Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD

    Ciężki rozruch - Marea JTD

    Witam serdecznie forumowiczów,

    Mam kolejny mały problem z moją Maryśką, mianowicie zaczęła ciężko kręcić (zwłaszcza rano, lub jak jest niższa temperatura na zewnątrz). Sprawdzałem akumulator i jest OK, ładowanie też w normie.
    Generalnie objawy są takie, ze jak przekręcam kluczyk to pierwsze przekręcenie rozrusznika jest strasznie cięęęęężkie, potem trochę lepiej, ale dalej wolno i lepiej i lepiej i dopiero odpala. Czasami jak postoi 2 dni to ten opór jest jakby większy (ciężej kręci). Dodam jeszcze, że podczas rozruchu (chyba z rozrusznika) lekko świszczy.

    Bardzo proszę o rady co to może być. Czy to rozrusznik się kończy? Czy może szczotki? Czy może ociera stojan o wirnik?
    Z góry dzięki za wszelkie sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Pierwsze co mi na myśl przyszło to aku, ale jeśli piszesz, ze ok to wygląda to na rozrusznik.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    41
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    ja ostatnio męczyłem rozrusznik, jak był zimny to z rozrusznika nie palił, ze 2razy przekrecił i koniec, jak odpalił na popych to juz problemu nie bylo, do póki nie postał do rana.
    miałem drugi rozrusznik z 1,6 1,2 kw ale z pęknietą obudowa. Dopiero przełożenie wirnika, tulejek i szczotkotrzymacza pomogło. teraz kręci jak szalony, bardzo szybko

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Problemem może być nie tylko słaby akumulator, mocno zużyty rozrusznik, ale i wilgoć. Przy minusowych temperaturach odrobina wilgoci może wręcz "zespawać" metalowe elementy. Inna rzecz, że i gęstość oleju nie pozostaje bez wpływu na rozruch. W warunkach zimowych olej ma konsystencję smoły i stąd utrudniony rozruch, dopiero po rozgrzaniu olej odzyskuje swoje właściwości.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    @hak64, oczywiście, że olej tez ma wpływ, ale czy w takich temperaturach już powinien dawać się we znaki ze swoją gęstością? Chyba bardziej byłoby to uciążliwe przy temperaturach poniżej -15 st. C. Ale z wilgocią to masz rację, ponieważ w deszczowe dni również gorzej odpalał.
    A czy rozrusznik można jakoś sprawdzić domowymi metodami? Tzn. czy sam mogę jakoś wykluczyć lub potwierdzić nieprawidłowości działania rozrusznika, tak żeby być w 100% pewien?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jedyne domowe metody, jakie znam, to wykręcić, rozebrać, wyczyścić, nasmarować, wymienić (np zużyte szczotki), poskładać, sprawdzić działanie i założyć spowrotem. przy okazji sprawdź wszystkie elektryczne połączenia (masa), przeczyść styki, bo może rozrusznik nie dostaje odpowiedniej dawki prądu.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,866
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Przyłóż miernik do akumulatora,wtedy kręć rozrusznikiem i zobacz do ilu spada napięcie na aku.
    Jak sprawdzałeś akumulator
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    @Zielony, akumulator sprawdzałem w spoczynku, że przed uruchomieniem ma ok. 12,10 V, a czasami 12,30 V, a podczas pracy silnika napięcie wynosi ok 14,40 V.
    Ale rzeczywiście sprawdzę jeszcze podczas odpalania auta. A do ilu normalnie powinno spaść napięcie podczas uruchamiania silnika? Jakie są widełki napięcia podczas rozruchu?
    Akumulator mam już 2,5 roku mocarną Centrę, jak na ten silnik o wystarczającej mocy, więc akumulator bym wykluczył.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Cytat Napisał rieper Zobacz post
    @Zielony, akumulator sprawdzałem w spoczynku, że przed uruchomieniem ma ok. 12,10 V, a czasami 12,30 V, a podczas pracy silnika napięcie wynosi ok 14,40 V.
    Ale rzeczywiście sprawdzę jeszcze podczas odpalania auta. A do ilu normalnie powinno spaść napięcie podczas uruchamiania silnika? Jakie są widełki napięcia podczas rozruchu?
    Akumulator mam już 2,5 roku mocarną Centrę, jak na ten silnik o wystarczającej mocy, więc akumulator bym wykluczył.
    mocarna a w środku może być już carna . w tipo miałem 7 lat centrę i byłem zadowolony - padła kupiłem drugą i ..... po 1,5 roku padła to jest jak toto-lotek jak trafisz to jesteś szczęśliwcem

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    przy dobrym aku napięcie nie powinno spaść przy rozruchu poniżej 10v

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,866
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Jak kolega napisał,nie powinno spaść poniżej 10v,a to że ma 12.30V to nic nie znaczy.Podjedź do jakiegoś sklepu czy elektryka i niech sprawdzi go specjalnym przyrządem pod obciążeniem to będzie wiadomo,ewentualnie jak masz cęgi na prąd stały możesz sprawdzić ile amper pobiera rozrusznik pod czas pracy.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    A ja ci powiem sprawdź masę albo styki
    Uchol znany też jako Maciar

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Dzisiaj zmierzyłem napięcie podczas rozruchu. Przy pierwszym przekręceniu rozrusznika spadło do 8,34 V, potem 7,57 V przy kolejnym "chełtnięciu" i nawet spadło do 6,45 V, a potem odzyskał siłę i kręcił, kręcił i zapalił. Czy to wystarczające potwierdzenie, że to wina rozrusznika?
    A może ma opór na alternatorze?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,866
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Jak już to opór ma na rozruszniku.
    Napięcie spada dość znacznie.Moim zdaniem na początek jedź do elektryka żeby sprawdził Ci akumulator pod obciążeniem i będzie wiadomo co robić dalej.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  15. #14
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał rieper Zobacz post
    Przy pierwszym przekręceniu rozrusznika spadło do 8,34 V, potem 7,57 V przy kolejnym "chełtnięciu" i nawet spadło do 6,45 V
    Wymień akumulator, bo tak drastyczne spadki napięcia wskazują, że któraś cela padła (mogła się płyta oberwać).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Rieper jaką masz tą centrę ? 77ah z prądem rozruchu 770a ?jeśli mniejsza to tak jak napisałem wcześniej mocarna , a w środku może być czarna , kolega Uchol też dobrze radzi sprawdź masę - czyli różnicę napięcia akumulatora a napięcia na karoserii i silniku . Hak64 cela raczej nie padła bo Rieper nie miałby napięcia 12,3v w spoczynku tu poszedł amperaż nie ma prądu rozruchu


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Akumulator - rozruch
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-02-2015, 20:52
  2. [ukł. zapłonowy] opóźniony rozruch samochodu
    Napisany przez saba3310 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-06-2010, 13:16
  3. [silnik] utrudniony rozruch bravy 1.9jtd na zimnym silniku-p
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-01-2010, 17:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy dzieki wiekszemu amperazowi rozrusznik moze krecic szybciej

masa akumulatora brava jtd

szczotkotrzymacz rozrusznika jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl