tego że w czasie jazdy "pracuje" wiec przypuszczam że jak niedokładnie polutuję to w pewnym momencie ten lut pęka i zabawa zaczyna się od nowa...

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czym zabezpieczasz miejsca lutowania? Koszulkami termokurczliwymi czy taśmą?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Każdy przewód koszulką termokurczliwą, a potem całą wiązke taśmą

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2008
    Skąd
    Świnoujście
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V 103KM
    Mam podobny problem czy kable sparcialy od temperatury. Czy takowa wiaske mozna nabyc droga kupna czy wklejasz sztukowke?
    [color=blue]Nie zabija nas prędkość, tylko nagła jej utrata !!![/color]

  8. #7
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    renowka, wiązke można wychaczyć na allegro za rozsądne pieniądze, tylko że to będzie używka i nie wiadomo ile Ci ona posłuży, imho jeśli wiesz gdzie to sztukówka wyjdzie lepiej, bo i i instalkę poznasz i będziesz wiedział ewentualnie gdzie szukać przyczyny późniejszej awarii .
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2008
    Skąd
    Świnoujście
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V 103KM
    Jestem tego świadom dlatego pytam o nówkę.
    [color=blue]Nie zabija nas prędkość, tylko nagła jej utrata !!![/color]

  10. #9
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wg epera coś trzy kółka ....


 

Podobne tematy

  1. sterownik centralnego zamka
    Napisany przez mysza na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 22-05-2013, 23:01
  2. [osprzęt silnika] silniczek krokowy(sterownik biegu jałowego
    Napisany przez yves na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-04-2010, 22:15
  3. air bag sterownik(sensor)
    Napisany przez piotr197106 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2010, 19:31
  4. sterownik c. zamka
    Napisany przez pioneer81 na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-12-2009, 18:20
  5. sterownik centralnego zamka
    Napisany przez pioneer81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-12-2009, 17:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

programowanie sterownika silnika marea

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl