Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2016
    Skąd
    RLE
    Postów
    76
    Auto
    Fiat stilo 1.9 jtdm 180koni, ducato 3.0 jtdm 160
    Rocznik
    2004

    Czip tuning fiat mare 1.9 jtd (początkujący)

    Witam. Jako ze jestem świerzakiem w temacie czipu i tuningu chciał bym zasięgnąć informacji oraz wiadomości od osób w tym siedzących.
    Mam w planach z podstawowego 105 konnego poczciwego JTD zrobic z 130. Po przeczytaniu paru postów itp sądze ze jest to mozliwe.
    Z tego co wyczytalem potrzebuje programu oraz interfejsu programistycznego np "galleto" do wgrania oraz zrzucenia swej mapy. Oprocz tego mam pytanie czy jest opcja by swoją mape odpalic i edytować np podkręcając auto o pare " kucy" np na poczatek 10/15 taki ala edytor. Dodam ze mam obeznanie w Elektronike/elektryce oraz liznalem troche programowania kodu (C++/java) co sądze ze sie nie przyda . Dodam od siebie ze zamierzam zakupic osobny sterownik silnika poprzez Allegro by moj orginalny nie był objety zmianami i w razie WW zamontowac go ponownie. Na obecnie zamontowanym zostały tylko poprawione luty dzieki czemu problem z brakiem łączności ECU został rozwiązany.

    Chciałbym zabawe z Maryśką zaczac od lekkiego czipu i tutaj pytanie do was.

    Jak i co i z czym to się je?
    Jak wyglada zmiana mapy/edytowanie?
    Jakie programy co i jak jaki interfejs?

    Pozdrawiam.
    MrPtryk(Gwiazda)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Niestety kolego muszę Cię zmartwić, ale siedzę już kilka lat na tym forum i nie kojarzę żeby ktoś tu się dzielił taką wiedzą. Mogę jedynie poradzić, że prędzej dowiesz się czegoś w tym temacie na forach typu elektroda. Inną sprawą jest, że masa firm z tego żyje więc również niechętnie się tym dzielą
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2016
    Skąd
    RLE
    Postów
    76
    Auto
    Fiat stilo 1.9 jtdm 180koni, ducato 3.0 jtdm 160
    Rocznik
    2004
    Rozumiem trzeba bedzie zasięgnac info z takich forów ;p

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To jest głównie wiedza tajemna, bo ludzie żyją z tego i nie dzielą się tym specjalnie. Jak wymienić koło prawie każdy wie, a przy modyfikacji ECU silnika już tak prosto nie jest. Po drugie osprzęt nie jest tani do zabawy. To skutecznie wycina w pień ludzi, którzy chcą się bawić w domu tym. Po trzecie dobrze mieć, a nawet trzeba, hamownię do zbadania efektu.

    Jednakże to co będzie potrzebował to:
    * interfejs do zgrania/wgrania wsadu z ECU np. Carprog, KESS, K-Tag - wszystko ma zalety i wady, różny soft/fejs robi różne rzeczy. Można przez OBD się łączyć, a też przez BDM (specjalne złącze na płycie ECU). Czasami nawet trzeba się "igłami" wbić w nóżki układu scalonego, aby cokolwiek z niego odczytać. Dodatkowo nowsze ECU np. Boschowski EDC17 mają kodowane wsady i trzeba się umiejętnie wpiąć, aby odczytać wsad.

    * program do modyfikacji np. WinOLS

    * pojęcie co się robi - więc musisz zrozumieć co ma jaki wpływ na co, co możesz zmieniać, czego nie.

    W domowym zaciszu więc pozostaje Ci poszukać czegoś, co zgra wsad po OBD i program, którym wczytasz wsad. Następnie przyjdzie efekt - o co tutaj biega - bo na pierwszy rzut ok ta taki wsad będzie jedną wielką mapą cyferek.
    Później modyfikacje według uznania i wgranie wsadu do ECU. No i masz zmodyfikowany soft w ECU

    Dużo obecnych programów działa na zasadzie "kuponów". Palisz kupon to równa się np. jedna modyfikacja. Więc szybko się to kończy jak nie wiesz co robisz. Możesz też kupić gotowy wsad (ceny bardzo różne) lub spróbować poszukać zmodyfikowany wsad do swojego sterownika i porównać obecny z zmodyfikowanym. To pozwoli Ci szybko wychwycić różnice, a w efekcie zobaczyć co trzeba zmieniać.

    Najważniejsze jednak na samym końcu jest:
    * nierozwalenie silnika (np. modyfikujesz parametry, a temp. spalin za dużo Ci wzrośnie i w efekcie spalisz/stopisz coś)
    * zbadanie efektu na czymś co "prawdę" Ci powie czyli jakaś hamowania
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Czip - zastanawiał się ktoś?
    Napisany przez pawel5555 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 04-11-2016, 23:26
  2. Komputer fiat mare 1,9jtd
    Napisany przez benny65 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-12-2014, 21:17
  3. Fiat 500X Opening Edition - na dobry początek
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-10-2014, 14:27
  4. Fiat 500X Opening Edition - na dobry początek
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-10-2014, 12:46
  5. Kilka pytań początkującego uzytkownika
    Napisany przez Cupik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-06-2010, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zmiana mapy fiat 1.9 jtd 105 km

domowy tuning silnika fiat marea 1.9jtd

jak wgrac mape silnika do fiata

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438czip-tuning-fiat-mare-1-9-jtd-poczatkujacy-36859

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl